Hallo,
Toen wij de bx tzd kochten gaf de toerentelle bij 120 km/h 2700 troeren aan.
Nu is dat bijna 3000.
Is dit gebruikelijk of zit er een fout in de turo.
Voor info over de tzd zie topic van visapowerrr
Groet
Bougie
http://www.thuisuiteten.eu
Voor elke keuken een passende oplossing
(bougie werkt samen met visapowerrr)
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik kan me herinneren dat Visapowerrrr een tijdje geleden de kilometerteller heeft gerepareerd en daarbij ook de naald eraf heeft gehad. Het is dus niet de toerenteller die afwijkt, maar de kilometerteller
Ik meen dat de turbodiesel bij 2950 toeren 120 rijdt maar er zullen zich vast wel forummers die precies weten welke snelheid er bij een bepaald toerental hoort.
Eveneens ben ik tevens ook.
we hebben hem getest met een mio (soort tom tom) en dan geeft hij de snelheid aan. De km teller is nog niet goed. Visapowerrr gaan niet achter een nieuwe dagteller aan. Daar dus nog ff op wachten.
Zien we dan wel verder.
Maar weet iemand dan hoe je de fuctie van een turbo kan testen?
Groet
Bougie
http://www.thuisuiteten.eu
Voor elke keuken een passende oplossing
(bougie werkt samen met visapowerrr)
De functies van een turbo testen? Het motortoerental is altijd evenredig met de snelheid op de teller, turbo of niet…
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Bedoel je nou dat je de turbo sowieso verdenkt van defect zijn? Los van het kilometerteller/toerentellerprobleem? Je moet niet verwachten dat een turbodiesel het asfalt aan vlokken trekt, maar als je 120 rijdt en vol gas geeft moet hij wel lekker beginnen te accelereren. En als je in de 3 een paar tellen 60 rijdt en vol gas geeft, moet je toch wel zeer vlot op de 90 zitten. Beetje lastig uit te leggen, maargoed ik doe ook maar mijn best
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Neuh. Het is precies zoals Harm het zegt. Het toerental bij een bepaalde snelheid wordt bepaald door de versnellingsbak verhoudingen icm de eindreductie. De turbo heeft daar niets mee te maken.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Jah, de toerenteller is wel goed, maar de kilometerteller heeft een afwijking Lees het tweede bericht in dit draadje eens.
Eveneens ben ik tevens ook.
Normaal voor een tzd turbo is ong. 2850 tpm bij 120 km/h
Bij een 19 tzd (ongeblazen) ong. 3250 tpm bij 120 km/h
dan heb ik vandaag dus 4604 toeren gedraait met de ARMY (170 km/h)
Test
Thijsvandebles schreef:dan heb ik vandaag dus 4604 toeren gedraait met de ARMY (170 km/h)
Gisteren 190 met ong. 3800 tpm met de TurboD12
mpostma schreef:Normaal voor een tzd turbo is ong. 2850 tpm bij 120 km/h
Bij een 19 tzd (ongeblazen) ong. 3250 tpm bij 120 km/h
Mij bekruipt inderdaad het gevoel dat de TS een TZD heeft gekocht in de veronderstelling dat het een turbo-uitvoering was, en ‘m nu wellicht wat sloompies vindt?
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
oudelut schreef:mpostma schreef:Normaal voor een tzd turbo is ong. 2850 tpm bij 120 km/h
Bij een 19 tzd (ongeblazen) ong. 3250 tpm bij 120 km/h
Mij bekruipt inderdaad het gevoel dat de TS een TZD heeft gekocht in de veronderstelling dat het een turbo-uitvoering was, en ‘m nu wellicht wat sloompies vindt?
Het gaat hier begrijp ik om de tzd turbo van visapower. Dat was geloof ik weer de ex tzd turbo van bram en renz. da’s toch wel een echte hoor…
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Oooh…. ik heb duidelijk weer wat gemist. Die TZD turbo is dus alweer 2 eigenaren verder? Dat krijg je ervan, als je een tijdje weinig op het forum zit. ops: ops: ops: