Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
bedankt voor jullie reacties!
Ik heb de auto gekocht met de lekkage ik wist ervan. Het was alleen iets erger dan ik had verwacht
Ik zie wel hoe goed de TZD is, ik heb er zodanig weinig voor betaald (zeker voor een TZD turbo, voor een 1400 was het VEELS te veel geweest met deze mankementen) dat ik hem thuis wilde hebben . Als het niks blijkt te zijn sloop ik hem dan haal ik het er weer makkelijk uit!. (daarnaast heb ik al een aanbod gehad voor een reserve blok)
Ik heb wel het idee dat het gewoon een scheur in de kvs slangen is, (die 2 die dus boven de oliefilter zitten) Bij de aansluiting, want verder zie ik eigenlijk nergens iets lekken . (het komt niet weg bij de koppakking het komt echt van lager!)( en geen mayo en andere koppakking dingen)
De rechtse slang komt idd van het thermostaathuis (vermoede ik) en de linker gaat weer naar de radiateur.
De Bx lekt nog wel maar al wel veel minder! Korte afstanden ga ik er komende week gewoon mee rijden (dan maar water bijvullen).
Turbo zal ik is op letten wanneer die inschakeld maar is daar nog wat aan te verstellen dan? Merk zal ik ook ff tjecken.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
McDean schreef:
klokje is wel vaag bezig telt de min als seconden En de uren blijven op 1 staan
Dat had Michielio ook pas geleden, ik gok dat de minuten-verstel-knop inwendig vastzit
Maar gefeliciteerd met je dieseltje en succes met repareren.
Eveneens ben ik tevens ook.
En ik hier maar om fietsen om het geheel te kunnen bewonderen….
EW schreef:En ik hier maar om fietsen om het geheel te kunnen bewonderen….
Dacht jij dat dat hele bx gebeuren bij mij voor de deur staat zeker?
Niet alles, maar de diesel had ik wel verwacht dit weekend.
Of is E. het huis al uit?
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
binnenkort vast wel een keer in enschede te bewonderen
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Lelijke Eend schreef:2 bussen anti-lek-zooi voor het koelsysteem achterin liggen
Lekker laten liggen daar, er is geen effectiever middel om een motor definitief om zeep te helpen dan dat.
Als je echt lekkage hebt helpt het je niets. Alleen bij een zweterige koppakking bij een auto die je toch gaat slopen zou je er iets voor kunnen zeggen, al kun je daarna alle onderdelen uit het kvs-systeem maar beter niet demonteren.
Ich bin ein Breaker
idd karel die antilek zooi is echte troep en vaak krijg je er juist meer problemen door
daan waarom heb je er niet voor gekozen om hem met een aanhanger te halen want dan was je zeker geweest dat je thuis eerst had kunnen kijken naar de problemen
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik denk dat ik wel weet waarom Daan geen aanhanger heeft gehuurd. Dat kost een hoop geld, en waarom zou je als de auto nog rijdbaar is volgens de verkoper? En ik geef hem groot gelijk, zolang het niet gevaarlijk of anderzins onverantwoord is.
Eveneens ben ik tevens ook.
citroenc2 schreef:daan waarom heb je er niet voor gekozen om hem met een aanhanger te halen want dan was je zeker geweest dat je thuis eerst had kunnen kijken naar de problemen
Iets met:
- de beste stuurlui, die aan wal staan.
- Makkelijk gelul achteraf.
- Kosten
En idd, een auto waarvan gezegt word dat er nog mee te rijden is die zou ik ook niet met een ambulance ophalen.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
kwa kosten doet een aanhanger ook nix die heb je al voor 30 euro
maar hij zegt ik weet dat de auto kvs lekt/verbruik daarom mijn vraag want nu heeft hij ook al extra kosten gemaakt en de kans dat hij het blok om zeep helpt
PrutsyLJ schreef:- de beste stuurlui, die aan wal staan.
- Makkelijk gelul achteraf.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
ik heb dove ogen
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
PrutsyLJ schreef:citroenc2 schreef:daan waarom heb je er niet voor gekozen om hem met een aanhanger te halen want dan was je zeker geweest dat je thuis eerst had kunnen kijken naar de problemen
Iets met:
- de beste stuurlui, die aan wal staan.
- Makkelijk gelul achteraf.
- KostenEn idd, een auto waarvan gezegt word dat er nog mee te rijden is die zou ik ook niet met een ambulance ophalen.
LJ snapt het helemaal Achteraf gezien was het met een ambulance beter geweest maar op dat moment toen ik hem zou ophalen wist ik niet dat het lekken zo erg was! (hij zou inderdaad rijdbaar zijn)
Wat de stop a leak potjes betreft ik weet dat ze HEEL slecht zijn maja ik wilde graag thuis komen zonder elke 3 tot 5 km te moeten stoppen
Dat die rommel slecht is voor blok weet ik ook. Hoe krijg je hem tenslotte verstopt en uiteindelijk te warm zodat je het blok weg kunt gooien? Maar op dat moment dacht ik maar 1 ding. PATAT en bier bij thuiskomst
Goed hij lekt nu nog steeds dus het systeem is niet verstopt Het lekt gelukkig wel minder en idd. Omdat het nog lekt zal het ook hoogswaarschijnlijk een slang zijn omdat die met die rommel niet afgedicht wordt.
Een ander blok voor reserve mocht het wel verkeerd zijn gegaan is wel een idee. Dus daar denk ik zeker over na (meteen een andere distri en we kunnen weer een 100 000 km
Wat de turbo betreft vandaag merkte ik dat bij 2500 toeren hij al begint en bij 3000 toeren meer werk verricht.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Volgens mij gaat dat wel helemaal goed komen daan