Heeft iemand ervaring met het tanken van biodiesel en/of gebruik van dyciel?
C3 1.6 PLURIEL
Werd mij door Citroen afgeraden gaat problemen geven door de hoge verstuif druk die de 1,4 HDI heeft
Volgens mij moet dat toch kunnen…. alleen als de biodiesel voldoet aan EN14214 (gewone diesel is conform EN590)
Alle moderne diesel motoren kunnen op biodiesel rijden mits dat de biodiesel voldoet aan deze EN 14214 norm (wordt ondersteund door oa. VW, BMW, Audi, Fiat etc en bij de vrachtwagens wordt het door alle merken goedgekeurd)
De meeste fabrikanten van automobielen gebruiken geen natuurrubbers meer in de brandstofsystemen. Biodiesel heeft het nadeel dat ze nml. natuurrubbers oplost, echter deze worden niet meer toegepast
Dat verstuivers er niet tegen kunnen is kolder althans (volgens http://www.biodiesel-nederland.nl)
Dyciel kan je per tank beurt toepassen, voordat je gaat tanken eerst dyciel (van Total) in de tank (volg gebruiksaanwijzing) dan tanken. De dyciel wordt dan vermengd, en rijden maar
Ben benieuwd naar het commentaar van Citroen Nederland….
C3 1.6 PLURIEL
Het is trouwens geen Dyciel….maar DIECYL....
Iemand ervaringen??
C3 1.6 PLURIEL
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008
- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Ik heb gedurende 110000 km zo’n 10-15% zonnebloem-olie bijgemengd in mijn C3 1.4 HDi.
Ik merkte geen enkel verschil behalve in prijs ( 0,48 euro tegen 1 euro voor de diesel).
Tegenwoordig kost de zonnebloem olie 1,29 euro en de diesel zit onder de euro.
Dus economisch onverantwoord om zonnebloemolie bij te mengen.
Dat scheelt weer 4 lege plastic flessen per week