1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
xm turbo ct uit 1998 gekocht
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 25 oktober 2007 09:53 PM

Nou heb ook een xm de eerste nooit eerder gehad. Rijdt echt goed zeg ongelooflijk. Beter dan een cx vind ik. Is best een nette xm met 170d op teller. Wel wat kleine zaken vervangen! Lhm heb ik al vernieuwd.
Paar vragen.
-Ditributieriem goed te vervangen?
-Die start code kan dat eruit, echt onhandig? Alsof iemand een xm steelt!
-Motorsteun lijkt te slap, is dat een bekend probleem?
-De LHM pomp maakt veel herrie vind ik is dat normaal?
-Hoeveel veerbollen heeft deze xm, is dus hydractief 2 volgens mij. Haynes heb ik besteld, maar nog niet binnen!

Wel het instructieboekje gevonden met dank aan een tip hier op het forum. Had ik anders nooit gevonden!

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 25 oktober 2007 10:27 PM
  [ # 1 ]

Re: xm turbo ct uit 1998 gekocht

verkuilm schreef:

Nou heb ook een xm de eerste nooit eerder gehad. Rijdt echt goed zeg ongelooflijk. Beter dan een cx vind ik. Is best een nette xm met 170d op teller. Wel wat kleine zaken vervangen! Lhm heb ik al vernieuwd.
Paar vragen.
-Ditributieriem goed te vervangen?
-Die start code kan dat eruit, echt onhandig? Alsof iemand een xm steelt!
-Motorsteun lijkt te slap, is dat een bekend probleem?
-De LHM pomp maakt veel herrie vind ik is dat normaal?
-Hoeveel veerbollen heeft deze xm, is dus hydractief 2 volgens mij. Haynes heb ik besteld, maar nog niet binnen!

Wel het instructieboekje gevonden met dank aan een tip hier op het forum. Had ik anders nooit gevonden!

Gefeliciteerd met de xm. Een turbo ct is een erg prettige uitvoering!

Distributie is goed te doen. Vervang meteen ook de waterpomp mee, deze zijn vaak lek of gaan kort erna lek.
Startcode kan eruit, weet alleen niet hoe.
Lhm pompen durven idd wel wat herry te maken. Ik zou me persoonlijk daar niet druk over maken.

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 25 oktober 2007 11:09 PM
  [ # 2 ]

distributie-riem is best te doen, alleen als je het nog nooit gedaan hebt…..Afblijven of ervaren hulp inroepen (heb ik ook gedaan)

Startcode kan je omzeilen door bij lopende motor de stekkers van het toetsenbord los te halen

Die indruk heb ik inmiddels ook, met name de motorsteun aan de distributiekant, waar de motor op rust. Van die steun kan je niet zien of hij kapot is.

Eerst eens controleren of de voorraadbol op druk is, LHM is vers zo te lezen

4 veerbollen, 2 hydractiefbollen, 1 SMAC bol (anti-inzink) en 1 voorraadbol…..8 Bollen als je dikke hydrauliek-leidingen (naar de veerbollen) en een sportschakelaar naast je versnellingspook hebt.
Non-hydractief heeft dunne leidingen en geen sportschakelaar

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 25 oktober 2007 11:35 PM
  [ # 3 ]

Gefeliciteerd met je aankoop! Vind je het veercomfort van de XM ook beter dan de CX?

Maarrehhh…. Foto’s? Wink

Groetjes Erik!

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 26 oktober 2007 12:09 AM
  [ # 4 ]

congrats, fijne auto echt wel ja…

als niet hydractief heb je 4 veerbollen, 1 voorraadbol en 1 Smac bol.
HAII heeft dus 2 bollen extra..
mvgr wupke: Wink

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6501
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 26 oktober 2007 12:24 AM
  [ # 5 ]

Gefeliciteerd, ben benieuwd naar je foto’s aangezien we in hetzelfde schuitje zitten (ga zaterdag mijn ‘99-er TCT ophalen).
Handig om te weten inderdaad, van die startcode… Lijkt me bloedirritant op den duur.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 26 oktober 2007 01:04 AM
  [ # 6 ]

Van harte gefeliciteerd. Wat wordt het toch mooi op de weg.

Waarom wil je dat codepaneel afkoppelen? Volgens mij kun je het gewoon uitschakelen. Dat is bij mijn 2-liter ook gedaan. Zit erin, nooit gebruikt en het lampje knippert rood als de auto op slot is. Net anti diefstal beveiliging.

Bij m’n tweede Xm, die overmorgen binnenkomt, hebben ze het codepaneel afgesloten. Daar knippert niks. Wil ik laten maken.

Maar nogmaals, van harte gefeliciteerd

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
caravan sleper
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 10-01-2007

Gepost: 26 oktober 2007 01:12 AM
  [ # 7 ]

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Komen elkaar mischien eens een keer tegen,toer regelmatig in Zeist en Baarn rond.
Mvg Rik.

