Totaal aantal Berichten: 9068
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ben mijn theorie aan het leren. Maar wat heb ik en enorme hekel aan deze vragen:
Deze had ik toevallig dan goed, maar ik heb ze bijna altijd fout! En dan lees in de oplossing, zit ik nog van Okeeeee.. Maaaar we blijven oefenen!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Ach,
Als je bij het CBR komt, krijg je maar weinig van zulk soort vragen, en de vragen bij het CBR zijn in het algemeen iets minder moeilijk dan zulk soort boekjes en al die sites
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
En het is zoooo makkelijk Timo! Gewoon even rustig nadenken, ik vond deze vragen altijd erg makkelijk. (Had ik al op lopen scheppen over het feit dat ik destijds mijn theorie foutloos heb gehaald?)
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Je hebt tijd zat om die vragen te beantwoorden, Timo, dus inderdaad rustig nadenken en ook even kijken als je toch de tijd hebt, waarom de andere antwoorden fout zouden zijn, dan weet je zeker dat je het goede antwoord geeft.
LJ is eigenlijk een wonderkind, daar moet je maar niet teveel op letten.
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
@ LJ, 0 fout Knap werk!
Tjah.. ik heb er nu.. 4 gehad, en ook alle 4 weer fout. We blijven oefenen! Logisch en rustig nadenken, we gaan het weer proberen!
BX 16 TZI 1991 wit
Timo1990 schreef:Ben mijn theorie aan het leren. Maar wat heb ik en enorme hekel aan deze vragen:
Deze had ik toevallig dan goed, maar ik heb ze bijna altijd fout! En dan lees in de oplossing, zit ik nog van Okeeeee.. Maaaar we blijven oefenen!
Heb jij ook al zo’n moeite met die vragen Ik weet ze ook bijna niet, vooral als er zo’n rottige voetganger op de foto staat. De ene keer mag hij eerst en de andere keer niet
Welke tip ik je wel kan geven is: Als er een vraag komt met ‘U wilt linksaf. Moet u de tractor voor laten gaan?’ Dan is het antwoord ja
Zoek ff op youtube ofzo: Hoen - Tricky Tractor. Ik moet btw de 21e voor m’n theorie
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Het wordt pas echt grappig als je deze situatie in het echt hebt, maar dan met 4 auto’s en op een kruispunt zónder haaientanden of verkeerslichten. Wat is dan de volgorde?
Eveneens ben ik tevens ook.
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
Onderling regelen?
Hoeveel seconden heb je eigenlijk voor een vraag? 10, 20?
@ Autofan, die voetgangers inderdaad! Ga lekker fietsen ofzo.. De ene keer wel voorrang, de andere keer niet.. Pffff!
BX 16 TZI 1991 wit
Sja, je moet er in het verkeer ook adequaat en vaak nog sneller op kunnen reageren. Meestal doen dat soort situaties zich niet zo snel voor, maa toch.. dat onverwachte maak het weer lastiger. FF Doorbijten dus.
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Hoe leer jij je theorie dan eigenlijk?
Jeroen
knäckor schreef:Het wordt pas echt grappig als je deze situatie in het echt hebt, maar dan met 4 auto’s en op een kruispunt zónder haaientanden of verkeerslichten. Wat is dan de volgorde?
rechtdoor op dezelfe weg gaat voor, daarna de gene met de kortebocht en dan pas die met de lange bocht. Gaan ze allemaal rechtdoor dan is het degene die als eerst aankomt, dus gewoon onderling regelen.
- 2CV 6 Special
Gaan ze allemaal rechtdoor dan is het degene die als eerst aankomt, dus gewoon onderling regelen.
Zo gewoon gaat het niet.
De “brutaalste” gaat in zulke gevallen vaak het eerst.
Jeroen
En dan moet jij rustig kunnen reageren en die fout accepteren en niet kwaad worden. Dat hoort ook bij het autorijden, kunnen incasseren en verbeteren van medeweggebruikers zodat er geen ongelukken ontstaan.
- 2CV 6 Special
En dan moet jij rustig kunnen reageren en die fout accepteren en niet kwaad worden.
Weet niet of je kunt spreken van een fout.
In het voorbeeld van Knäckor is er geen éénduidige oplossing natuurlijk.
Een andere vergelijkbare situatie komt wat vaker voor:
Drie auto’s op een gewlijkwaardig kruispunt. Van mij uitgaande, eentje van rechts en een een tegemoetkomende auto die linksaf wil slaan.
In zulke gevallen moet één van de bestuurders afzien van “zijn voorrangsrecht”. In dit voorbeeld laat ik de afslaande tegemoetkomende auto voorgaan. dan vertrek ik wel als laatste, maar dit is toch nog sneller dan het wijfelend afwachten op wie nu eerst gaat.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gelukkig zal zo’n vraag op het examen niet voorkomen. Er zal nooit een antwoord tussen het rijtje staan dat zegt dat je het onderling moet gaan regelen.