Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Ik rij nu 1,5 jaar met xenon in mijn xm en dat bevalt prima. Aanzienlijk meer licht en ik heb nog nooit gehad dat mensen naar mij gingen seinen oid. Apk is ook geen probleem. Laat eventueel na de inbouw de koplampen afstellen bij een garage, staan ze zeker goed en is 5 min werk.
Het ging bij mij om een setje van 200 euro. Kost nu nog minder geloof ik.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Iemand nog tips voor een bepaald merk lampen? Of andere dingen waar je op moet letten?
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Ik heb ze zelf bij http://www.camcosystems.nl/ gekocht. Maar als ik nu naar het plaatje kijk is het wel een ander setje.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Ze mogen daarom alleen gemonteerd worden op wagens met een automatische hoogte-regeling (zoals onze XM’s).
Da’s niet helemaal juist, je mag ze op ieder hok monteren en gebruiken. Maar, als het ingebouwd wordt bij auto’s vanaf bouwjaar 2007 of 2008 ofzo moeten er hoogteregeling op de lampen en een wasinstallatie aanwezig zijn.
Dat voor de wijsneus-mode
Verder vind ik xenon eigenlijk altijd wel een verbetering, het staat erg mooi en geeft lekker veel licht. Let wel op welke felheid je neemt, sommige setjes zijn erg blauw of paars, en dat staat wel weer erg fout.
Overigens vind ik mijn dimlicht prima licht geven hoor, ik heb er nog nooit klachten over gehad.
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Xenon
Ik heb twee sets xenon besteld, wil ze in beide XM’s gaan inbouwen waarschijnlijk.
Ben al een tijdje aan het sparen aan 4 nieuwe koplampunits via internet, heb net vandaag m’n 3e binnen, volgende week de laatste.
Daar ga ik mooi de xenon in inbouwen.
Ik heb wel heel bewust pitten van 4000K gekozen: dat is gewoon wit licht. Er zijn er ook zelfs van 3000K: dat is al beetje gelig. Heb een pesthekel aan dat stomme blauw (vanaf 6000K) je kan ze zelfs tot 12000K krijgen, maar die geven aleen maar blauw en UV (denk ik) en bijna geen licht meer…
Sweef
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):
Ik heb wel heel bewust pitten van 4000K gekozen: dat is gewoon wit licht. Er zijn er ook zelfs van 3000K: dat is al beetje gelig. Heb een pesthekel aan dat stomme blauw (vanaf 6000K) je kan ze zelfs tot 12000K krijgen, maar die geven aleen maar blauw en UV (denk ik) en bijna geen licht meer…
Ja, hoe lager de temperatuur, hoe hoger de lichtopbrengst. Ik heb ook 4000K.Dat blauwe licht, dat is pas irriterend
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
En laten we de parkeersensoren niet vergeten. Die wil de topicstarter ook hebben. Ik ben wel benieuwd welk setje je op het oog hebt! Er zijn een hoop producten te koop, waarvan niet voor alle de kwaliteit vaststaat!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Jan-hendrik schreef:Ik heb wel heel bewust pitten van 4000K gekozen: dat is gewoon wit licht. Er zijn er ook zelfs van 3000K: dat is al beetje gelig. Heb een pesthekel aan dat stomme blauw (vanaf 6000K) je kan ze zelfs tot 12000K krijgen, maar die geven aleen maar blauw en UV (denk ik) en bijna geen licht meer…
Ja, hoe lager de temperatuur, hoe hoger de lichtopbrengst. Ik heb ook 4000K.Dat blauwe licht, dat is pas irriterend
vind je, hopelijk
ik vind bij dat blauwe licht nou juist het karakter van xenon er extra uitspringen, beetje blauw moet er wel inzitten (het moet dus geen kermiskar lijken, maar dit terzijde)
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
malle pietje schreef:En laten we de parkeersensoren niet vergeten. Die wil de topicstarter ook hebben. Ik ben wel benieuwd welk setje je op het oog hebt! Er zijn een hoop producten te koop, waarvan niet voor alle de kwaliteit vaststaat!
Nog niet over nagedacht eigenlijk… iemand al een idee?
Wil alleen een piep systeem, geen camera of zo.
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005
- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Dit setje met 4 sensors heb ik in gebruik en tot volle teveredenheid.De sensors komen in de achterbumper met het bijgeleverde boortje,de centrale uinit LA achter de bekleding waar ook de + en _- van de achteruitrijlampen komen en dan gaat een grote dunne kabel naar voren onder de matten naar het dashboard waar het display met ingebouwde pieper zit die afgaat bij een bepaalde afstand en de frequentie loopt op al naar gelang de afstand tot het object,deze is ook uit te zetten en op het display zie je de afstand in meters.1 nadeel met een caravan erachter werkt deze uiteraard niet meer.m.b.t. de Xenon lampen ik gebruik 8000"K omdat de belijning op zeer donkere wegen beter beadrukt worden ivm de blauwachtige gloed.
C5 break ph1. 2004. Zilver. Orga:09599. Color:EZRC.
v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Regino schreef:Dit setje met 4 sensors heb ik in gebruik en tot volle teveredenheid.De sensors komen in de achterbumper met het bijgeleverde boortje,de centrale uinit LA achter de bekleding waar ook de + en _- van de achteruitrijlampen komen en dan gaat een grote dunne kabel naar voren onder de matten naar het dash…
Jij hebt een versie met een display er bij? Dat wil ik namelijk niet.
Welk merk heb je trouwens? En dit is ook een 6 sensor versie zie ik?
[ik ga ff met vakantie, dus deze week geen reacties meer te verwachten. Tot zover thanx!]
The Hans Identity schreef:Jan-hendrik schreef:Ik heb wel heel bewust pitten van 4000K gekozen: dat is gewoon wit licht. Er zijn er ook zelfs van 3000K: dat is al beetje gelig. Heb een pesthekel aan dat stomme blauw (vanaf 6000K) je kan ze zelfs tot 12000K krijgen, maar die geven aleen maar blauw en UV (denk ik) en bijna geen licht meer…
Ja, hoe lager de temperatuur, hoe hoger de lichtopbrengst. Ik heb ook 4000K.Dat blauwe licht, dat is pas irriterend
vind je, hopelijk
ik vind bij dat blauwe licht nou juist het karakter van xenon er extra uitspringen, beetje blauw moet er wel inzitten (het moet dus geen kermiskar lijken, maar dit terzijde)
“vind je, hopelijk” Betekent dat, dat jij hoopt, of dat het te hopen is, dat (ik) vind dat het blauwe licht irriterend is? Misschien niet zo belangrijk, maar leg het nog eens uit
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
Dat voor de wijsneus-mode
Het zal wel grappig bedoeld zijn, maar de Hollandse humor ben ik een beetje uitgegroeid. Heb je het over wat op je eigen visite kaartje staat :
En ter aanvulling, de regelgeving over de montage van HID Xenon lampen is zeer verwarrend. Verschillende instanties (en bedriijven en individuen) hebben hun eigen interpretaties
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
Hoe het ook zij, als we nou met zn allen gezamelijk bepalen dat blauw licht irritant is, maar xenon wel uitermate geschikt als, als het doel is de lichtopbrengst te verbeteren, dan zijn we eruit toch? Kunnen we de discussie inzichtelijk houden.
Dus bij deze dan maar iedereen ermee eens dat blauw irritant is?
Nee? Hmmmm…..
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
malle pietje schreef:Hoe het ook zij, als we nou met zn allen gezamelijk bepalen dat blauw licht irritant is, maar xenon wel uitermate geschikt als, als het doel is de lichtopbrengst te verbeteren, dan zijn we eruit toch? Kunnen we de discussie inzichtelijk houden.
Dus bij deze dan maar iedereen ermee eens dat blauw irritant is?
Nee? Hmmmm…..
Nee, dus. De meningen zullen verdeeld blijven, ben ik bang.
Het element ‘irriterend’ kwam in de discussie door easternnl: “Enne, ik bedoel meer de discussie dat andere auto’s met xenon irritant zijn.”
Ik ben van mening dat Xenon niet irritant hoeft te zijn, mits goed afgesteld, maar dat blauw licht dat wel kan zijn. Het schijnt echter ook zo te zijn dat sommige mensen, vooral oudere, baat hebben bij het blauwe licht: ze zien objecten beter.
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569