7 van de 13
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
DS gevonden en gekocht! opgehaalt! En meteen karakter!
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 29 november 2007 03:33 PM
  [ # 91 ]
waterman771 schreef:

Nogal een boute uitspraak lijkt me. Niet iedereen wil een jaar lang marktplaats afstruinen, het hele land door rijden en met kenners auto’s langs gaan. Er zijn dus mensen die kiezen voor het gemak en de zekerheid van een bedrijf. Er zijn diverse garage’s waar goede auto’s verkocht worden, met goede after sales, voor een nette prijs. Wil je voor minder ( weinig ) een ID/DS kopen, dan kan je wellicht beter van een particulier kopen, dat is waar. Maar dan is AL het risico voor jezelf. En die gok moet je maar net durfen nemen…...

Daar heeft waterman771 gelijk in. De ervaring die ik nu heb met Auto Renaissance is dat ik weet dat daar echt vakmensen met veel DS ervaring werken, mocht ik een DS kopen gaat ze daar in onderhoud.
Daar zou ik ook graag een DS kopen, maar is voor een 4e auto wel wat te duur..

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 29 november 2007 03:39 PM
  [ # 92 ]

Wim,

Is er te goed te onderhandelen over de prijs denk je als ik in België een DS aan zou willen schaffen bij een particulier? Of denken jullie die stomme hollanders kunnen de pot op ?;)

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 30 november 2007 06:26 PM
  [ # 93 ]

Ik ga er nog eens een mailtje aan wagen!

Ik heb die van Blooper1963 ook opgezocht op Citromarkt:
 

Het is wel een injectie dus weet niet of ik daar zo weg van moet zijn….

Verder staat deze DS ook op citromarkt voor 10k (dus ook binnen het budget) Maar ook een injectie
Ken iemand die wagen?

 

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 november 2007 06:33 PM
  [ # 94 ]
CLL Martin schreef:

Ik ga er nog eens een mailtje aan wagen!

Verder staat deze DS ook op citromarkt voor 10k (dus ook binnen het budget) Maar ook een injectie
Ken iemand die wagen?

 

Ik ken hem niet, maar kan wel zien dat de airco er later in is gezet. Voor 10 mille best een leuke auto! I.E. met handbak rijdt heerlijk!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 30 november 2007 10:16 PM
  [ # 95 ]

Dat van die injecties is mij dus ook zo verteld. Ik wil ook op LPG gaan rijden, dan lijkt mij een carb. versie ook geschikter.
Omdat het een DS voor “erbij” word mag het naast een 5 bak (heeft wel de voorkeur) ook wel een half automaat zijn (lijkt mij wel heerlijk rijden)

Profiel  
 
Michelidds
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004

- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Gepost: 01 december 2007 04:22 AM
  [ # 96 ]
CLL Martin schreef:

Verder staat deze DS ook op citromarkt voor 10k (dus ook binnen het budget) Maar ook een injectie
Ken iemand die wagen?

 

Ik ken de verkoper en heb deze auto wel eens gezien.
Naar mijn mening is deze origineel Nederlandse dame veel te mooi en te bijzonder om dagelijks woon-werkverkeer in te gaan rijden. Voor een dagelijkse auto moet je er een hebben die niet bijzonder is, geen plaatwerk heeft waar je een rolberoerte van krijgt als er een kras of een blaasje op komt. En die simpele betrouwbare techniek heeft. Zeker als zo’n auto veel in de stad en/of buiten geparkeerd staat.
Verkoper kennende is de auto goed onderhouden

Wil je een auto om van te genieten en heerlijk mee op vakantie te gaan, en die tussentijds veilig in een garage kan staan, dan is deze perfect.
Deze dame hoort een veilig huis te krijgen, waar goed voor haar gezorgd wordt.

Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.

Profiel  
 
Kees-Jan Smit
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005

- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Gepost: 01 december 2007 11:53 AM
  [ # 97 ]

Je kan je afvragen of je wel LPG wil voor als je een DS voor ‘erbij’ zoekt. Zoveel kilometers zal die wagen dan ook weer niet maken, en om dan een fantastisch mooie wagen aan te passen voor LPG rijden is misschien een klein beetje misdadig in de ogen van sommigen…  Shocked

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 01 december 2007 12:07 PM
  [ # 98 ]
Kees-Jan Smit schreef:

Je kan je afvragen of je wel LPG wil voor als je een DS voor ‘erbij’ zoekt. Zoveel kilometers zal die wagen dan ook weer niet maken, en om dan een fantastisch mooie wagen aan te passen voor LPG rijden is misschien een klein beetje misdadig in de ogen van sommigen…  Shocked

Per duizend kilometer scheelt het € 100, dus met 10.000 km heb je de installatie eruit, da’s een redenering.