Profiel  
 
easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 26 oktober 2007 01:20 AM
  [ # 8 ]

Re: xm turbo ct uit 1998 gekocht

verkuilm schreef:

Nou heb ook een xm de eerste nooit eerder gehad. Rijdt echt goed zeg ongelooflijk. Beter dan een cx vind ik. Is best een nette xm met 170d op teller. Wel wat kleine zaken vervangen! Lhm heb ik al vernieuwd.
Paar vragen.
-Ditributieriem goed te vervangen?
-Die start code kan dat eruit, echt onhandig? Alsof iemand een xm steelt!
-Motorsteun lijkt te slap, is dat een bekend probleem?
-De LHM pomp maakt veel herrie vind ik is dat normaal?
-Hoeveel veerbollen heeft deze xm, is dus hydractief 2 volgens mij. Haynes heb ik besteld, maar nog niet binnen!

Wel het instructieboekje gevonden met dank aan een tip hier op het forum. Had ik anders nooit gevonden!

Bij mij gaat de startblokkering er af als ik hem met de afstandbediening open. Dan heb je ongeveer 2 minuten de tijd om te starten, in het instructieboekje staat dacht ik hoe je dat allemaal kan instellen.

Mijn LHM pomp maakt ook veel herrie vind ik, dat ga ik ff aan mijn garage vragen. Ik heb wel lhm ververst en bollen gevuld afgelopen maart.

8 veerbollen, 3 per as, 1 voorraadbol en een anti inzak bol achter.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 26 oktober 2007 01:35 AM
  [ # 9 ]

herrie uit de pomp betekent dat er 1 of meer plunjers zijn met teveel ruimte.
dat kan of aanduiden dattie versleten is, of aanduiden dat de pakkingen /membramen versleten zijn..

reparatie is mogenlijk, maar vervangen is makkelijker en vaak effectiver..

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 26 oktober 2007 02:29 AM
  [ # 10 ]

Nou bedankt voor de tips, riem ga ik dan vervangen met de waterpomp.
Het is er een met sport stand 8 bollen dus. Voorraadbol ga ik vast halen zal zeker stuk zijn.

Die code mag best knipperen maar steeds die code intoetsen is irritant inderdaad. Ik heb ook 2 minuten als ik de deuren ongrendeld.
Maar als de motor loopt kan ik dus de stekker van het paneeltje halen?

Pomp zal wel niet meer nieuw zijn inderdaad.

Die motorsteun heb ik het zelfde die aan de distributiekant lijkt veel te slap!

En ik vind het beter veren dan de cx heb ik er toch diverse van gehad!
De xm lijkt minder last te hebben van korte hobbels. De diravi mis ik wel!

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Hans01
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 29-12-2005

- C5 PT 180 Shine
Gepost: 26 oktober 2007 12:11 PM
  [ # 11 ]

Heb het codekastje er helemaal uitgesloopt. Daarna op de sloop een aflegbakje gezocht en gevonden. Is nu een prima plekkie om je telefoon en je Jabra-tje in weg te leggen.

Met de C5 Airscross is de score Mercedes vs Citroën nu 8-8

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6501
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 26 oktober 2007 12:55 PM
  [ # 12 ]

Even off topic: jij hebt zo’n Jabra-geval? Werkt dat een beetje?

En weer on topic: Als ik na ontgrendeling met de afstandsbediening 2 minuten heb dan is het probleem voor mij alweer verholpen en vind ik het niet nodig om de boel te “saboteren”. Hoewel een extra opbergvakje nooit weg is.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Hans01
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 29-12-2005

- C5 PT 180 Shine
Gepost: 26 oktober 2007 03:16 PM
  [ # 13 ]

Jabra werkt helemaal top. Je geluid is prima en de verstaanbaarheid voor de andere partij, ook bij open dak, is heel goed. Verder ook geen carkit nodig en bij overstap naar onze andere auto geen problemen, telefoon blijft in de jaszak en de verbinding blijft intact. Zelfs op de motor kan, maar dan is de verstaanbaarheid dor het windgeruis minder. Je hoort het wel goed.

T.a.v. die startblokkering heb ik een hevige allerie ontwikkeld hiervoor toen in mijn Xantia TD deze op tilt ging en op geen enkele wijze meer vrij te schakelen was. Die is er toen heel drastisch uitgesloopt. De hele constructie op de brandstofpomp is toen gedemonteerd en de electra doorverbonden.  En inderdaad, wie steelt er nou een Citroën? Duurt veel te lang Smile

Groet,
Hans

Met de C5 Airscross is de score Mercedes vs Citroën nu 8-8

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 26 oktober 2007 03:21 PM
  [ # 14 ]

ik wil even een offtopic vraag stellen..
maar wat is een Jabra?

mvgr wupke? Wink

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 26 oktober 2007 03:25 PM
  [ # 15 ]

ah zo, dank je..

mvgr wupke:welcome overigens,, je 1e bericht? Laughing

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook