Hier is de topicstarter weer !
Wederom terug in duitsland na 700km te mogen rijden over de autobahn.
Inmiddels 2100 heerlijke kilometers achter de rug.
Wat ga je doen als je in een flink nagekeken XM TCT in je eentje op een autobahn rijdt ? Dan ga je je dingen afvragen en uitproberen, toch ?
Daar is hij voor gemaakt, over de snelweg met dat ding !
Het is me een wonder hoe goed het gaat. Mijn gelaste turbo is nog steeds heel en over power heb ik geen klagen. Geen lekkerij en geen rare geluidjes ervaren.
Voor mij een zekerheid dat ik alle herstel goed heb uitgevoerd.
Voor mij geen moreel geneuzel, laat je toch niet gek maken mensen.
Voor mij is dit een buitenkansje, de benzine wordt voor me terugbetaald !
Vandaag rustig aan gedaan en dat gaat heel comfotabel. Een snelle inhaalmanoevre met 160 km/u gaat haar prima af, als een speer er vandoor.
Ik verbaas me erover dat sommigen mij inhalen met enorme snelheden in een Polo of een Vectra. Over verantwoordelijkheidsgevoel gesproken.
Bij dergelijke hoge snelheden voel ik me onzeker, vooral met veel bochtenwerk is 140 km/u me al te hard. En dat in een XM die dat toch makkelijk mag inslikken. Die BMW´s nou laat ze maar lekker hun gang gaan.
Kwestie van vaker doen denk ik…
Wat vooral opvalt is het duiken bij remmen en stijgeren bij optrekken, vooral bij het berijden van hellingen. Dat geeft uiteindelijk een wat zweverig gevoel, vooral als je uitstapt, zoals na zeilen bijvoorbeeld.
Ik heb trouwens nieuwe bollen volgen specificatie sinds een paar maanden dus dat scheelt een discussie.
Kortom, blij met mijn oude XM.
groet,
Erik
TCT 93
Dat viel mij ook op Erik toen ik 7 nieuwe bollen had, dat steigeren en duiken, maar het went snel.
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Dat steigeren en duiken wil ik juist graag weer!!!
Vandaag weer eens mijn favoriete bocht kunnen doorsuizen. vanuit amsterdam de a2 afslag naar de a12. zo’n lange doordraaier.
vraagje
tja ineens vraag ik me af: als je heel vaak hard rijdt zet je in minder uren meer kilometers op de teller. voor de motor maakt dat niet zoveel uit lijkt me dus er moet een verhouding zijn tussen ‘bedrijfsuren’ kilometers en slijtage.
de vraag is dus: kan je als 200 km rijder dubbel zoveel kilometers op de teller zetten zonder noemenswaardige extra slijtage?
du pain… du vin… du Citroën
als ik m’n v6 ooit nog zou willen verkopen zet ik erbij: heeft altijd binnen gestaan en verder nooit langzamer gereden dan 200 km/h
du pain… du vin… du Citroën
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik denk dat de slijtage bij hoge snelheden de verkorte draaiuren toch echt opheft
Ik weet zeker dat ze in de rij staan! Denk overigens dat slijtage bij zulke snelheden tov. normale snelweg snelheden veel hoger zijn en ten nadelen zijn.
Jan-hendrik schreef:The Hans Identity schreef:dacht dat dit topic ging over iemand die blij was dat zijn XM 200+ haalde, of dat nou echt 200+ was of niet daar gaat het niet om, en om het milieu ging het al helemaal niet, dat er hier een aantal groenlinks en pvdd stemmers zitten betekent niet dat je de topic moet afbuigen naar een ander onderwerp
ohja, dat was trouwens mijn bescheiden mening
En ik dacht dat het topic was ‘Met een 14 jarige TCT over de autobahn’, en zonder de politiek erbij te betrekken betekent het wel dat we zouden moeten kunnen praten over alles wat hier omheen speelt. Wat mij betreft kun je ook beginnen te ouwehoeren over wie er hoe of op welke partij stemt, maar dat lijkt me wel afbuigen. fftopic
dat was slechts een sarcastisch voorbeeld zoals je ongetwijfeld wel hebt begrepen maargoed, 200 met een XM? COOL!