Andere redenering is dat je totale kosten met zeg 5.000 kilometer per jaar uitkomen op zo’n € 2.500 to € 3.500 (globaal hoor!), en dan maakt het niet zoveel meer uit, plus aantasting van originaliteit en beperktere gebruiksmogelijkheden van de bagageruimte!

knuffel

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 01 december 2007 12:09 PM
  [ # 99 ]

Een DS heeft toch standaard LPG?  Laughing

Zonder gekheid, het is prachtig onopvallend in te bouwen en is de investering waard vanaf de eerste kilometer. Als het je wat lijkt dan moet je “sommigen” maar lekker laten praten/denken. En ondertussen lach je ze uit bij de pomp.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 01 december 2007 12:16 PM
  [ # 100 ]

gewoon een ds kopen waar de lpg al inzit Exclamation
das pas lachen ........ scheelt weer 1500 €  Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 05 december 2007 11:10 AM
  [ # 101 ]

Nou,

met wat DS verkopers gemaild, er zijn wel wat DS-en die intresant zijn voor rond de 10k.

Graag jullie mening!


1. De DS 23 pallas borg warner van CitroenAZU, ik wacht nog op een prijsopgave van Auto Renaissance om de Borg Warner vol automaat om te bouwen naar een 5-bak. Ik ken Citroenazu van het autoweek forum en heb de DS al eens bekeken, erg mooie wagen! Zou intresant zijn als de prijs incl. het ombouwen rond de 10k zou komen.


2. Een DS 21 pallas gevonden in Belgie (met dank aan Wim), mooie auto lijkt me! Deze meneer gaat naar het buitenland verhuizen en moet dus van de auto af.. Daarom goed betaalbaar… Moet dus wel ingevoerd worden. Is met de bekende “halfautomaat”. (lijkt me geweldig rijden eigenlijk)

3. Met deze meneer gisteren zitten mailen, advertentie staat op Citromarkt. Origineel nederlandse DS 21 injectie pallas, met werkende airco! Probleem is dus, het is een injectie, ik weet niet zo goed wat dat allemaal doet en of dat wel verstandig is.

 

Dan deze, de mooiste maar ook de duurste…. Ook in belgie gevonden, heb er over na zitten denken, ik kan deze kopen als ik mijn eend weg zou doen.. Toch wel het overwegen waard want ik vind het echt zoooo’n mooie wagen op de foto’s…

 

Al deze auto’s zonder LPG, dus dat moet er iig nog aan gebeuren, maar kan ook later, dat ik eerst eens kijk hoe de wagen is.
Wat is de mening van de DS injectie rijders? Maak ik mij daar als leek terecht zorgen over?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 december 2007 11:28 AM
  [ # 102 ]

Als je toch op LPG gaat rijden waarom wil je dan een injectie?

Die motorruimte is echt overvol en daarmee wordt je onderhoud navenant duurder!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 05 december 2007 11:32 AM
  [ # 103 ]

Ok dus je zou de injectie afraden..

Ik vind het een mooie wagen, en heeft airco en valt in het budget, vandaar dat ik haar meenam.. de andere 3 zijn carb motoren…. lijken mij wel geschikter op lpg.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 december 2007 11:35 AM
  [ # 104 ]

Een injectie is wel op gas te bouwen maar dan is het hele injectie systeem obsolete. Wel houd je volle motor ruimte. Als jeook nog arco hebt kan er eigenlijk geen lpg bij!

Neem een carbu en je hebt goed de ruimte.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 05 december 2007 11:59 AM
  [ # 105 ]

Zou je, afgezien van de beschikbare ruimte, niet een moderner LPG-injectiesysteem kunnen inbouwen in een DS met injectie? Een beetje het systeem wat Carbalt voor de CX met injectie heeft, dus gasvormige injectie.

Profiel  
 
 
7 van de 13
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook