Nu erger ik me persoonlijk vaak aan mensen die nog lekker niet-handsree bellen, maar dat ben ik…Persoonlijk kocht ik in de bx direct een carkit, simpelweg omdat ik het een leuke gadget vond. Nu heb ik een parrot nogwat carkit ingebouwd.
Hoe bellen jullie in de auto, handsfree of niet? En waarom?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Ik bel helemaal niet in de auto. In de Xantia geen voorzieningen daarvoor en in de eend heeft het geen zin. Die keren dat ik gebeld werd toen ik er in reed was stoppen zelfs niet voldoende maar moest ik ook de motor afzetten. Anders hoorde ik niks.
Als het belangrijk is bellen ze wel terug en anders spreken ze maar een voicemail in.
Re: Handsfree of niet?
malle pietje schreef:Nu erger ik me persoonlijk vaak aan mensen die nog lekker niet-handsree bellen, maar dat ben ik…Persoonlijk kocht ik in de bx direct een carkit, simpelweg omdat ik het een leuke gadget vond. Nu heb ik een parrot nogwat carkit ingebouwd.
Hoe bellen jullie in de auto, handsfree of niet? En waarom?
Ik heb in mijn BX TD12 een carkit ingebouwd omdat ik daar het meeste in rij en het toch wel comfortabel vind.
Persoonlijk zal het mij aan mijn rectum oxideren indien ik wel wil bellen en een auto geen carkit heeft. Dan bel ik wel niet-handsfree. De wetgever heeft ff bepaald dat het onder alle omstandigheden gevaarlijk is om te bellen achter het stuur. Daar ben ik het niet mee eens en vandaar dus dat ik mij de vrijheid permitteer om niet-handsfree te bellen als ik denk dat het verantwoord is.
Re: Handsfree of niet?
mpostma schreef:Persoonlijk zal het mij aan mijn rectum oxideren indien ik wel wil bellen en een auto geen carkit heeft. Dan bel ik wel niet-handsfree. De wetgever heeft ff bepaald dat het onder alle omstandigheden gevaarlijk is om te bellen achter het stuur. Daar ben ik het niet mee eens en vandaar dus dat ik mij de vrijheid permitteer om niet-handsfree te bellen als ik denk dat het verantwoord is.
In zoverre ben ik het met je eens dat er heel veel mensen zijn die gevaarlijker rijden zónder telefoon aan hun oor dan anderen met, maar tenzij je het hebt over een B-weg in open veld om 3 uur ‘s nachts bij heldere hemel op een autovrije zondag zijn er in mijn leven nog geen gelegenheden geweest waarbij het niet-handsfree bellen geen extra gevaar/risico oplevert?!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
ik bel gewoon niet, leid alleen maar af en ik word gek van die bmw 7-serie rijders die steeds 100-110 rijden en vrachtwagens inhalen zonder knipperlicht, allemaal door het al dan niet handsfree bellen, nee hoor, je belt maar buiten de auto, in de auto is dikke onzin.
Bellen…? In de auto…....??
Stuur maar een email….
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
Ik bel eigenlijk zelden in de auto en houd het dan kort. En toch ben ik slechts 1 keer gepakt door de politie… ops:
Willeam schreef:...in de eend heeft het geen zin. Die keren dat ik gebeld werd toen ik er in reed was stoppen zelfs niet voldoende maar moest ik ook de motor afzetten. Anders hoorde ik niks.
Op zich gaat het best. Ik belde in mijn Dyane regelmatig (uiteraard niet handsfree) en dat ging best. Ik moest iets harder schreeuwen dan normaal, maar het ging allemaal.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ik zit dusdanig vaak en lang in de auto dat ik het me niet kan permitteren al die tijd niet bereikbaar te zijn. Bovendien is het ideale tijd om afspraken te maken, problemen door te nemen of vergaderingen voor te bereiden met projectleiders, klanten en alle mogelijke contacten.
Ik bemerk echter wel dat ik er bewust de aandacht bij moet houden, wil ik ook die gaatjes op de rectherbaan benutten die ik, als ik niet belde, indook. Richting aangeven doe ik altijd en overal volstrekt automatisch, daar denk ik niet meer over na.
Mijn grootste ergernis op de weg is het niet aangeven van de richting, en da’s precies wat mensen doen als ze aan het niet-handsfree bellen zijn (zonder ook wel trouwens…).
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
malle pietje schreef:Mijn grootste ergernis op de weg is het niet aangeven van de richting, en da’s precies wat mensen doen als ze aan het niet-handsfree bellen zijn (zonder ook wel trouwens…).
Ik vind wel dat als je belt in de auto het rijgedrag niet zodanig mag verslechteren dat anderen er last van hebben. Mensen die de vaardigheden missen om te bellen en te rijden (en dan bedoel ik alle handelingen die vereist zijn: zoals richting aangeven) tegelijk, moet je het niet doen.
mpostma schreef:malle pietje schreef:Mijn grootste ergernis op de weg is het niet aangeven van de richting, en da’s precies wat mensen doen als ze aan het niet-handsfree bellen zijn (zonder ook wel trouwens…).
