1 van de 2
 1 2 Volgende > 

hydropneumatische meleur!
alsjemenou76
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 273

- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Gepost: 15 oktober 2007 03:32 PM

mijn bx is me er 1. ooit uit armoei voor een diesel gekocht , en nu 4 jaar later wil en kan ik er geen afstand van doen…

MAAR !...

Ik heb nu al 4 retourleidingen van de hd regelaar moeten monteren( de retour naar de pot vanaf de accumulator) omdat deze allemaal ontploften en dan het liefst vlak achter de aansluiting van de accumulator….

nu heb ik inmiddels de rubberen retour met kraag en tussenstuk voor de hr voor en achter, vervangen voor een grotere diameter thyleen, welke ik erop gestookt heb en afgeklemd met een stukje slang en een uni-klem.

De oplossing is perfect, lekage’s zijn achterwege alleen bezit mijn auto ineens weer een hoge freqentie olie pompen en mijn rem ventiel slist als een gek.

ik heb er al vele uren denkwerk aan gespendeerd en wil nu wel eens dat het goed komt…..

iemand nog wilde ideeen tegen dit (mankement) euvel.

CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8162

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 15 oktober 2007 03:45 PM
  [ # 1 ]

Een HD pomp die veel werk moet verrichten duidt vaak op een voorraadbol die zijn werk niet meer goed doet.
Check ook de hydrauliekdraadjes in het forum, daar staat al veel geschreven.

Suc6
Patrick

edit, de hydrauliekberichten alhier.  

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

alsjemenou76
> 200 berichten
RankRankRank

- BX 1.4
Gepost: 15 oktober 2007 05:23 PM
  [ # 2 ]

dank je hogervp,

Ik was alleen vergeten te vertellen dat hij voor het eerst sinds een jaar ineens weer strak rechtop bleef staan en mijn rem pendaal alleen maar aangekeken hoefde te worden waarbij ik in stilte een anker uit gooide. maar nadat ook mijn 4e hoofd retour gesprongen was (een originele) heb ik het met mijn materialen vervangen en heb nu inmiddels alle kwalen weer terug…. behalve de lekage dan. het rijden en alles gaat prima, alleen nu blijf ik met het gevoel zitten dat het zeker beter kan, terwijl de auto niet defect is.
Ik mis een logische stap ergens die er nog gedaan moet worden en weet n og niet welke. het is dus net die finishing touth

CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4870

- Xsara Scootertje.
Gepost: 15 oktober 2007 05:28 PM
  [ # 3 ]

Heb je echt al alles uit de kast getrokken als het om het veersysteem gaat? Of alleen de leidingen vervangen en verbeterd? Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9070

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 15 oktober 2007 05:33 PM
  [ # 4 ]

Zie ik op je afbeelding een rode BX TGD met Xantia doppen? Heb je daar een betere foto van? Very Happy

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Xsara Scootertje.
Gepost: 15 oktober 2007 05:36 PM
  [ # 5 ]

Timo1990?  Surprisedfftopic   Doe dat is ff via een PB!! Wink

Profiel  

alsjemenou76
> 200 berichten
RankRankRank

- BX 1.4
Gepost: 15 oktober 2007 06:26 PM
  [ # 6 ]
eXpelliarMus schreef:

Heb je echt al alles uit de kast getrokken als het om het veersysteem gaat? Of alleen de leidingen vervangen en verbeterd? Wink

wat bedoel je hiermee?

Ik ben begonnen met een stukke retour.
en heb die vervangen.

200km verder breekt mijn stalen leiding tussen pomp en accumulator. vervangen door een fexibele hydro leiding. prima!

PANG! retour stuk! vervangen alleen aansluiting beneden en aangekoppeld op de rest met een rvs bus op de rest. Prima

PANG! retour stuk! hoofd regelaar? kan dus vervangen! en weer een volledige originele retour erop. PERFECT! 1x per 30 A 40 sec. een tik en 2 dagen rechtop blijven staan. daarbij nog een oase aan rust in de auto met het remmen.

PANG! Retour stuk Evil or Very Mad  nu maar grof geschut. thyleen 10 mm, van accumulator naar de pot met een rvs bus met dubbele uitloop naar de retouren van hr voor en achter. Prima, lek vrij maar zakt (30 min. voor de achter brug. en een ware slangekooi onder mijn dashboard.

er is in mijn ogen niets stuk… aleen denk ik dat er iets niet is gedaan…er een stap iss gemist waardoor het slist!

Facebook

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 15 oktober 2007 06:46 PM
  [ # 7 ]

Als ik het zo lees gok ik dat je ergens een te hoge retourstroom hebt, en dat daardoor constant die retourleidingen stuk gaan.

Wat ik ervan maak is dat je een hoop leidingen hebt vervangen, maar er zijn nog meer onderdelen die problemen kunnen geven als ze vervuild of versleten zijn. Hoe is je accubol?

