Totaal aantal Berichten: 6168
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Las vandaag in de spits (of de metro, weet ik veel) dat de ChristenUnie wil dat alleen auto’s van voor 1983 in de belastingvrijregel vallen. Maw men wil het belastingvrij rijden met ingang van direct gaan beeindigen voor auto’s die nu en na nu 25 jaar oud worden. PvdA ziet het wel zitten, CDA denkt er nog over na (of omgekeerd). Gloeiende t******* wat heb ik een hekel aan politiek soms.
Hilko16TZI schreef:Las vandaag in de spits (of de metro, weet ik veel) dat de ChristenUnie wil dat alleen auto’s van voor 1983 in de belastingvrijregel vallen. Maw men wil het belastingvrij rijden met ingang van direct gaan beeindigen voor auto’s die nu en na nu 25 jaar oud worden. PvdA ziet het wel zitten, CDA denkt er nog over na (of omgekeerd). Gloeiende t******* wat heb ik een hekel aan politiek soms.
Bedoelen ze niet gewoon 25 jaar?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Hilko16TZI schreef:Las vandaag in de spits (of de metro, weet ik veel) dat de ChristenUnie wil dat alleen auto’s van voor 1983 in de belastingvrijregel vallen. Maw men wil het belastingvrij rijden met ingang van direct gaan beeindigen voor auto’s die nu en na nu 25 jaar oud worden. PvdA ziet het wel zitten, CDA denkt er nog over na (of omgekeerd). Gloeiende t******* wat heb ik een hekel aan politiek soms.
Zou me niet verbazen als ze dat er door krijgen,mijn bx is over ongeveer 4 jaar 25 jaar oud denk dat de kans groter is dat ik tegen die tijd een extra toeslag moet betalen omdat een bx van 25 jaar oud vervuilender is dan een moderne auto dan dat ik geen belasting meer hoef te betalen.
- C1 1.0 Collection
paso schreef:Bedoelen ze niet gewoon 25 jaar?
Nee, ze bedoelen dat er geen auto’s meer bij kunnen komen in de oude regeling, ook al worden ze 25 jaar volgend jaar of over twee jaar enzovoorts. Alleen auto’s die NU al 25 jaar of ouder zijn blijven in de regeling vallen.
Je zal maar BX fanaat zijn en zuinig op je auto. Nou, dan moet je echt een prematuur model zien te vinden. Ik hoop dat de FEHAC hier wat tegen kan doen…
En anders toch maar een echt oud beestje ergens vandaan gaan halen. Ooit.
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Anders gezegt met wil de oldtimer regeling afschaffen omdat er teveel misbruik van word gemaakt.
Veel mensen hebben de wagen alleen maar omdat die geen WB hoeft en niet zo zeer uit emotie… Denk aan de grote meuten sterren die massaal uit het oosten komen…
Met een ouwe trouwe diesel roeten ze een eind weg.
Zouden ze de regeling massaal afschaffen, dan krijg je dat idd iedereen zeurt van daar zitten wij nu met onze duur gekochte oldtimers in de maag….
Dus krijg net als bij grijskenteken verhaal destijds een soort overgansregeling…. Alles wat onder de oude regeling ooit zo ontstaan is blijft en de rest die er nog niet onderviel valt automatisch onder de nieuwe regeling….
Dan krijg je idd de bervriezing van alle auto’s tot en met 1983.
Eigenlijk roepen ze te vroeg. Met de komst van het rekeningrijden zou dit wel goed gedaan kunnen worden.
Immers vallen dan de toekomstige 25 jarigen onder rekeningrijden… Geen ramp want een echte oldtimer rijd geen km’s en dat valt dan ook te controlleren of je geen duizenden km’s rijd en als je erboven komt de vrijstelling ofzo vervalt
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Ja dan zul je maar het plan hebben om je auto voor altijd proberen te houden en op te knappen om daarna te gaan gebruiken voor ‘zondagse ritjes’. Dat feest gaat dan mooi een pak extra geld kosten aan belastingen enzo
- C1 1.0 Collection
GoodOldDiesel schreef:Anders gezegt met wil de oldtimer regeling afschaffen omdat er teveel misbruik van word gemaakt.
Veel mensen hebben de wagen alleen maar omdat die geen WB hoeft en niet zo zeer uit emotie… Denk aan de grote meuten sterren die massaal uit het oosten komen…
Met een ouwe trouwe diesel roeten ze een eind weg.
Zouden ze de regeling massaal afschaffen, dan krijg je dat idd iedereen zeurt van daar zitten wij nu met onze duur gekochte oldtimers in de maag….
Dus krijg net als bij grijskenteken verhaal destijds een soort overgansregeling…. Alles wat onder de oude regeling ooit zo ontstaan is blijft en de rest die er nog niet onderviel valt automatisch onder de nieuwe regeling….
Dan krijg je idd de bervriezing van alle auto’s tot en met 1983.
Eigenlijk roepen ze te vroeg. Met de komst van het rekeningrijden zou dit wel goed gedaan kunnen worden.
Immers vallen dan de toekomstige 25 jarigen onder rekeningrijden… Geen ramp want een echte oldtimer rijd geen km’s en dat valt dan ook te controlleren of je geen duizenden km’s rijd en als je erboven komt de vrijstelling ofzo vervalt
Denk je dat er daarom minder oude (ster) diesels hierheen komen? Denk het niet. Ze zullen alleen nog ouder (viezer!) zijn, dus van voor 83. Als het om het milieuaspect gaat, dan gaat het nergens over. Tis gewoon weer een centenkwestie.
Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
stomme ******overheid tog
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 2777
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Tsja, ze moeten het geld dat ze in Ijsland hebben verloren toch érgens vandaan halen he…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 6492
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Hij gaat weer lekker. Na de deuk in de XM (gisteren), de lekkage in de keuken (vorige week, houten vloer naar de verdommenis) en het rotte kozijn van de deuren van de slaapkamer naar de tuin hebben nu de bovenburen een lekkage in de keuken gehad, waardoor het afwaswater hier langs de muur liep. Gelukkig is het alleen nat en dat droogt vanzelf weer. Een likje verf doet de rest. Maar echt een lekkere week, nou nee.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Kun je wat betrefd die lekkage bij de buren geen aanspraak maken op de verzekering?
Zucht…:S Heb ik eindelijk de motor weer goed lopen, na de hele ontsteking afgesteld en vervangen te hebben, werkt het laadstroom circuit niet goed meer.. soms word je gek van die auto’s… zucht..
ID uit 1972. (tot nu toe rijdend) opknap project.
Totaal aantal Berichten: 6492
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Autofan schreef:Kun je wat betrefd die lekkage bij de buren geen aanspraak maken op de verzekering?
Als de schade zodanig zou zijn dat daar aanleiding toe was, zeker wel. Maar goed, alles is nu droog en het valt erg mee, alleen het plafond mag een leikje verf, daarvoor ga ik de verzekering niet aanspreken, heb nog genoeg latex in de kelder staan. Helaas, moet ik zeggen. Want ik had liever gehad dat 100 liter water mijn aftandse keukenblokje vernield had, dan hadden we dat mooi op kosten van de verzekering kunnen vervangen…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 485
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Het zit ook altijd tegen he
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton
http://www.junioreurovision.tv/
2 landen waren er echt teveel aan, België en Nederland maar noem het in het vervolg gewoon oostblok song.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017