dinsdag gaat er een nieuwe startmotor in men dame
hoewel mijn technische kennes zo goed als 0 is ga ik dit toch trachten enigzins zelf te doen…
nu luchtfilter eraf, beschermplaat….
maar de uitlaatcollector is wat anders….ik geraak met geen enkele sleutig deftig aan de moeren om deze los te maken!!
iemand tips hiervoor????
en ook betreffende het vervangen van de startmotor
wordt spannend….
i life my live one DS at a time…
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Die moeren draai je van onder af met een dopsetje en verlengstukjes, knietjes, een hoop gevloek los. Hoop dat ze meteen afbreken. Dat gaat het snelst…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Oja, het spruitstuk hoeft niet los!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
kijk ook HIER eens.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Probeer je uitlaat spruitstuk vast te laten zitten aan de kop.
Want als je tapeinden breken (en die kans is groot) dan moet je je ds op een auto ambulance hijsen, zodat Boog bij hem voor de deur op de restanten van je tapeinden boutjes kan lassen om de zaak weer vlot te trekken
Het moet ook kunnen zonder je spruitstuk te verwijderen. Het is wel een heel gepriel en je zal waarschijnlijk het hitteschild van je startmotor wat moeten verbuigen voodat die tussen je spruitstuk en het schutbord door kan.
Succes!!! Het heeft mij 4 weekenden gekost.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
4 weekenden :p ik hoop het op 1 dag te klussen
ikgebruik de auto dagelijks….en hoe weet je precies welke starmotor je nodig hebt ivm die 9 of 10tand?
i life my live one DS at a time…
Vier weekenden is niet nodig! Evenmin als het verwijderen van het uitlaatspruitstuk. Heb vorige week zelf de startmotor vervangen.
Tip 1: Verwijder de motorsteun; scheelt een hoop ‘gepiel’.
Tip 2: Als je die steun er toch af hebt, vernieuw die dan direct (tenzij dat uiteraard pas gebeurd is).
Tip 3: Kijk goed met hoeveel bouten de startmotor vastzit. De mijne bleek (na veel gezoek, getrek en gesjor) met 5 bouten vast te zitten in plaats van drie zoals het nieuwe exemplaar!
Succes Marcel
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
joskefox schreef:
ikgebruik de auto dagelijks….en hoe weet je precies welke starmotor je nodig hebt ivm die 9 of 10tand?
Tellen als je hem eraf hebt!
hell zeg!!!
wat een rotte klus is me dat
luchtfilter verwijderd…hitteschild…4 boutjes van hitteschild over de startmotor….maar boutje 5 :p
rrrrr…de kop daarvan is kapot gedraaid en slautel heeft geen grip erop…en is net het boutje helemaal onderaan…
hoe ik dat ooit loskrijg :p
i life my live one DS at a time…
je bedoeld die bij de gele pijl :
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
neen er net tegenover…
met de foto voor ogen…rechts onderaan….
i life my live one DS at a time…
Met veel gepriegel!!!
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
het gevecht met de laatste bout van het hitteschild gewonnen…gewoon na lange tijd erop te meppen afgebroken…
maar nu…
de startmotor hangt vast met 2 relatief makkelijk te bereiken bouten
de bovenste no problem, maar die eronder geeft niet mee..en heb schrik dat ook die kop gaat slijten zodat de sleutel in geheel geen grip meer gaat hebben
dit is toch de derde bout om lost te maken??,
zit wat verborgen onder de pomp…
ook hier hetzelfde probleem dat die kop rap slijt…
nie echt duidelijke foto excuses daarvoor…
i life my live one DS at a time…
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gebruik je een goede dopsleutelset?
ik heb een gewoon setje uit de gamma ops:
anders een foto is welkom van het aan te raden gereedschap
i life my live one DS at a time…