32 van de 32
« Eerste  < Vorige 30 31 32
   
Groot klaagtopic
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 30 december 2014 11:47 PM
  [ # 466 ]

Om minder vonk te trekken.
Maar tegenwoordig kun je beter niet op de batterij koppelen (tenzij met jumpstart) maar wel op het motorblok, de schok is dan minder groot waardoor je de electronica minder zeer doet.
Bij het losnemen, eerst zoveel mogelijk verbruikers inschakelen bij die met de volle accu, dan de min bij die met de lege accu losnemen.
Voor beide voertuigen is het werken met startkabels tegenwoordig af te raden, beter is de lege batterij te ontkoppelen en die op te laden met een jumpstart of een lader.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 31 december 2014 01:40 AM
  [ # 467 ]

Maar een simpel Berlingo’tje kan er wel tegen hoor.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 31 december 2014 01:48 AM
  [ # 468 ]

Dat is al wel een type 2, multiplex,.....bsi

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Super IDee
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 20-02-2010

- ID/DS DSuper4
Gepost: 02 januari 2015 09:57 PM
  [ # 469 ]

Vroeger had ik een Eend met startproblemen in de winter. Even met de startkabels van een auto die het wel deed en ik was weer op weg. Door de jaren heen heb ik nog met regelmaat een ander met startproblemen met een lege accu kunnen helpen. Zo ook de afgelopen kerst. Iemand had bij een nieuwe auto met volledige automatische verlichting toch de stand van de schakelaar verzet. resultaat, verlichting schakelde niet automatisch uit na afzetten contact. Na 6 uur was de accu leeg. Ik was zo behulpzaam om even te helpen met startkabels. De gestrande automobilist was snel weer op weg. Helaas heb ik de volgende dag vastgesteld dat bij mijn nieuwe Opel, bijna alle dashboard functies waren uitgevallen. Geen snelheidsmeter, toerenteller enz. Toerenteller stond vast op de stationair stand.
Op het Opel forum las ik dat in dit geval het kan helpen om met ingeschakeld contact de relevante zekering te verwijderen en terug te plaatsen. Tot mijn verbazing heeft het geholpen. Even een korte piekspanning zorgt ervoor dat de zaak gereset wordt. Ik heb me laten uitleggen dat in moderne auto’s heel veel elektrische functies over dezelfde draad gaan. Een beetje vergelijkbaar als een VPN verbinding bij een computer. Alleen het apparaat waarvoor het signaal bedoelt is reageert op het bewuste signaal. Hoe de techniek er achter precies werkt geen idee. Maar feit is wel dat piekspanningen die vroeger geen probleem waren, nu voor grote storingen kunnen zorgen bij een moderne auto. Ik ben nu een ervaring rijker.

Profiel  
 
 
32 van de 32
« Eerste  < Vorige 30 31 32
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook