Totaal aantal Berichten: 6501
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Zag in de autoweek zo’n Jabra bluetooth geval voor aan de zonneklep, leek me wel wat. Maar dat is geen headset dus dat ligt dan qua ontvangst wellicht weer anders.
Zo, nu weer on topic (excuses excuses)...
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
He wat lees ik nu.
Krijgt mijn TCT er een zusje bij in Zeist.
Ik kijk nu uit het raam, maar nee.
Aan de andere kant, Zeist is groter
Foto’s ??
Verder gefeliciteerd !
XM 2.0 CT VSX
Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!
Nou die code afkoppelen werkt perfect! Gewoon los halen bij lopende motor.
Ik heb de haynes manual binnen, alleen daarin staat dat je speciaal gereedschap nodig hebt om de distibutieriem te vervangen, daarmee moet je m op spanning zetten??? Is er geen andere manier?
Wel al nieuwe olie+filter gedaan, was nodig. En de voorraadbol vervangen, zat weer eens enorm vast!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Re: xm turbo ct uit 1998 gekocht
easternnl schreef:
Bij mij gaat de startblokkering er af als ik hem met de afstandbediening open. Dan heb je ongeveer 2 minuten de tijd om te starten, in het instructieboekje staat dacht ik hoe je dat allemaal kan instellen.
Heb gisteren nog gezocht, maar kon hier niks over vinden in het instructieboekje.
Zou iemand me kunnen uitleggen hoe ik bovenstaande situatie voor elkaar krijg?
Totaal aantal Berichten: 6501
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Zal wel weer typisch Citroen zijn, bij mij deed ie het eerst goed, dwz ik had ca. 30 seconden om te starten nadat ik de portieren ontgrendeld had, maar na een dag is ie daar al mee opgehouden en nu moet ik constant die *@#$ code intoetsen…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Als ik me niet vergis, dan kun je m bij type één helemaal uitschakelen en bij type twee niet. M’n ambiance kan ik tegenwoordig direct starten (met dank aan de vorige eigenaar).
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
in mijn type 2 tct kan ik hem uitzetten door de code op 0000 te zetten (zo uit het hoofd). bedoeld om je code niet aan je garage bedrijf te hoeven verstrekken.
xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx
XMTurboCT schreef:Als ik me niet vergis, dan kun je m bij type één helemaal uitschakelen en bij type twee niet. M’n ambiance kan ik tegenwoordig direct starten (met dank aan de vorige eigenaar).
Groet, Arjan
:
In m’n type 2 hoef ik niets in te tikken maar brand zonder contact wel het rode lampje. Tijdens rijden is die groen…
Overigens ff bij de garage gevraagd of eea weer ingeschakeld zou kunnen worden.
Volgens hun lag de stekker naar de computer los. Als ze die er weer op zouden zetten en ik zou niet de juiste code hebben was ik de sjaak…
Dan zou ik een nieuwe computer moeten kopen van de dealer met bijgeleverde startcode… Of het waar is… geen idee… maar ik laat het maar zo.
Ik weet het ook niet p’cies. Volgens mij kan je bij type 1 via het codetoetsenbord regelen dat je geen code meer hoeft in te toetsen. Als er een kabeltje losligt is het natuurlijk wat anders…
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Re: xm turbo ct uit 1998 gekocht
Smultie schreef:easternnl schreef:
Bij mij gaat de startblokkering er af als ik hem met de afstandbediening open. Dan heb je ongeveer 2 minuten de tijd om te st…
Heb gisteren nog gezocht, maar kon hier niks over vinden in het instructieboekje. ...?
mn XM staat nu bij de garage, zo meteen ga ik hem halen en zal ik kijken. Die van mij is wel van bouwjaar 2000, ik weet niet hoe jong die van jouw is.
Volgens het instructie boekje kun je de code zo maken dat als je instap binnen 30sec zo kan starten, daarna heb je de code nodig.
Volgens het boekje is het niet mogelijk om het ding uit te zetten. Stekker los halen bij lopende motor werkt dus wel goed!
Ben er wel blij mee was na een dag die code ook helemaal zat.
Zal wel ff een briefje plakken aan de binnen kant wat de code is.
ALs iemand m ooit per ongeluk aansluit heb je anders wel een probleem!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
verkuilm schreef:Volgens het instructie boekje kun je de code zo maken dat als je instap binnen 30sec zo kan starten, daarna heb je de code nodig.
Nou, zeg eens hoe dan Ik kan het in míjn boekje niet vinden in ieder geval.
eastern schreef:mn XM staat nu bij de garage, zo meteen ga ik hem halen en zal ik kijken. Die van mij is wel van bouwjaar 2000, ik weet niet hoe jong die van jouw is.
De mijne is van 1996, type II dus! Ik zou het erg fijn vinden als je me zou vertellen hoe je het voor elkaar hebt gekregen! Thanks alvast!
Smultie schreef:verkuilm schreef:Volgens het instructie boekje kun je de code zo maken dat als je instap binnen 30sec zo kan starten, daarna heb je de code nodig.
Nou, zeg eens hoe dan Ik kan het in míjn boekje niet vinden in ieder geval.
eastern schreef:mn XM staat nu bij de garage, zo meteen ga ik hem halen en zal ik kijken. Die van mij is wel van bouwjaar 2000, ik weet niet hoe jong die van jouw is.
De mijne is van 1996, type II dus! Ik zou het erg fijn vinden als je me zou vertellen hoe je het voor elkaar hebt gekregen! Thanks alvast!
bump ^^
Totaal aantal Berichten: 6501
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ja ik ben ook wel benieuwd (al moet ik zeggen dat ik mijn boekje er nog niet op nageslagen heb, zal dat vanavond eens doen).
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Sorry, klein bumpje weer. Ik ben echt zeer benieuwd