Ik vind wel dat als je belt in de auto het rijgedrag niet zodanig mag verslechteren dat anderen er last van hebben. Mensen die de vaardigheden missen om te bellen en te rijden (en dan bedoel ik alle handelingen die vereist zijn: zoals richting aangeven) tegelijk, moet je het niet doen.
Mee eens. Maar helaas is het niet mogelijk karakter/mens/omstandigheden afhankelijke regels te hanteren. Maar ik begrijp ook niet dat niet iedereen de afweging maakt om een simpel oortje te kopen van 15e in plaats van een bekeuring te riskeren. Dan ben je ook niet auto-afhankelijk…
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik vind het een probleem om een oortje in te doen. Dat is omdat ik niet vaak bel en gebeld word in de auto, dus zit ik 99% van de tijd voor Jan Vayne met een oortje (wat ik eerst een half uur heb moeten ontwarren) in mijn oor.
Een carkit vind ik erg prettig, maar een nadeel vind ik dat ik elk jaar of elke 2 jaar een andere telefoon heb, dus ook een andere carkit moet kopen een inbouwen. Een bluetooth carkit is misschien wel een oplossing, maar ik geloof dat ik dan niet kan carkitten en navigeren tegelijk omdat ik een bluetooth GPS-muis heb.
Dus ik bel wel eens handheld in de auto. En ik geef ook niet altijd richting aan.
Eveneens ben ik tevens ook.
malle pietje schreef:Maar ik begrijp ook niet dat niet iedereen de afweging maakt om een simpel oortje te kopen van 15e in plaats van een bekeuring te riskeren. Dan ben je ook niet auto-afhankelijk…
Een oortje is geen oplossing in mijn ogen. Vandaar dat ik het oortje dat ik voor mijn eerste telefoon had gekocht al vrij snel in de hoek heb gegooid.
Ten eerste moet je om een telefoontje aan te kunnen nemen of zelf een telfoontje te plegen het toestel in je hand houden (dat is al strafbaar).
Ten tweede moet je om ten alle tijden een telefoontje te kunnnen ontvangen continu met zo’n onhandig oortje in je oor zitten. Ik heb ook wel eens geprobeerd (jaja, dat wel dus) om zo’n oortje in te doen op het moment dat ik een gesprek kreeg, maar dat ging NIET goed en was beslist slechter voor mijn rijgedrag/aandacht op de weg dan gewoon de tefefoon aan te nemen. En dan zal ik het nog maar niet hebben over die beroerde gesprekskwaliteit die ik toen ervaarde..
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Oh ik heb zo’n bluetooth dingetje van Logitech en daarmee kan je gewoon gesprekken aannemen. Bellen is dan wel uit den boze omdat je dan idd het toestel ter hand moet nemen.
Het is onwijs makkelijk op je oor te hangen trouwens
Totaal aantal Berichten: 6492
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Hehe, heb gekozen “nee, te duur allemaal”. Het eerste deel van het antwoord klopt, het tweede niet. Ik miste de optie “nee, ben te lui om eraan te denken mijn handsfree ding mee te nemen” (maar misschien is dat “anders”....
Vergeet simpelweg steeds mijn oortje mee te nemen, rij de laatste tijd erg weinig auto dus het is geen automatisme meer. In de inmiddels verkochte 206 zat aanvankelijk een carkit, maar gezien de frequentie waarmee wij van telefoon wisselen was dat niet handig.
Onlangs nog wel 130 euri mogen ophoesten omdat ik op weg naar de supermarkt werd betrapt door een agent op de fiets… Hij moest heel hard fietsen, helaas voor mij had ie nog een collega bij het verkeerslicht staan… Fijn hoor, als vrouwlief al keuvelend opeens de telefoon bij de chauffeur (ik dus) in de hand duwt… Al had ik natuurlijk ook beleefd kunnen weigeren.
Ik zit te denken over een bluetooth dingetje van Jabra (staat in de Autoweek van deze week), die je aan de zonneklep kunt klemmen. Is ook handiger dan een vaste carkit aangezien we 2 auto’s hebben. Ach ja, goede voornemens… Wel een leuke gadget dus ik denk wel dat dat hem wordt.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Met die bluetooth oortjes is het idd weer wat minder onhandig geworden. Mijn huidige carkit is ook bleutooth, maar die gebruikt wel de autospeakers en een losse mic (parrot) en dat werkt uitstekend.
Die BT oortjes heb ik ook geprobeerd maar dat werkt absoluut niet. Dus vandaar dat ik dircet een bluetooth carkit heb aangeschaft. De eersten waren van Nokia, die zit nog steeds in de cabrio, in mn XM heb ik inmiddels een Parrot gezet, dat werkt uitstekend, ook met navigeren (met bluetooth muis).
Zo’n BT carkit van Parrot is voor vrijwel iedere telefoon aan te sluiten, dus dat is geen excuus. Vaak wisselen is dan ook geen probleem. Aanschaf is 1 keer 70e en een uurtje of 2 installeren ind e auto. Werkt als een dolle, en die vermoeiende discussies met collega’s, vrienden, mensen van die forum en met name politie agenten voorkom je daarmee.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!