Ik lees regelmatig over het bestaan van 9 en 10 tands startmotoren. Hoe zit dat nu eigenlijk.
maw, is het vliegwiel en zn starterkrans altijd gelijk en zijn en 9 en 10 tands startmotoren die dus dan grotere en iets kleinere rondsels hebben (en dus een andere overbrengsverhouding).. In dit geval zou je beide types kunnen monteren.
Of zijn er twee verschillende starterkransen en zijn er daarvoor ieders een passend type startmotor ?
En dan nog, heeft het 9 of 10 tands zijn te maken met bouwjaren of motortypes ?
Er zijn verschillende starterkransen. Monteer je de verkeerde dan gaat je vliegwiel vermoedelijk naar de radsmodee.
Dus vooral het aantal tanden tellen voor je een andere gaat plaatsen/kopen
Oke.
Is het dan zo dat startmotoren (en dus vliegwielen) van 9 of 10 tanden bij verschillende bouwjaren horen ?
Ik wil een startmotor van een DSuper van 72 (is al zo’n nieuw type Valeo) op een DSuper van 73 gaan zetten. Kan ik hier een 9-10-tands probleem verwachtten ?
Heeft zon nieuw type Valeo altijd 10 tanden trouwens ?
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
maxcitro schreef:Oke.
Is het dan zo dat startmotoren (en dus vliegwielen) van 9 of 10 tanden bij verschillende bouwjaren horen ?Ik wil een startmotor van een DSuper van 72 (is al zo’n nieuw type Valeo) op een DSuper van 73 gaan zetten. Kan ik hier een 9-10-tands probleem verwachtten ?
Nee.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>