Hoe bedoel je in omgeving Zwolle, iemand met onderdelen die je wilt hebben?
Visa Ventje schreef:Hoe bedoel je in omgeving Zwolle, iemand met onderdelen die je wilt hebben?
Misschien wel ja, maar ook leuk samen kennis en ervaring uit te wisselen, of samen onderdelen aan te schaffen / uit te wisselen oid.
Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 - Citroen Dyane Confort 1982 - Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo
Weet iemand of de wielremcilinder achter van een 2cil toevallig gelijk is aan die van de eend?
Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 - Citroen Dyane Confort 1982 - Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo
Volgens mij niet, als ik surf naar http://www.rijpmaroden.nl en de onderdelen vergelijk dan is er verschil in diameter van de cilinders. Daarvan uitgaande denk ik niet dat het gelijk is. Die van een Visa zijn kleiner in doorsnede dan die van een 2cv.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ik vind het altijd erg leuk staan, zo`n stoeltje zonder hoofdsteun.
Ik kocht mijn 11RE ook zonder hoofdsteunen, maar het geluk wilde dat ik nog een reservesetje in de schuur had liggen.
De bekleding van de RE is blauw en vergaan en de hoofdsteunen waren van een TRS, maae met stoelhoezen in exact dezelfde kleur als het dashboard ziet het er perfect uit.
Ik had die rode visa van jouw trouwens al in de peiling om aan mijn ouders te doneren…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Maurice van Mourik schreef:Ik vind het altijd erg leuk staan, zo`n stoeltje zonder hoofdsteun.
Ik had die rode visa van jouw trouwens al in de peiling om aan mijn ouders te doneren…
Zonder hoofdsteunen staat inderdaad wel okee, maar is natuurlijk wel een stukje veiligheid dat je mist…
Wilde je deze Visa ook kopen? Ah, en ik zie dat je op marktplaats een Visa Stilo te koop aanbied. Vanwaar de verkoop? Ziet er toch erg leuk uit. En bijzonder, zo’n import Visa!
Ik wil morgen even twee nieuwe wielremcilindertjes bestellen. Nu had ik vd week de wielen er af en ik meen dat ik de 22mm versie nodig heb. Kan iemand mij hier uitsluitsel over geven? Anders moet ik m weer opnieuw los halen….
Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 - Citroen Dyane Confort 1982 - Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
De STILO verkocht ik een week geleden aan een kennis, volgens mij heeft ie geen zin in het laswerk (Veel blik inzetten maar wel eenvoudig) dus die kennis heeft hem te koop…
Dat clubje van jouw leek mij wel wat voor mijn ouders, die op dit moment in een vreeeeeselijk gare saab rijden, maar toch eendrijdes zijn…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Nog een vraag: zijn de spatborden / voorschermen van een C15 hetzelde als van een visa? C15’s zijn meer te vinden op de sloop!
Wb wielremcilinders, ik ben er achter dat het 22mm is. Heb vanmiddag boel weer even los gehaald. Nadeel; niet goed gekeken naar bevestigingspunten… Er zijn twee verschillende op de markt. Helaas morgen nog een keer de boel los halen dus! Ik hoop de laatste keer, kan ik daarna de nieuwe remcilinders er op zetten en daarna verder met opknappen overige zaken.
DIT IS EEN LEUKE VISA!
Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 - Citroen Dyane Confort 1982 - Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo
voorschermen van een C15 zijn naar mijn weten langer dus passen niet, heb ik dat goed mede Visa collegas?
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
c15 voorschermen hebben richels en popnagels gelijk aan die van een diesel, de diesels hebben namelijk van die spatbordverbreders die vanwege de grotere spoorbreedte nodig waren, de overige maten zijn gelijk.
Visa voorschermen zijn eenvoudig te vinden hoor…
d.w.z nieuw of via de visaclub.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Zo, vandaag even twee nieuwe wielremcilinders besteld. Morgen om 8uur liggen ze klaar! Kijken of ik ze meteen kan monteren. Voorschermen nog maar even zoeken. Ik twijfel nog tussen nieuw of 2e hands…
Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 - Citroen Dyane Confort 1982 - Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Goede tweedehandsen kunnen beter zijn dan imitatierotzooi…
Bij mijn cx waren ze al binnen 10 jaar volledig weggerot en wel getectyleerd!
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Daantje schreef:Weet iemand of de wielremcilinder achter van een 2cil toevallig gelijk is aan die van de eend?
Neen volgens mij ander remleidingsysteem .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Maurice van Mourik schreef:Goede tweedehandsen kunnen beter zijn dan imitatierotzooi…
Bij mijn cx waren ze al binnen 10 jaar volledig weggerot en wel getectyleerd!
Mwa, als de rest van de visa het dan ook nog 10 jaar uithoudt, hoeft dat geen problemen op te leveren
Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 - Citroen Dyane Confort 1982 - Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo
Hoi!
Nou, ik woon doordeweeks ook in Zwolle (wel leuk om te horen dat daar weer een Visa rondrijdt) en ook C15 schermen passen naadloos. Bij de diesels zijn die met spatschermverbreders (staat ook leuk hoor, heb ik op mijn cabrio) maar bij de benzine-uitvoering ook zonder dat richeltje. Beide zijn gewoon nog nieuw te bestellen (dus met en zonder richeltje) maar inderdaad op de sloop ook genoeg te vinden.
Het probleem waar ik met mijn carbio tegenaan ben gelopen is dat de buitenschermen wel goed zijn, maar de binnenschermen rot. Nou is dat wel een 4-pitter, maar zal in grote lijnen toch hetzelfde zijn.
Misschien kunnen we eens wat informatie uitwisselen en samen aan Visa’s gaan knutselen, ik heb voor de mijne namelijk ook nog wat onderhoud in de planning staan (nieuwe bougies, brandstoffilter, brandstofpomp, waterpomp, wat slangetjes en ik geloof dat er ook weer eens remblokjes vervangen moesten gaan worden) waar ik liever niet alleen aan begin. Nou staat mijn Visa niet standaard in Zwolle, omdat ik in het weekend werk vanuit Krimpen aan den IJssel, maar voor dit soort grappen rij ik hem wel even het land door (en ik heb nog wat grote dingen te verslepen).
Ciao, Peter!
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio