Komt deze jullie bekend voor?
De BX dan, de CX is al enige tijd in mijn bezit.
Ex Cit. (in no particular order): CX GTi25 aut., zwart, Madame l’Incontinente. BX 16 TZi aut., zwart, Graf Spee. CX 25 diesel, grijs, Sloompie. CX 25 Prestige aut., hemelsblauw metallique, El Presidente. BX Turbodiesel, rood, Viking. BX Break diesel, wit, UNFOR. BX diesel aut.(!), grijs, “het hok 2”. CX 22TRS, lichtblauw, Rusty. CX 20 Reflex, donkerblauw, Comfy. XM 20 aut., groen, Froggy. XM V6/12 aut., groen, Froggy2. Xantia Break turbodiesel, groen, business slut. ID19, wit, “het hok”.
Nu: Audi A8 V8 aut., grijs, Wolfgang (Boeh!).
Dat is de zwarte BX 16 TZI automatic die een tijdje geleden te koop stond op Marktplaats. Van de oude eigenaar heb ik ooit een rode BX Sport weten af te troggelen.
Waar staat die TZI nu?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Die TZI staat bij hem
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=185857
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
XBXG schreef:Dat is de zwarte BX 16 TZI automatic die een tijdje geleden te koop stond op Marktplaats. Van de oude eigenaar heb ik ooit een rode BX Sport weten af te troggelen.
Oh? Cash of polaroid?
Waar staat die TZI nu?
Hier bij mij, in Huizen.
Vraag maar aan mede-forumlid Michielio.
Enigszins aangepast, er zitte nu rookglas-achterlampen in, de vreselijke oranje schreeuwbalk is tussen die lampen weg, en ook de brulpijp en typeplaatjes zijn eraf.
Ding rijdt heerlijk, zij het wat onregelmatig bij koude en op gas.
Moet er nog ‘ns wat aan schroeven….......
Ex Cit. (in no particular order): CX GTi25 aut., zwart, Madame l’Incontinente. BX 16 TZi aut., zwart, Graf Spee. CX 25 diesel, grijs, Sloompie. CX 25 Prestige aut., hemelsblauw metallique, El Presidente. BX Turbodiesel, rood, Viking. BX Break diesel, wit, UNFOR. BX diesel aut.(!), grijs, “het hok 2”. CX 22TRS, lichtblauw, Rusty. CX 20 Reflex, donkerblauw, Comfy. XM 20 aut., groen, Froggy. XM V6/12 aut., groen, Froggy2. Xantia Break turbodiesel, groen, business slut. ID19, wit, “het hok”.
Nu: Audi A8 V8 aut., grijs, Wolfgang (Boeh!).
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Kan het kloppen dat ik jij gisteren rond een uurtje of 1 op de A1 bij Hengelo reed XBXG? Ik zag daar een Blue Olympe op de linkerbaan aan de andere kant, zag ‘m alleen wat laat.
Ik was gisteren in Rotterdam…. Dan was het dus een andere Bleu Olympe.
BX19trs schreef:Een mooie blauwe BX 14TE in Sneek!
Leuk kleurtje.
Dat typeplaatje “BX 14 TE” staat wel leuk, maar het is echt een über-basis-BX.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Gisteren even in Den Bosch geweest en even goed staan kijken bij de gt
De zit wel een wisser achterop maar de klep komt van een andere bx af vanwege kleurverschil.
Snif…. jammer hoor.
In betere tijden in 2004 in Cannes:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
XBXG schreef:
Dat typeplaatje “BX 14 TE” staat wel leuk, maar het is echt een über-basis-BX.
Een 14TE is ook zo basis als het maar kan, om precies te zijn was de 14TE de kaalste type3. Er bestaat namelijk geen type3 die alleen ´BX´ heet. Geen wisser achterop, achterbank alleen rugleuning neerklapbaar etc. De bewuste 14TE lijkt me een laatste type2, een overgangsmodel dus. Het is de nieuwere uitvoering van jouw auto, Wouter. Met injectie wel te verstaan dus helaas niets aan af te stellen, rotauto
Eveneens ben ik tevens ook.
Volgens mij klopt er toch iets niet. De 14 TE is er enkel als BX type 3 geweest, terwijl de gespotte BX een type 2 is…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Hij is inderdaad wel dubieus. Maar ik gok erop dat dit echt één van de eerste 14TE´s is. Al is ´ie wel 3 maanden eerder geleverd dan het model officieel uitkwam. Waarom zou iemand in Godsnaam een 14TE plaatje op zijn BiX plakken? Statusverhogend zal het niet werken
Ik denk dat dit net zo´n auto als die van McDean is, alleen dan een paar maandjes ouder. Alleen gaat daar dan wel mijn theorie dat het een injectie zou zijn, want die van McDean heeft gewoon een carburateur.
Eveneens ben ik tevens ook.
Zo heb ik ook een type2 TZi, en dan ook volledig TZi?!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Nee, jij hebt gewoon een type 3. Citroën begon echter pas na de introductie van de TZI met het aanpassen van de chassisnummers, zodat de hele vroege TZI’s nog op kenteken TRI heten. Ik heb precies zo’n vroege TZI gehad met TRI op het kenteken, maar wel degelijk type 3.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
BX Cannes:
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
XBXG schreef:Volgens mij klopt er toch iets niet. De 14 TE is er enkel als
BX type 3 geweest, terwijl de gespotte BX een type 2 is…
Niet helemaal…
ik heb 2 14 TE gehad een type 2 (mijn 1400) kaal als het maar kan en pulsair zooi. En de Bx 14TE met een injectie motor. (of dat was een verkeerd type plaatje)
hoe dan ook mijn TE is een type 2
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!