Totaal aantal Berichten: 644
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Ik zit er over te denken om mijn XM te upgraden naar Xenon verlichting.
Graag geen meldingen van ik vind het shitzooi etc. Ik vraag me wel af hoe het staat
op een xm, ziet dat er uit of krijg je een sjonnie voorkant. Dat is niet de bedoeling namelijk.
Vaak zie je golfjes en anderspul die van die vierkante witte blokke dozen aan de voorkant hebben,
is dat nep xenon of echt?
Zit er veel verschil in de merken die je kan aanschaffen, er zijn namelijk nogal veel van die white
merken heb ik het idee. Als ik het doe moet het wel gelijk goed.
Verder wil ik nog parkeerhulp op de achterzijde bouwen. Heeft iemand dat al eens gedaan, en is dat moeilijk?
Waar moet je nog rekening meehouden, en het lijkt mijn makkelijk om het met de achteruitrij verlichting te schakelen.
Iemand idee waar die draden precies zitten? Ik heb een berline, dus de lampen zitten in het kofferdeksel en
de sensoren moeten denk ik in de bumper gebouwd worden.
Ik zit er over te denken om mijn XM te upgraden naar Xenon verlichting.
Goed idee, want de standaard verlichting van de XM dimlichten is niet om over naar huis te schrijven.
Het enige wat je doen moet is de halogeen lampjes vervangen door de HID branders en ballasts installeren. Ik heb het onlangs gedaan.
Kijk eens hier:
http://club-xm.com/forum2/index.php?showtopic=2439&st=15
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
easternnl,
Klinkt misschien eigenwijs, maar het regeltje onder je berichten “Kennis is te weten dat men niet weet” lijkt me niet juist. Ik dacht dat het mischien moest zijn “Kennis is te weten dat men niets weet”, of “Kennis is te weten wat men niet weet”
Een beetje een eigenaardige post heb je daar wel easternnl; je wilt niet dat men zegt dat xenon shit is, maar vervolgens vraag je wel hoe men het er uit vind zien op een XM. Dus sec bekeken vraag je gewoon of men ff hier wil posten dat Xenon tof op een XM staat.
Aniewee, ik heb het 1x gezien op een duitse XM en ik moet zeggen dat het er niet slecht uit ziet. Dat gezegd hebbende, zou ik het persoonlijk van m’n leven niet op m’n kar willen hebben, maar dat is weer een andere discussie.
Dat Jan-hendrik -de man van de voorruitgang- xenon heeft verbaast me overigens niks. Staat je goed.
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 644
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Jan-hendrik schreef:easternnl,
Klinkt misschien eigenwijs, maar het regeltje onder je berichten “Kennis is te weten dat men niet weet” lijkt me niet juist. Ik dacht dat het mischien moest zijn “Kennis is te weten dat men niets weet”, of “Kennis is te weten wat men niet weet”
Helemaal correct, aangepast.
Wat zijn HID’s? Hetzelfde als Xenon?
Enne, ik bedoel meer de discussie dat andere auto’s met xenon irritant zijn.
Bij Citrosport rijd iemand met een 3.024v Xm waar Xenon inzit. Qua looks ziet het er prima uit maar das persoonlijk.
Het lichtbeeld is van wat ik hoor echt heel erg goed. Enige (nadeeltje?) is dat bijvoorbeeld de mistlichten opeens niks meer voorstellen in verhouding. Maar goed das dan de looks.
Technisch is het geen probleem heb ik begrepen.
Wat ik me afvraag: met de gewone H1(?) lampjes en een dot gas schijn je al bij je voorgangers (en dus ook tegenliggers) in de spiegels. Met Xenon zal het de verkeersveiligheid niet ten goede komen. Of regelt zon xenon setje dat zelf bij ?
Ouwe mopperkont
easternnl schreef:Jan-hendrik schreef:easternnl,
Klinkt misschien eigenwijs, maar het regeltje onder je berichten “Kennis is te weten dat men niet weet” lijkt me niet juist. Ik dacht dat het mischien moest zijn “Kennis is te weten dat men niets weet”, of “Kennis is te weten wat men niet weet”Helemaal correct, aangepast.
Wat zijn HID’s? Hetzelfde als Xenon?Enne, ik bedoel meer de discussie dat andere auto’s met xenon irritant zijn.
Xenon is een edel gas dat wordt gebruikt in de produktie van lampen.
HID (High Intensity Discharge) lampen voor auto’s zijn atlijd Xenon lampen.
Door hun grotere lichtopbrengst, gecombineerd met een foute afstelling, kunnen deze lichten irriterend zijn voor andere weggebruikers.
Ze mogen daarom alleen gemonteerd worden op wagens met een automatische hoogte-regeling (zoals onze XM’s).
Meer en meer auto’s worden af fabriek voorzien van deze lampen en hebben automatische hoogte regeling of een verstelmechanisme dat vanaf het instrumentenpaneel met de hand bediend wordt.
Ik vermoed dat de meeste irritatie veroorzaakt wordt door auto’s die door de doe-het-zelver zijn gemodificeeerd en niet juist zijn afgesteld.
Enige (nadeeltje?) is dat bijvoorbeeld de mistlichten opeens niks meer voorstellen in verhouding. Maar goed das dan de looks.
Niet juist.
Check out mijn foto’s op de eerder genoemde link:
http://club-xm.com/forum2/index.php?showtopic=2439&st=15
Voor dat linkje moet je lid zijn van het forum
Ouwe mopperkont
1e foto halogeen, standaard
2e foto xenon + mist
3e foto xenon + groot licht (standaard)
Matthijs309 schreef:Wat ik me afvraag: met de gewone H1(?) lampjes en een dot gas schijn je al bij je voorgangers (en dus ook tegenliggers) in de spiegels. Met Xenon zal het de verkeersveiligheid niet ten goede komen. Of regelt zon xenon setje dat zelf bij ?
Tegenliggers in de spiegels schijnen lijkt me onmogelijk.
VOorliggers in de spiegel, en de tegenliggers in de giechel
Ouwe mopperkont
In een van de XM clubbladen staat een verhaal over installeren van Xenon in je XM. Zal wel eens ff zoeken welk nr.
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!