Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ga eerst maar eens een doppendoos kopen van een merk.
Hazet of stahlwille is betaalbaar. Snapon is het mooist en duurst.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
na het plaatsen van de startmotor…zou ie normaal ‘direct’ moeten starten of zo??
nieuwe startmotor zit erin maar maakt toch geen herkenbaar geluid
en da na al da zwoegen
i life my live one DS at a time…
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
wat voor starter heb je erin gehangen? Heb je een relais aan je accupluspool hangen? ( of, Hoeveel draden zitten er op je startmotor vast?)
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
joskefox schreef:na het plaatsen van de startmotor…zou ie normaal ‘direct’ moeten starten of zo??
nieuwe startmotor zit erin maar maakt toch geen herkenbaar geluid
en da na al da zwoegen
wat bogaard indirect ook al schreef: kijk eens of er wel verbinding is tussen de dikke voeding plus (+) ,die aan je startmoter zit, en vandaaruit een brugje/draadje naar het start relais loopt: van de 2 startmotoren die ik heb gemonteerd ontbrak dit brugje.
je zal dit dan ffff zelf moeten fabriceren pas dan hoor je de bekende “klik”
en gaat de startmoter draaien
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
bij het aansluiten van de batterij zijn er zo 2 “oogjes” van een kabel afgebroken….
deze op de onderstaande foto had ik opgemerkt tijdens het heraansluiten van de batterij en is een iets dikkere kabel.
ik had geen contact , en dit was de kabel die voor het ongemak zorgde
nu had ik zo geprobeerd te starten toen er iemand de kabel tegen het afgebroken stukje hield
maar had net tijdens het maken van de fotos nog een afgeknapte kabel opgemerkt…
aan men startmotor zit een dikke kabel vast met een oog en een veel dunnere draad
en geen idee waar deze kabel voor ‘diend’
aan men startmotor 2 kabels aangesloten
een waar kan ik dit fameuze relais vinden?? ops: ops:
alvast bedankt voor de hulp!
i life my live one DS at a time…
joskefox schreef:
een waar kan ik dit fameuze relais vinden?? ops: ops:
alvast bedankt voor de hulp!
op !!! de startmoter
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
ik heb de kabels aangesloten net zoals deze waren op de vorige startmotor…1 dikke kabel en 1 dunne… zoals je op de foto kunt zien die ik in men vorige post heb gezet…
i life my live one DS at a time…
brrrr…heb hier een uurtje alle topics doorlopen ivm startmotor…. ik ben echt nog een leek…
nu de startmotor…daarop heb je dat andere kleine blokje=> de bendix
en waar zit dat startrelais dan?? ops: ops:
wat is de functie van zon trilgewicht???
i life my live one DS at a time…
wanneer contact opstaat….hoor ik niet de normale klik….
ops:
i life my live one DS at a time…
joskefox schreef:brrrr…heb hier een uurtje alle topics doorlopen ivm startmotor…. ik ben echt nog een leek…
nu de startmotor…daarop heb je dat andere kleine blokje=> de bendix
en waar zit dat startrelais dan?? ops: ops:
wat is de functie van zon trilgewicht???
zie rode cirkel achter het hitteschildje op de startmoter.
kun je anders ook nog ergens een foto vinden (op www) van jouw startmoter :
zie ook : foto startmoter DS
in de middelse foto zit bovenop nog een schuifpennetje/oogje welke je met de dikke pluskabel moet verbinden
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
startmotor is al gemonteerd, dus nog foto maken is nie makkelijk….
het startrelais zit tegen mijn batterij houder aan? kan dat??
i life my live one DS at a time…
in de middelse foto zit bovenop nog een schuifpennetje/oogje welke je met de dikke pluskabel moet verbinden
zie ook : foto startmoter DS
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
op eerste zicht net dezelfde als mijn startmotor
i life my live one DS at a time…
joskefox schreef:http://s180.photobucket.com/albums/x1/josthefox/?action=view¤t=DSC02381.jpg
op eerste zicht net dezelfde als mijn startmotor
had deze foto nauw maar eerder geplaatst dan had half ds rijdend nederland je kunnen helpen (wellicht ook belgie ops: )
ook bovenop bij jou zit dat schuifstekkertje als je daarvandaan een draadje 2.5 mm2 trekt naar de dikke plus achterop die startmoter (is dus een draadje van zeg 10cm) dat gaat de startmoter wel draaien.
ik heb deze startmoter ook; heeft een hoger koppel dan de orginele.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
joske heeft geen startrelais. De dunne draad zit aangesloten. Kan nog 1 ding zijn. Je startslot.
Op je eerste foto zie je een dunne draad vanaf je startmotor komen met een rood stekkertje eraan. als je die tegen de plus houdt. MOET de starter gaan draaien.
Vooropgesteld dat je de dikke min wel hebt aangesloten.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>