r.kerstens schreef:Double Chevron schreef:@waterman en mssl
Jullie zijn dus geen échte Citrofielen.Zo die durft .................
:
Op de vraag: Jullie zijn dus geen échte Citrofielen kan ik maar 1 antwoord geven:
Jawel, maar steeds minder,
Want de lat om Hp-citroën te rijden word met de jaren langzaam naar een te hoog niveau gelegd
Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Oohja, de enige Non-cit auto die ik wil, is de Volvo 240 Estate
machtig mooi!!!
Die dingen halen KM standen
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
In ieder geval een C6.
Maar als ik er maar 1 mag kiezen, dan wordt het toch de Aston Martin DB9:
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Double Chevron schreef:Citroenbx schreef:Je kan toch Citroën liefhebber zijn maar andere auto’s mooi vinden…
Mijn ultieme auto is ook geen Citroën hoor, hehe
Volgens mij ben je dan ook geen échte échte Citrofiel. Maar das maar mijn mening hoor.
Damn… moet ik nu ook een andere domeinnaam aanschaffen?
Maar zonder gekheid, de “echte Citrofiel” is dus zo eenkennig als de neten?
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Te is Trop, maar iedereen zen ding uiteraard…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
patje74 schreef:de “echte Citrofiel” is dus zo eenkennig als de neten?
de echte citrofiel is blij als hij na een dag in een M*rc Sprinter weer in zijn CX kan stappen om naar huis te rijden
mijn lijstje:
o.a.
U23
U55 4x4 sinpar
CX GTiT, getuned richting 1pk/kg
Norton commando JPS racer
Norton commando Norvil 900cc
TA 6cil. lange wielbasis
DS 23ie turbo
CX break TD, compleet aangepast
CX GTi Turbo 2 - All Black
patje74 schreef:de “echte Citrofiel” is dus zo eenkennig als de neten?
Absoluut.
Ach, ik kan me best voorstellen dat je met de nodige centen iets leuks aankoopt (ernst23, met jou kan ik praten).. Maar als je je citroens eruit gooit ten faveure van andere auto’s, dan ben je in mijn ogen toch niet echt een citrofiel.
Als geld geen rol speelde, kocht ik een mooie roestvrije Ourane koets in Frankrijk, en liet ik daar een spiksplinternieuwe 2.2 HDI 16v inschroeven (uteraard met behoud van airco) voor dagelijks gebruik. Uiteraard verder alle snuisterijen die het leven aangenaam kunnen maken. De koets wordt dan in Rouge Profond gespoten.
Daarnaast is zo’n Aston Martin om eens echt mee los te gaan een mooie aanvulling. Eigenlijk mag een Citroen CX ook niet ontbreken in de collectie. Wellicht een fijne CX20 of 22 uit de beginjaren op pallas niveau.
Ach ja.. zo blijft er genoeg te dromen.
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Om mezelf maar even te quoten tijdens de discussie in het 30e café over de laatste staatsloterij:
DigiDaan schreef:Kijk, je loopt je inderdaad lekker te maken met het vooruitzicht van zo’n prijs. Maar wat heb je daar aan? Niets toch?
Tuurlijk. Die lichtbruin/gouden SM die op citromobile stond zou ik zo aftikken, een CX 2400 GTI serie 1, een blauwe DS 23 IE Pallas met wit dak en airco, een XM v6.24, een C6 met de HDi V8 uit de LaRo (dat moet dan maar gecustomized worden) een dik huis met een nog dikkere verwarmde garage en dit en dit en dit..
Ach ja, een beetje dromen mag altijd nog, maar zolang ik op dit moment al moeite heb te waarderen wat ik bezit, hoe zou het dan wel niet zijn als je de jackpot kraakt?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
@Marten
Ik neem aan dat je een BX-koets in gedachte hebt?
Grappig, ik zou echt niet meer in een BX gaan rijden hé... Begrijp mij niet verkeerd, het zijn leuke wagens, maar het blijft voor mij een goedkoop en redelijk simpe op de weg te houden alternatief voor veel leukere wagens.
Maar zoals ik al schreef, de GS, eend en HY zouden absoluut blijven! Wat ik dagelijks zou gaan rijden, weet ik nog niet. Ik denk dat ik de zomermaanden evengoed in mijn eend zou blijven zitten.
En een RO80 voor dagelijk er bij, natuurlijk naast en berg andere leuke wagens van verschillende merken. (dan maar geen citrofiel! )
Timo1990 schreef:Oohja, de enige Non-cit auto die ik wil, is de Volvo 240 Estate
machtig mooi!!!
Die dingen halen KM standen
dat is beter dan, een 960
met de kilometerstanden doe je hetzelfde en ze kosten ook maar een 1000-2000€ meer
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
patje74 schreef:@Marten
Ik neem aan dat je een BX-koets in gedachte hebt?Grappig, ik zou echt niet meer in een BX gaan rijden hé... Begrijp mij niet verkeerd, het zijn leuke wagens, maar het blijft voor mij een goedkoop en redelijk simpe op de weg te houden alternatief voor veel leukere wagens.
De BX wordt door veel mensen idd als een praktisch, fijn en toch redelijk betaalbaar alternatief gezien, maar niet het ultieme.
Sja. de kreet van citroenc2 “dan liet ik wel mijn eigen wagen bouwen” is niet eens zo’n gekke dus..
Ach ja.. het blijft toch dromerij.
Een citrofiel zoals ik is inderdaad redelijk eenkennig.
Always Smile
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
tuurlijk, ieder zen ding
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
roland schreef:r.kerstens schreef:Double Chevron schreef:@waterman en mssl
Jullie zijn dus geen échte Citrofielen.Zo die durft .................
:
Op de vraag: Jullie zijn dus geen échte Citrofielen kan ik maar 1 antwoord geven:
Jawel, maar steeds minder,
Want de lat om Hp-citroën te rijden word met de jaren langzaam naar een te hoog niveau gelegd
HP is prachtig, uniek en fantastisch. Maar voor mij blijft een Cit toch meer dan enkel en alleen HP.
Always Smile
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
mpostma schreef:
Sja. de kreet van citroenc2 “dan liet ik wel mijn eigen wagen bouwen” is niet eens zo’n gekke dus…
Citroenbx schreef:tuurlijk, ieder zen ding
Zekers!
Trouwens, ik moet iets corrigeren. Ik schreef dat ik net meet bx zou gaan rijden. Dit klopt niet, ik zou een bx-birotor (laten) maken!