Nou vooruit, daar kan ik me dan wel weer in vinden.
Ik begin de proletenbak wel te missen…
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:Ik begin de proletenbak wel te missen…
Haha- binnenkort staan er nog 2 BX-en voor de deur - denk ik zo.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:PrutsyLJ schreef:Ik begin de proletenbak wel te missen…
Haha- binnenkort staan er nog 2 BX-en voor de deur - denk ik zo.
Ik moest me al inhouden na het zien van Hel1’s ondertitel ops:
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
Lelijke Eend schreef:Is het idee een adaptertje te laten maken (wil ik wel doen) om zo het koelvloeistofsysteem op de waterleiding aan te sluiten en zo het hele blok door te spoelen ? Natuurlijk wel boven een grote bak om hetgeen wat uit de motor spoelt op te vangen en veilig en verantwoord te laten verwerken
ach doorspoelen is simpel 1 slang los aan de bovenkant, alle ontluchtings dingen open en thuinslang vast drukken in die slang, kraan open en spoelen maar
zo had ik in mijn ax al het roestwater verwijderd
Er is maar 1 echte ultieme BX
Daan, die koelslangen kosten je snel een euro of 50 schat ik zo. Ik heb een jaar or 3 geleden eens eentje gekocht van radiateur naar oliekoeler. Die was toen 45 gulden. meja, je hebt er 2 nodig.
Oppassen dat de slang niet tegen de ventilator van de dynamo aankomt.
Die reut moet je er uiteraard zoveel mogelijk zien uit te spoelen.
Persoonlijk zou ik geen meter met die BX rijden tot de koelvloeistoflekkage echt is opgelost.
Totaal aantal Berichten: 27901
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
karel schreef:PrutsyLJ schreef:Welnee, dat is de 16 kleppert
Hehe, dat is een asociaal traphok. Een turbodiesel is een sociaal traphok
Ik rijdt liever achter een 16v dan achter een TZD Turbo
Dan weet ik zeker dat ik nog zicht heb ipv dat ik in een zwarte rookwolk rijdt
Blijft me auto niet wassen
Sociaal? ligt er dus aan hoe je het bekijkt
Arjan Verkade schreef:Ik rijdt liever achter een 16v dan achter een TZD Turbo
Dan weet ik zeker dat ik nog zicht heb ipv dat ik in een zwarte rookwolk rijdt
Blijft me auto niet wassenSociaal? ligt er dus aan hoe je het bekijkt
Gelukkig heb je daar met een 1.4 weinig last van. Zowel een TZDT als een 16v zijn zo uit je beeld verdwenen.
Totaal aantal Berichten: 27901
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
rb schreef:Arjan Verkade schreef:Ik rijdt liever achter een 16v dan achter een TZD Turbo
Dan weet ik zeker dat ik nog zicht heb ipv dat ik in een zwarte rookwolk rijdt
Blijft me auto niet wassenSociaal? ligt er dus aan hoe je het bekijkt
Gelukkig heb je daar met een 1.4 weinig last van. Zowel een TZDT als een 16v zijn zo uit je beeld verdwenen.
Tja in de file rijden we allemaal even hard hoor
Dan is een rokende diesel juist irritant voor je.
Maar wordt beetje fftopic
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Ultieme BX? Mijn GT met de 5de versnelling van een TRD Turbo. Dat maakt nog minder herrie dan een TRD/TZD turbo en in de lagere versnellingen vind ik het motorkarakter van een 159A veel fijner. Denk dat dat de reden is waarom ik nog steeds geen diesel rijd.
Maar ik hoef geen 5de versnelling uit een TRD Turbo want binnenkort hang ik er de automaat in
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Arjan Verkade schreef:rb schreef:Arjan Verkade schreef:Ik rijdt liever achter een 16v dan achter een TZD Turbo
Dan weet ik zeker dat ik nog zicht heb ipv dat ik in een zwarte rookwolk rijdt
Blijft me auto niet wassenSociaal? ligt er dus aan hoe je het bekijkt
Gelukkig heb je daar met een 1.4 weinig last van. Zowel een TZDT als een 16v zijn zo uit je beeld verdwenen.
Tja in de file rijden we allemaal even hard hoor
Dan is een rokende diesel juist irritant voor je.Maar wordt beetje fftopic
Wel zo prettig dat ze een beetje afstand houden achter je. Zoals gezegd, de TZD-/TRD Turbo is de ultieme BX, gnagna!! Met op verzoek een heuse rookgordijn achter je. James Bond zou het niet beter kunnen!!
winnetou schreef:Arjan Verkade schreef:rb schreef:Arjan Verkade schreef:Ik rijdt liever achter een 16v dan achter een TZD Turbo
Dan weet ik zeker dat ik nog zicht heb ipv dat ik in een zwarte rookwolk rijdt
Blijft me auto niet wassenSociaal? ligt er dus aan hoe je het bekijkt
Gelukkig heb je daar met een 1.4 weinig last van. Zowel een TZDT als een 16v zijn zo uit je beeld verdwenen.
Tja in de file rijden we allemaal even hard hoor
Dan is een rokende diesel juist irritant voor je.Maar wordt beetje fftopic
Wel zo prettig dat ze een beetje afstand houden achter je. Zoals gezegd, de TZD-/TRD Turbo is de ultieme BX, gnagna!! Met op verzoek een heuse rookgordijn achter je. James Bond zou het niet beter kunnen!!
Juist. eerst even een tankje diesel opstoken als een oud manneke, daarna weer tanken en trappen met die handel!!! heerlijk die dikke zwarte pluim achter je, vooral met een sportdemper.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
vandaag geconstrateerd nadat de kvs temp te hoog was dat de thermostaat niet open gaat
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
macnail schreef:winnetou schreef:Arjan Verkade schreef:rb schreef:Arjan Verkade schreef:Ik rijdt liever achter een 16v dan achter een TZD Turbo
Dan weet ik zeker dat ik nog zicht heb ipv dat ik in een zwarte rookwolk rijdt
Blijft me auto niet wassenSociaal? ligt er dus aan hoe je het bekijkt
Gelukkig heb je daar met een 1.4 weinig last van. Zowel een TZDT als een 16v zijn zo uit je beeld verdwenen.
Tja in de file rijden we allemaal even hard hoor
Dan is een rokende diesel juist irritant voor je.Maar wordt beetje fftopic
Wel zo prettig dat ze een beetje afstand houden achter je. Zoals gezegd, de TZD-/TRD Turbo is de ultieme BX, gnagna!! Met op verzoek een heuse rookgordijn achter je. James Bond zou het niet beter kunnen!!Juist. eerst even een tankje diesel opstoken als een oud manneke, daarna weer tanken en trappen met die handel!!! heerlijk die dikke zwarte pluim achter je, vooral met een sportdemper.
nog steeds da kanon van een demper van mijn ex gti?
thermostaat kost je de kop niet lijkt me…
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
macnail schreef:winnetou schreef:Arjan Verkade schreef:rb schreef:Arjan Verkade schreef:Ik rijdt liever achter een 16v dan achter een TZD Turbo
Dan weet ik zeker dat ik nog zicht heb ipv dat ik in een zwarte rookwolk rijdt
Blijft me auto niet wassenSociaal? ligt er dus aan hoe je het bekijkt
Gelukkig heb je daar met een 1.4 weinig last van. Zowel een TZDT als een 16v zijn zo uit je beeld verdwenen.
Tja in de file rijden we allemaal even hard hoor
Dan is een rokende diesel juist irritant voor je.Maar wordt beetje fftopic
Wel zo prettig dat ze een beetje afstand houden achter je. Zoals gezegd, de TZD-/TRD Turbo is de ultieme BX, gnagna!! Met op verzoek een heuse rookgordijn achter je. James Bond zou het niet beter kunnen!!Juist. eerst even een tankje diesel opstoken als een oud manneke, daarna weer tanken en trappen met die handel!!! heerlijk die dikke zwarte pluim achter je, vooral met een sportdemper.
nog steeds da kanon van een demper van mijn ex gti?
thermostaat kost je de kop niet lijkt me…
McDean schreef:vandaag geconstrateerd nadat de kvs temp te hoog was dat de thermostaat niet open gaat
Bij mij was de thermostaat ook niet fris meer. Volgens mij kan je die dingen het beste standaard vervangen, als je een BX (turbo) diesel koopt. Wellicht ook wel bij de benzinemodellen ...
Schijt aan originaliteit.