Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Hey,
stel mijn BX heeft een lekkende retourleiding en kapotte hoogteregelaar, en ik heb nog 2 andere BX-en thuis in de tuin als donor, is dit makkelijk van de 1 op de andere te zetten, mochten op de 2 andere nog goede leidingen/hoogteregelaar zitten, of is dit niet aan te raden?
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja. dat is niet moeilijk.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Ja. dat is niet moeilijk.
Eh - retourleidingen overzetten? Dat hangt er maar net vanaf.
Als het om de grote of kleine octopus gaat dan wens ik je er *veel* succes mee maar hangt het er maar net van af hoe “fris” de leidingen nog zijn - en die zijn meestal niet zo best meer maar nog net voldoende als je er verder vanaf blijft.
Wielretouren kan ik kort over zijn: die moet je niet overzetten.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
uuh een kleine octopus kost nieuw niet zo veel (in verhouding vind ik) gewoon gelijk een nieuwe eronder hoef je over een tijdje ook niet weer
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:uuh een kleine octopus kost nieuw niet zo veel (in verhouding vind ik) gewoon gelijk een nieuwe eronder hoef je over een tijdje ook niet weer
Ik mocht toch wel 102 euro aftikken. De grote octopus is wat goedkoper dan dat.
De kleine octopus die ik zo duur kocht is niet helemaal naar mijn zin; de slang ging veels te moeilijk over het tuitje van de hoogteregelaar. Dat probleem had ik niet bij de grote octopus.
Eenzelfde verhaal hoorde ik van mijn garagist die een nieuwe lek gestoken had. Zo erg was het bij mij - nog net - niet. Maar feit is wel dat de slangen blijkbaar te krap zijn, teveel aan de onderkant van de tolerantie of er zelfs overheen.
Ergo:ik denk dat je de kleine octopus beter uit losse slangen kunt opbouwen dan nieuw aanschaffen.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
ja de grote octupus eraf halen zonder dat je hem stuk maakt is meestal niet zo eenvoudig, en ik zou zeker voor een nieuwe gaan, aangezien de gebruikte oude ook weer lek kan raken ook al weet je niet waneer
even een kleine investering zeg maar
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
je moet de uiteinden verwarmen alvoren ze in mekaar te steken.
en nee geen brander maar een verffohn op 200 graden werkt perfect..
mvgr wupke:kinderspel
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
DE oplossing, werkelijk waar.
kreazyV8wuppo schreef:je moet de uiteinden verwarmen alvoren ze in mekaar te steken.
en nee geen brander maar een verffohn op 200 graden werkt perfect..mvgr wupke:kinderspel
Dit scheelde anders wel heel erg veel, het was ook niet het originele fabrikaat al was het wel een orig cit onderdeel.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
garagestmarien schreef:
DE oplossing, werkelijk waar.
mooie oplossing! welke plaats in de auto ligt dit verdeelblokje?
@wupke, goede tip!
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
ruwe gok.
dat ding ligt naast de diravi..
iig die plastic witte bol van de diravi..
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Goed, dit is een CX. Deze ligt onder het reservewiel. De andere net naast de LHM tank. Daar heb ik nog geen foto van. Maar het idee werkt uiteraard voor elke HP auto.
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
gesoldeerd of gelast trouwens?
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gesoldeerd. De pijpjes in de buis zijn op een draaibank gemaakt. En deze is voor de BX van een klant gemaakt.
van koper dus..
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ja, en dat gaat in de CX al jaaaaaaaren goed. Per gescheurde oude leiding te vervangen.