koppeling kapot. In Frankrijk op zondag
Sterkte.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
dank je. op de vrachtwagen van de depanneur piste hij ook nog een boel lhm eruit, zeker bang geworden…
Ooit was dat daar zalig rijden, nogeens niet zo gek lang geleden.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
vandaag de bodemplaat onder de motor van de auto losgewaaid, hoe verzin je het… (nou was die niet heel goed meer nadat mijn vriendin over een kei was gereden…)
Ben een Honda Transalp (1987) aan het opmaken, low budget, dacht all in te stranden op 1300€.
Niet dus.
Ben ik zover om de startknop in te drukken, startgas bij de hand en dan niets.
Koop ik er speciaal eentje met vooral een goede motor, hij liep echt super, direct starten, niet roken etc.
Maar nu deed die niets.
Electrisch schema erbij en onderdelen afvinken, kom ik uit bij een omgedraaide draad van de pickup spoelen (mogelijk stekkertje eraf gehaald voor nieuwe krimpkous).
Weer verder, 1 cilinder heeft ontsteking, de andere niet Cdi kapot.
Hoe kan dat nu kapot gaan van in het rek te liggen?
Positieve is wel dat ik de roffel uit de Ducati (S4R) uitlaat (single) heb gehoord, benieuwd hoe dat klinkt met beide cilinders werkend.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Zie ik daarstraks een 2CV te koop staan op 2de hands, 1e eigenaar 50000km smetteloos binnen en buiten (oranje met oranje gestreepte zetels) voor 2200€, 10 minuten later is hij reeds weg….
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20141229_01450374?_section=47235766&utm_source=nieuwsblad&utm_medium=newsletter&utm_campaign=pm&M_BT=234764254219&adh_i=f6dec9403c380f84b2af2a95c5210443
bekijk het filmpje, hoe krijg je die Berlingo het snelst kapot.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
knoeien met de startkabels… zet die man eerst de plus erop, wat een.@#@^^#&Q@!
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 23-01-2005
- Berlingo Berlingo 1.9D WJY DW8
Berlingo wéér goedgekeurd, maar wel na wéér een nieuwe achterdemper.
Dat is na 170.000km de vierde demper.
En inmiddels de 2e katalysator en de 2e vóórpijp.
Alles via de dealert.
Zijn die Citroen uitlaten nou zo slecht??
Het lijkt wel een 2CV van froegah!
Die moest ook om de 2 jaar een nieuw tussenpijpje à 11 gulden..
(Die japanner van mij rijdt nog steeds met de originele dempers..)
Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 290k km, en eigenlijk probleemloos..
Citroen Berlingo 1.6i Een ouwe Subaru Forester is toch beter…
vanderiet schreef:knoeien met de startkabels… zet die man eerst de plus erop, wat een.@#@^^#&Q@!
Wel zo veilig toch? Dan mag je nog overal tegenaanstoten met de klem.
vanderiet schreef:knoeien met de startkabels… zet die man eerst de plus erop, wat een.@#@^^#&Q@!
Maakt de volgorde uit dan?
Maar stel nou dat het echt moet met startkabels.
Ik zou het zo doen:
Motor van de stroomdonor uit.
Kabels met ontvanger verbinden (volgorde maakt denk ik niet zoveel uit). Contact uit laten.
Motor donor starten, een beetje gas geven en tijdje laten lopen.
Motor weer uit en kabels ontkoppelen.
Als je geluk hebt is de accu van de ontvanger net genoeg geladen om te starten.
Misschien kan het starten ook met de kabels aangesloten.
Als beide motoren lopen is de spanning op beide circuits ongeveer gelijk en de accu’s kunnen eventuele piekspanning opvangen.
Of zie ik iets belangrijks over het hoofd?
Als je eerst de plus doet, kan je nog tegen alle metalen delen aanstoten zonder gevonk.
Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Altijd eerst de pluskabel aansluiten tussen de beide accu’s! Daarna de min klem op de accu die vol is en dan pas ook op de lege accu!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Waarom moet de min in die volgorde?