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

alsjemenou76
> 200 berichten
RankRankRank

- BX 1.4
Gepost: 15 oktober 2007 09:22 PM
  [ # 8 ]

mijn accumulatorbol heb ik tegelijk 2 weken terug met mijn hoofdregelaar vervangen door een andere de vorige en deze tikken even snel. en de sisser is even zo luid

Facebook

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten

- Xsara Scootertje.
Gepost: 15 oktober 2007 09:29 PM
  [ # 9 ]
alsjemenou76 schreef:
eXpelliarMus schreef:

wat bedoel je hiermee?

Of je alles wat het veersysteem aangaat al geprobeerd hebt:
Spoelen met LHM via de remnippels?
Spoelfloeistof in plaats van LHM er in om het veersysteem te reinigen?
Rondje bollen op druk brengen? etc.

Dat soort dingen bedoelde ik. Wink

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten

- Xsara Scootertje.
Gepost: 15 oktober 2007 09:32 PM
  [ # 10 ]
alsjemenou76 schreef:

mijn accumulatorbol heb ik tegelijk 2 weken terug met mijn hoofdregelaar vervangen door een andere de vorige en deze tikken even snel. en de sisser is even zo luid

Dat sissen komt waarschijnlijk uit je stuurhuis (als je stuurbekrachtiging hebt) Zo niet kijk dan ook nog ff naar de debietregelaar.

Profiel  

alsjemenou76
> 200 berichten
RankRankRank

- BX 1.4
Gepost: 15 oktober 2007 09:53 PM
  [ # 11 ]

debiet regelaar? als in voetrem ventiel of hoofd regelaar.
Mijn gesis komt voort uit mijn voetremventiel. het vreemde is alleen dat hij plotseling helemaal stil is geweest. dit was voordat ik de retour vevangen heb met een eigen fabrikaat en er de hoofd drukregelaar met de accumulatorbol van vervangen is. dit omdat mijn retour weer eens opgeblazen werd. het gaf mij te denken dat mijn hoofdregelaar wellicht te veel of te snel olie door zou kunnen geven door een verslapte veer. dus dan maar vervangen en afwachten werd de klus. en nu ben ik zonder lekkages Laughing maar eigelijk nog met een oude irritante kwaal over gebleven. en dat is nu mijn gesis en het vele tikken. en het door zijn hoeven gaan in 30 minuten.

de oude kwaal is van voor de ontploffende retourleidingen en stalen aanvoerleidingen

Facebook

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten

- Xsara Scootertje.
Gepost: 15 oktober 2007 10:02 PM
  [ # 12 ]

Rij voor de gein eens langs “chyparse” kijken wat zij zeggen?

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 16 oktober 2007 02:37 AM
  [ # 13 ]

je remservo is lek.
2 oorzaken.

1/vuil.
2/gewoon slijtage (door vuil).

1e kun je oplossen door alle remmen goed te ontluchten (is spoelen) .
het kan nodig zijn dit een paar X te herhalen binnen een periode.
de schone LHM lost het vuil en aanslag weer op, en daardoor komt de oude kwaal weer terug.

2/je remservo zuiger is dermate beschadigd door vuil dat spoelen niet meer kan helpen. vervangen dus.

retourleidingen die kapot gaan door extreme drukken ligt niet aan de leidingen, maar aan een defect in het systeem.

teveel retour en de leiding knapt, dus die overkill aan dikke leidingen ,tja, leuk maar je benaderd het probleem van de verkeerde kant, ergo je heft de klach op, maar niet het euvel.

het enigste onderdeel wat bekend is ,dat het een overmaat aan retour kan geven met hoge druk ,is je remservo.

de andere onderdelen zoals veercilinders, vertaald zich vaak in een auto die direct na uitzetten van de motor ,op de grond flikkert.

en zelfs dat is zeldzaam..

spoelen dus en veel, verse LHM erin, en vergeet hydrinqage spoelolie bagger…
LHM heeft hetzelvde effect, is goedkoper, en reinigt je systeem ook.
je zult alleen wat vaker moeten spoelen om schone (met verse additiven) LHM in je leidingen te houden en te krijgen.

mvgr wupke: Wink

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 16 oktober 2007 12:26 PM
  [ # 14 ]
hogervp schreef:

Een HD pomp die veel werk moet verrichten duidt vaak op een voorraadbol die zijn werk niet meer goed doet.

Ik wil het liever iets aanscherpen.

Een HD-pomp die veel werkt duidt op een interne lekkage die niet door de voorraadbol kan worden opgevangen.

Dat kan betekenen dat:
optie 1: de interne lekkage te groot is geworden,
optie 2: de voorraadbol te weinig capaciteit over heeft.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 16 oktober 2007 01:53 PM
  [ # 15 ]

het is dus OF OF ,,
of het is EN EN ...

mvgr wupke Wink

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook