ik kwam een donkerblauwe bx tegen in baarn, en bx’en zie ik hier nooit!
met een standaard spoilertje, verder zag ik er weinig van, maar een keertje wassen kan wel.
Mag die blij zijn dat het een BX was en geen Transporter2 of iets dergelijks.
Maar ik krijg ook van dat gezeik aan te horen. Iemand was een keer met scooter gevalle omdat hij plotseling een Xsara Picasso voorrang moest verlenen…
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
HAH! Ik ben dus niet de enige die dat vaak moet aanhoren..
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
nee. maar ik trek me er zeer weinig van aan. Wat kan mij het interesseren dat een carolla met 125 pk meer pk heeft dan een BX19GTi met 122pk maar dan is de BX wel lichter Zulke dingen krijg ik ook regelmatig te horen, van die auto heeft zoveel pk en dat hebben die fransen niet…
Timo1990 schreef:HAH! Ik ben dus niet de enige die dat vaak moet aanhoren..
Haha, mij verklaren ze voor gek, als ik vertel dat ik zo ongeveer “maar” 62 pk heb, en dat dan m’n auto er zo uit ziet
Edit;
En vandaag ook nog een BX gespot op de A20 richting Hoek v Holland. Was net voorbij de Spaanse Polder, omstreeks kwart voor 7. (s’ochtends)
Het ging om een zilvergrijze 14 E, serie 2. Kenteken: SR-94-XP
Ik dacht eerst dat het Veertien E-tje was, maar die heeft toch een ander kenteken
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Timo1990 schreef:Vandaag kwam er een jongen luidt scheldent de klas binnen. Hij was bijna door een zwarte BX ‘niks’ aangereden op de rotonde in Putten. “K*t BXen dit en dat..” Wat ik eigenlijk iedere dag aanhoor, maar dan net wat erger.
Hmm. ik dacht dat Prutsy (woont daar in de buurt) zijn zwarte BX had geschorst. Meja, wellicht was ie zo opgefokt over de Xantia dat ie toch ff aan het rossen was in de 16v. Sja, in zo’n bui moet ie geen scholiertjes tegenkomen
Klopt.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Vandaag hier op het industrie terrein in de Merenwijk in Leiden ook een Bixje gespot toen ik met mn eigen Bixje onderweg was. Toevallig stond hij waar ik ook moest wezen, dus hebben de dametjes even rustig bij kunnen kletsen Ondertussen was er voor mij uiteraard de gelegenheid om rustig mijn mobiel tevoorschijn te halen om een plaatje te schieten.
En ja… ik weet het… ze moet weer eens door de wasstraat
Voor de liefhebbers van nummerborden: het nummerbord van de donkerblauwe BX is GX-FF-60
Vandaag spotte ik deze rode BX 14 basis in Hilversum:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Op het industrieterrein zeker, vlakbij de frietkraam?
Eveneens ben ik tevens ook.
XBXG schreef:Vandaag spotte ik deze rode BX 14 basis in Hilversum:
Effe poetsen op die rooie,
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Niet nodig. Er zit injectie in, dus is het hok geen drol waard.
@Knäckor: ja.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
XBXG schreef:Niet nodig. Er zit injectie in, dus is het hok geen drol waard.
Niet iedereen is anti-injectie hoor
XBXG schreef:Niet nodig. Er zit injectie in, dus is het hok geen drol waard.
@Knäckor: ja.
Idd, want die carburateurs zijn toch zooo fijn af te stellen .
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
En ze lekken ook nooit, zijn ook nooit versleten, blijven nooit haken, raken nooit vervuild, én bovendien, alsof het nog niet mooi genoeg is: je kunt werkelijk echt op ie-de-re straathoek terecht voor expertise om het ding netjes af te regelen zodat de motor zonder horten en stoten loopt - en dat doen ze nog gratis voor je ook!
Ich bin ein Breaker