Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Bart1989 schreef:Maar een 16v heeft 160 paardjes, en een sport 125 ops: ? hoe kan dat dan.. versnellingen? gewicht?
Koppel is de magische factor. Het schijnt ook dat de BX turbodiesel in de 5 bij 120 sneller accelereert dan de schone GTi, terwijl de turbodiesel maar 90pk heeft en de GTi 122pk, maar het koppel van de diesel is 180Nm tegenover 150 van de GTi.
Overigens heeft de 16v mk2 waar Prutsy het over heeft ‘maar’ 148pk
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
ik denk de 160 want lj heeft wel tegen raoul geraced
sport heeft carb toch? dat reageert sneller opt gas meende ik.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Status Quo schreef:ik denk de 160 want lj heeft wel tegen raoul geraced
Dit schreef Prutsy:
PrutsyLJ schreef:Ik denk dat een 16v mk2 en een Sport heel erg aan elkaar gewaagd zijn. Alleen op hogere snelheden zal de Mk2 wegrijden bij de Sport door zijn grotere vermogen.
Hij schrijft écht Mk2, en die heeft 148pk.
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:Status Quo schreef:ik denk de 160 want lj heeft wel tegen raoul geraced
Dit schreef Prutsy:
PrutsyLJ schreef:Ik denk dat een 16v mk2 en een Sport heel erg aan elkaar gewaagd zijn. Alleen op hogere snelheden zal de Mk2 wegrijden bij de Sport door zijn grotere vermogen.
Hij schrijft écht Mk2, en die heeft 148pk.
mk2 is er in 2 versies geweest namelijk de katlzoe 160 pk versie franrkijk en belgie oa
en de 148 pk versie met kat dus die in nederland en duitsland geleverd zijn
knäckor schreef:Status Quo schreef:ik denk de 160 want lj heeft wel tegen raoul geraced
Dit schreef Prutsy:
PrutsyLJ schreef:Ik denk dat een 16v mk2 en een Sport heel erg aan elkaar gewaagd zijn. Alleen op hogere snelheden zal de Mk2 wegrijden bij de Sport door zijn grotere vermogen.
Hij schrijft écht Mk2, en die heeft 148pk.
En daar heb ik het idd over. Aangezien FunXXXStanny het over een MK2 had. Ik heb in beide auto’s en tegen beide auto’s gereden (met een schone GTi) en die legt het tegen alle 3 de auto’s kansloos af.
Edit: en idd koppel is het magische woord. En laat de Sport daar nou bergen van hebben door onder andere de 2 dubbele carburateurs.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
citroenc2 schreef:
mk2 is er in 2 versies geweest namelijk de katlzoe 160 pk versie franrkijk en belgie oa
en de 148 pk versie met kat dus die in nederland en duitsland geleverd zijn
Klopt, maar we zijn hier in Nederland. Ik denk dat als Prutsy Mk2 schrijft, dat hij dan de Nederlandse Mk2 bedoelt.
Het zou ook nog wel eens zo kunnen zijn dat Prutsy een Mk2 bedoelt waar een 2.0 turbo C.T. in is geknutseld, of misschien bedoelde hij wel het protoype van de Mk2. Of een MK2 met lachgas en turbo, misschien wel een Mk2 die op 3 cilinders loopt. Of misschien schreef hij Mk2 maar vergiste hij zich en bedoelde hij Deauville..
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 27896
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
knäckor schreef:Bart1989 schreef:Maar een 16v heeft 160 paardjes, en een sport 125 ops: ? hoe kan dat dan.. versnellingen? gewicht?
Koppel is de magische factor. Het schijnt ook dat de BX turbodiesel in de 5 bij 120 sneller accelereert dan de schone GTi, terwijl de turbodiesel maar 90pk heeft en de GTi 122pk, maar het koppel van de diesel is 180Nm tegenover 150 van de GTi.
Overigens heeft de 16v mk2 waar Prutsy het over heeft ‘maar’ 148pk
Daarom kan je in de GTi ook nog zonder problemen terugschakelen
knäckor schreef:Of misschien schreef hij Mk2 maar vergiste hij zich en bedoelde hij Deauville..
Dat zou wel erg kansloos zijn
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Eindelijk! Na iedere keer eind van de middag een keer over de parkeerplaats te lopen bij de snackbar bij mij op de hoek, om te kijken of er nog een BX staat, stond er zaterdag eindelijk één
Een 14 TE, Mn moeder vond hem er wat armoedig uit zien
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Bart1989 schreef:Maar een 16v heeft 160 paardjes, en een sport 125 ops: ? hoe kan dat dan.. versnellingen? gewicht?
een sport komt ook al veel eerder los… bij minder toeren…Heerlijk!!! die carbs en heerlijk de koppel
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Gisteren spotte ik deze blauwe BX Deauville + caravan in Hilversum:
Later op de dag kwam ik deze zwarte BX 19 TZI op LPG tegen, eveneens in Hilversum:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Arjan Verkade schreef:
Daarom kan je in de GTi ook nog zonder problemen terugschakelen
En dan gebeurt er ineens wel wat???
Maar goed: vermogen is niks anders dan koppel x toerental. Het gaat er niet om wat voor vermogen je maximaal kan halen, maar welk vermogen er bij een bepaald toerental geleverd kan worden. Bij 120 in de 5 draait de turbodiesel 2850 tpm en dan kan het blok meer vermogen leveren dan een schone gti kan leveren bij 120 in de 5 (ong. 3600 tpm).
Schakel je bij de GTI inderdaad terug naar de 4 dan kun je tegen inlevering van een hoop relatieve rust (want bij 120 vind ik dat ie al aardig wat herrie maakt) nagenoeg het maximale vermogen mobiliseren en dan ben je wellicht wat sneller dan de turbod.
XBXG schreef:
Later op de dag kwam ik deze zwarte BX 19 TZI op LPG tegen, eveneens in Hilversum:
Das bijna een kopie van onze 19TZI op LPG! Alleen is die van ons bijna zwart. (antraciet) Zelfs het lpg vulpunt zit op de juiste plek.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
een hele vroege BX GTI in rouge Florentin. Volgens mij net zo oud als dat ding van Harm:
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
2 jongens gingen met een BX een reis naar Oergandia(?) maken, samen met 2 schone meiden, die in een 2CV gingen.
Ik schakelde net in, dus helaas was het intervieuw al al bijna voorbij, nog net geen min kunnen kijken, vandaar de slechte foto’s.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”