Roest veerschotel onderzijde
JaboV
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 16-10-2007

Gepost: 23 oktober 2007 12:31 AM

Goedendag Citrofielen,
Ik heb een Xantia break uit 96 en ik heb wat roestvorming onder het binnenscherm waar de veerschotel aan de onderzijde vastzit zo te zien met een plaatje bedekt met een rubber dekdeel. Heeft iemand misschien voor mij een schema hoe dit in elkaar zit? Ik wil in ieder geval het verroeste deel vervangen aangezien ik hier op het forum een Xantia zag met de vering door het binnenscherm geschoten Shocked

Wellicht heeft iemand het al eens los gehad of hier een mooi schematisch overzichtje van.

bvd Jaap

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 23 oktober 2007 05:52 AM
  [ # 1 ]

leiding eraf.
bol eraf
reactiestang eraf
lekslang los maken.

knelbout los maken en eruit halen.
wig ertussen slaan.
poot eruit.

moer bovenop los maken, schotel eraf, schotel erop, eea in omgekeerde volgorde terug monteren.

demontage is noodzaak vanwege.

het meedraaien van de zuigerdrijfstang.

dit kan soms dmv een luchtsleutel wel lukken zonder de hele poot eronder vandaan te toveren.

echter als niet, en dus met volledige demontage, dan de poot in een GOEDE bankschroef zetten MET ALUMINIUM BEKKEN..

en opletten dat de drijfstang niet verbuigt CQ beschadigt.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
JaboV
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 16-10-2007

Gepost: 23 oktober 2007 09:09 PM
  [ # 2 ]

Aha da’s wel ff werk nou dat moet dan maar rond de kerst als ik een weekje vrij ben.
Wupke weet jij ook toevallig of het deel dat onder tegen het binnenscherm zit los te verkrijgen is of moet ik een hele veerpoot gaan ritselen. Ik bedoel het deel waar van boven de bouten ingeschroefd zitten en daarover een soort rubber afdekdeel.

Gr Jaap

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 23 oktober 2007 10:06 PM
  [ # 3 ]

het kapje is los verkrijgbaar.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
JaboV
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 16-10-2007

Gepost: 25 oktober 2007 11:13 PM
  [ # 4 ]

Okay Wupke bedankt voor de uitleg ik ga er mee aan de slag

Gr Jaap

Profiel  
 
Piet Visser
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 407
Geregistreerd: 01-11-2006

- C5 Charactére
Gepost: 26 oktober 2007 01:01 AM
  [ # 5 ]

In de zuigerstang zit een uitsparing voor een inbus-sleutel om meedraaien van de zuigerstang te voorkomen.

Let bij het in elkaar bouwen wel op de stand van de zuigerstang, het gat waardoor de LHM de poot instroomt moet je even oplijnen.

Oh ja, druk de zuigerstang even helemaal in de cillinder voordat je de leiding loshaalt, dat scheelt een hoop olie op de vloer Surprisedops:  Laughing

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook