Hallo,
Ik ben sinds een paar maanden de gelukkige eigenaar van een Citroën Xsara Berline uit 2002.
Ik wilde graag de radio vervangen voor een orginele RD3. Omdat deze auto van het type Bonheur is, kon dit volgens de dealer niet omdat deze auto van fabriek af, niet met een orginele autoradio wordt geleverd. Ben vervolgens naar Bart Ebben in Malden geweest. En volgens hun moest dit wel kunnen omdat deze auto van een zogeheten comm2000 systeem is voorzien. Was dus een kwestie van plaatsen, inleren en het werkte.
Nu dacht ik dus dat dit voor de radiobediening ook zou gelden. Ik heb dus een hendel voor de radiobediening gekocht. Deze zit bij het comm2000 systeem op de stuurkolom. Ik heb deze in het comm2000 systeem geklikt maar het werkte dus niet. Ben naar een dealer geweest bij mij in de buurt. En wat blijkt… voor de radiobediening zijn naast de twee standaard connectors (luidsprekers en voeding) nog twee kleinere (data)connectors nodig. En deze heb ik natuurlijk niet. Als ik het goed heb ging het om een blauwe en een ???groene??? connector.
Het leuke is dat de hendel wel communiceert met de diagnose-stekker waarop de dealer de computer aansluit, maar niet met de radio. Citroën heeft dus de datakabels hiervoor niet in de kabelboom naar de radio geplaatst.
Nu is mijn vraag:
weet iemand toevallig waar deze connectors naartoe lopen. Gaan deze naar het comm2000 (dus de stuurkolom) of naar de boordcomputer?
Bestaat er misschien een elektrisch schema van de Xsara?