2 van de 2
 < Vorige 1 2

Raambediening met eigen leven
daaristieweer,wiedurft
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 370

Gepost: 19 februari 2009 03:27 AM
  [ # 16 ]

opel en ford kunnen daar wel tegen….

Profiel  

RogerH
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 159

Gepost: 03 september 2009 01:57 PM
  [ # 17 ]

Re: mijn ervaring met citroen C4

lieze schreef:

mijn wagen is nu drie jaar oud

Je post staat er maar liefst zes keer. Wellicht dat een moderator er een stuk of vijf kan verwijderen Idea

lieze schreef:

als ik achteruit rij met de wagen maakt hij steeds een piepend geluid

Gebeurt dit bij het remmen? Dan kan het aan de remklauwen achter liggen (verkeerd materiaalgebruik). Bij mij was het overigens geen piepend geluid, maar een krijsen dat door merg en been ging. Mijn dealer heeft de remklauwen achter destijds onder garantie vervangen. Probleem opgelost. Na drie jaar zal dat wel niet meer lukken.

lieze schreef:

mijn raam heeft het ook al meerdere keren begeven dat het raam beneden staat en dat het niet omhoog wilt. auto in de garage ervoor geweest hebben er een nieuw motortje ingestoken voor het raampje kostprijs 300€

En dat terwijl dat motortje wellicht niet eens het probleem was. Dat het bij jouw nu weer werkt, komt denk ik eerder doordat de monteur bij de “reparatie” de stekkertjes uit het bedieningsblok heeft moeten trekken en er weer in steken. De kans dat je probleem terugkomt lijkt me vrij groot.

Profiel  

RogerH
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 03 september 2009 02:55 PM
  [ # 18 ]

Re: raambediening c4

MartyMouse schreef:

Zelf heb ik namelijk ook last van eigenwijze ramen op mijn coupé.. en ik los dat net als alle anderen op door af en toe een keer een klap op het portier te geven.. Maar het is zeker de moeite waard om de binnenzijde van het portier een keer los te maken om het stekkertje schoon te maken/vervangen om te kijken of dat iets oplost!

Je bent warm Smile Het probleem is dat die stekkertjes (soms?) te los zitten. Na verloop van tijd gaan ze slecht contact maken. Een klap op het portier helpt even, maar steeds korter. Zie hieronder hoe ik het probleem heb aangepakt.

MartyMouse schreef:

Wellicht dat het ook te maken heeft met het feit dat ik de slechte gewoonte heb om te roken in de auto… Sad

Inderdaad een slechte gewoonte. Maar het is schadelijker voor jou (en je passagiers Sad) dan voor je auto.

Hoe ik het probleem heb aangepakt
[list]
[*]Verwijder het deurpaneel. Verwijder hiervoor eerst de vier schroeven met een TX20 (2x bij de B-stijl, 1x onder in de hoek bij de A-stijl en 1x in de handgreep). Trek de 6 plastic clips waarmee het deurpaneel nog vast zit vervolgens voorzichtig los uit het portier en til het paneel omhoog zodat het los komt van onderrand van het raam. Bij het verwijderen van het deurpaneel komt ook de lijst van de deuropener los.
[*]Trek de 2 stekkers (wit en zwart) uit het bedieningsblok. Verwijder de handgreep uit het deurpaneel (de zin hiervan komt bij het weer in elkaar zetten).
[*]Haal de stekkers uit elkaar. Als je een stekker van de kabelzijde bekijkt, dan zie je dat die bestaat uit een buitendeel dat om een binnendeel haakt. Buig het buitendeel voorzichtig open en wip het binnendeel eruit. Naast de stekkergaatjes zie je nu kleine spleetjes.
[*]Aan elke draad is een vierkante huls geknepen die met een verend lipje in de stekker wordt vastgeklikt. Steek een heel kleine schroevendraaier (1mm) door zo’n spleetje om de vergrendeling van de huls naar beneden te drukken, en trek draad en huls uit de stekker. Knijp de vierkante mond van de huls iets samen (zodat die straks beter klemt, maar niet te veel!) en schuif de huls weer in de stekker totdat de huls in de vergrendeling klikt.
[*]Klik het binnendeel van de stekker weer in het buitendeel.
[*]Hang het deurpaneel (met de kabel van de bediening door het gat van de handgreep naar buiten gevoerd) over de onderrand van het raam.
[*]Steek de stekkers in het bedieningsblok en test alle functies. Als alles goed werkt kun je het zaakje verder in elkaar zetten zonder de stekkers nog een keer los te halen en terug te steken (met het risico dat later opnieuw slecht contact optreedt).
[*]Druk de plastic clips vast in het portier, klik de lijst van de deuropener vast, klik de handgreep met het bedieningsblok in het deurpaneel en draai de vier schroeven weer vast.
[/list:u]Ik heb helaas geen foto’s gemaakt. Dat was eigenlijk wel zo handig geweest Surprisedops: Het ziet er nogal ingewikkeld uit, maar voor de gemiddelde forumgebruiker mag het geen probleem zijn Smile

Bij het lostrekken van de plastic clips zullen er wel een paar sneuvelen (even nieuwe halen bij de dealer). Eén helft ligt dan in de deur. Je kunt het witte vel voorzichtig los trekken, de clipresten eruit vissen en dan het vel gewoon weer vast duwen (de gebruikte kit maakt dat het perfect hersluitbaar is!).

Het is wellicht mogelijk om de handgreep met het bedieningsblok met enig wrikken uit te bouwen zonder het deurpaneel te verwijderen. Mij is dat niet gelukt.

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3000

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 03 september 2009 03:25 PM
  [ # 19 ]

Hallo Roger, niet om het een of ander maar je steek nu wel heel veel energie in een kwestie die driekwartjaar oud is. Zullen die raampjes nu nog naar beneden staan ?  Wink

Profiel  

RogerH
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 03 september 2009 05:34 PM
  [ # 20 ]
ambijajance schreef:

Hallo Roger, niet om het een of ander maar je steek nu wel heel veel energie in een kwestie die driekwartjaar oud is. Zullen die raampjes nu nog naar beneden staan ?  Wink

Mee eens. De OP heeft zal er niets meer aan hebben.

Maar omdat ik gisteren juist dit probleem bij mijn eigen C4 had opgelost (dat hoop ik tenminste), leek het me wel handig om e.e.a. even op te schrijven, zodat iemand er misschien in de toekomst mogelijk ook nog wat aan heeft.

En verder wil ik voorkomen dat mensen zich door onkundige dealers al te gemakkelijk een dure reparatie laten aansmeren (die ook nog eens het probleem niet oplost). Er zijn overigens ook goede dealers. Zelf mag ik eerlijk gezegd niet klagen.

Profiel  

morphine
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16

Gepost: 05 juni 2012 12:19 PM
  [ # 21 ]

Zoals nu voor mij na 3 jaar Wink Ik heb een C4 uit 2006 pas gekocht met dit probleem en wij gaan vandaag alle stappen van jou RogerH betreden!

ik hoop dat het bij mij dan ook opgelost is…

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook