Projecten verzinnen is niet zo moeilijk. Uitvoeren wel..
Ik vind het onderhand al heel wat als iemand een “normale” BX restaureert. Een BX 16v turbo bouwen met goede techniek is een hele uitdaging. Ik denk dat veel mensen het makkelijker vinden om gewoon een kant en klare impreza te kopen.
Je ziet inderaat meer impresa’s rijden dan BX 16v turbo.
Als is het BX V6 project toch wel serieus hier.
Test
Voor zover ik weet staat de BX-carosserie van de 4TC op een CX onderstel en niet op een BX 4x4/MI16x4 onderstel.
Dat klopt ook niet, de 4TC lijkt eigenlijk nergens op, zo heeft hij zowel voor als achter de veerpoten vertikaal.
Noch het voorste, noch het achterste subframe heeft ook maar iets van gelijkenis met een CX. Het enige dat de 4TC van de CX heeft is DiRaVi, wil je zelf gaan klussen kan je dan beter DiRavi op een Xm TCT voortrein klussen en die in een Bx wurmen.
De bak is van een Sm, maar waar de Sm, van noord naar zuid:
bak-diff-motor
heeft is het op de BX4TC:
motor-diff-bak-cardan-achterdiff
http://home.planet.nl/~koper193/BX4TC.html
http://aebergon.club.fr/Citroen/page_Citroen_BX_4_TC.htm
WYD schreef:Voor zover ik weet staat de BX-carosserie van de 4TC op een CX onderstel en niet op een BX 4x4/MI16x4 onderstel.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Maar hoe zit het dan met de fusees en remmen?
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
@eviltwin
De velgen komen ook van een CX
Pfff.. eigenlijk bij elkaar geraapt zooitje dus
Zie nu nog maar eens aan onderdelen te komen als alles weer anders is
Ja het is echt een mengelmoesje. Maar als je zo’n auto koopt weet je ook wel waar je aan begint.
Test
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zelfs het LHM vat ligt aan de andere kant dan bij een normale BX
echt een mega blok dat zal wel een bom zijn
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Thijsvandebles schreef:Ja, een 20TZi met een lege accu toch?
de 20 tzi is nog niet echt een slaper. Daar moet ie wat meer vermogen voor hebben. Maar de buitenkant standaard, dat is wel een vereiste voor een slaper.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Ja dat vind ik ook wel.
Mijn BX V6 ziet er aan de buitenkant straks gewoon uit als een 16TZi
Test
Arjan Verkade schreef:Zelfs het LHM vat ligt aan de andere kant dan bij een normale BX
Moet je de veerbollen achter eens zien. Je hoeft niet onder de auto te kijken, want ze zitten in de kofferbak
Er staan er een paar te koop
http://www.webmycar.com/zonecar/webacar.nsf/fr/143F7A0DC9574DEBC125736D002C75BB
http://www.webmycar.com/zonecar/webacar.nsf/fr/1CC2D25D7D1A04BEC12572AB0026C29C
er zit wel een prijsverschil in
C4 Berline schreef:Er staan er een paar te koop
http://www.webmycar.com/zonecar/webacar.nsf/fr/143F7A0DC9574DEBC125736D002C75BBhttp://www.webmycar.com/zonecar/webacar.nsf/fr/1CC2D25D7D1A04BEC12572AB0026C29C
er zit wel een prijsverschil in
die 2e is een gewone 16klepper, en heeft niets met een 4tc te maken. de 3e heb ik al, in een beter staat.
Die eerste heb ik de financiele middelen niet voor.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.