Totaal aantal Berichten: 257
Geregistreerd: 26-12-2005
- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
Vanwege ‘natte’ voeten (LHM, geen zweet), bezig met het verwijderen vd hoofdremcilinder van onze ami 8 break ‘78.
Nou moet het reservoir eraf gewipt worden om de hrc naar binnentoe uit te bouwen, moet aardig kracht zetten maar reservoir wil nog niet los.
Het is een “dubbel"reservoir, en zit op 2 plaatsen in de hrc in rubbers.
Hoe kan ik het reservoir het beste verwijderen, zonder het stuk te maken???
C’est le Nooord!!!
Totaal aantal Berichten: 257
Geregistreerd: 26-12-2005
- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
res hrc
Gelukt, au…
Wat je zegt, gepast geweld…(en wd40)
bedankt!
C’est le Nooord!!!
Das een later ingebouwde. Origineel werd de ami geleverd met een enkelwerkende HRC. Hierop zat het reservoir met schroefdraad op bevestigd.
Als je een reservoir van een dubbelwerkende HRC wilt lossen gewoon gepast gewld in zijdelings kantelende richting. Zo hefboom je het reservoir er zo uit. Moet ie tegenkunnen. Als je pech hebt moet je de rubbers vervangen. Maar die zitten in het revisiesetje samen met de rubbers die je nodig hebt voor de zuiger. WD40 hoeft niet nodig te zijn. Nadat je wd40 op die rubbers hebt gespoten zou ik ze iig niet hergebruiken.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 257
Geregistreerd: 26-12-2005
- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
hrc
Zou goed kunnen, op mijn donor ami van ‘77 zit inderdaad een enkelwerkende hrc met een rond reservoir, in wpl handboek hebben ze het voor deze bouwjaren (‘78) ook alleen over dit reservoir met schroefdraad.
Rubbers zitten bij de nieuwe hrc, was ze al niet van plan te hergebruiken.
De oude hrc gaat op de plank als reserve.
C’est le Nooord!!!
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Bij mijn Ami 8 uit 1978 is niets aan het remsysteem veranderd of vernieuwd, behalve de remblokken. Toch heb ik een dubbele hoofdremcylinder. Volgens mij zijn de allerlaatsten dus wel geleverd met zo’n dubbel systeem. Niet dat het heel veel uitmaakt, maar toch
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)