Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik had begrepen dat navigeren en carkitten via bluetooth niet tegelijk kon, maar misschien ga ik het nu wel overwegen. Altijd en overal richting aangeven is een ander verhaal
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:Ik had begrepen dat navigeren en carkitten via bluetooth niet tegelijk kon, maar misschien ga ik het nu wel overwegen. Altijd en overal richting aangeven is een ander verhaal
Tja, hoewel dat offtopic is, vraag ik me altijd af wat voor moeite het is, terwijl je daarmee een hoop duidelijkheid creeert. Het is de enige manier van communiceren vanuit de blikken doosjes, waarom er dan geen gebruik van maken? Bovendien, het is nog verplicht ook. Maar goed, het brengt minder geld op dan controleren op snelheid..
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
malle pietje schreef:Maar ik begrijp ook niet dat niet iedereen de afweging maakt om een simpel oortje te kopen van 15e in plaats van een bekeuring te riskeren. Dan ben je ook niet auto-afhankelijk…
Dit heb ik ook gedaan, nog zo’n ouderwetse met een draad. GSM ligt tussen de voorzetels en ook het oortje. Als de telefoon gaat, heb ik ruim de tijd om met één hand het oortje om te doen en het gesprek aan te nemen. Lukt het om één of andere reden toch niet, dan bellen ze wel terug.
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Pas was Blik op de weg helemaal in het thema hiervan. Oortjes zijn dus feitelijk ook verboden, omdat je de telefoon helemaal niet in de hand mag hebben Terwijl ze vaak bij aanhoudingen vragen: “Heeft u geen oortje ofzo?” Schiet mij maar lek!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Timo1990 schreef:Pas was Blik op de weg helemaal in het thema hiervan. Oortjes zijn dus feitelijk ook verboden, omdat je de telefoon helemaal niet in de hand mag hebben Terwijl ze vaak bij aanhoudingen vragen: “Heeft u geen oortje ofzo?” Schiet mij maar lek!
Dat zei ik al overigens was het wel idd dankzij die uitzending van blik op de weg dat mijn aandacht daar weer op werd gevestigd.
ben van mening dat je niet moet bellen in de auto ongeacht met of zonder handsfreekit
ik zie het nog wel gebeuren dat meneer spee het helemaal verbied
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
malle pietje schreef:
Tja, hoewel dat offtopic is, vraag ik me altijd af wat voor moeite het is, terwijl je daarmee een hoop duidelijkheid creeert. Het is de enige manier van communiceren vanuit de blikken doosjes, waarom er dan geen gebruik van maken? Bovendien, het is nog verplicht ook. Maar goed, het brengt minder geld op dan controleren op snelheid..
Het is inderdaad offtopic, en ik wist dat je zou happen Het grappige vind ik dat ik meestal commentaar krijg over het gebruik van mijn richtingaanwijzer van mensen die andere dingen in het verkeer cruciaal fout doen. Maar die richtingaanwijzer wordt dan als asocialer gezien dan bijvoorbeeld enorm kleven op de snelweg, wat ik op mijn beurt echt slecht vind. Overigens oordeel ik niet over jouw rijstijl hoor, die is mij totaal onbekend.
Ik ben het ermee eens dat het vervelend is als je voor een rotonde staat en de auto waar je op wacht slaat af zonder richting aan te geven. Daarom gebruik ik in zo’n geval wél mijn richtingaanwijzer. Wat ik gevaarlijker vind zijn mensen die niet snappen hóe ze op een rotonde hun richtingaanwijzer moeten gebruiken, en de richtingaanwijzer aanzetten als ze de rotonde opdraaien. Denk je erop te kunnen omdat zij eraf gaan, gaan ze er helemaal niet af
Ik krijg ook wel eens een reactie van de auto achter me als ik afsla zonder richtingaanwijzer. Wel leuk allemaal, maar als ik rem moet je gewoon remmen als je achter me rijdt, ongeacht of ik nou af ga slaan of dat ik stop om een kikker te laten oversteken. En ik heb een duidelijk derde remlicht, dus dat ik remde is prima te zien.
Zo kan je je wel blijven irriteren, ik vind het ook irritant dat mensen op de snelweg op de middelste baan gaan rijden terwijl de linker- en rechterbaan leeg zijn. En mensen die weten dat een snelweg zich over een kilometer gaat splitsen en dan maar vast op de derde baan gaan rijden. Of op een provinciale weg bij het stoplicht links gaan staan en vervolgens langzamer optrekken dan de auto’s rechts. Waardoor de hele sliert met links rijdende automobilisten vrolijk tussen de slakken kan invoegen. En mensen die in de file constant gaan wisselen van rijbaan omdat die baan de afgelopen 10 seconden sneller was.
Eveneens ben ik tevens ook.
citroenc2 schreef:ben van mening dat je niet moet bellen in de auto ongeacht met of zonder handsfreekit
ik zie het nog wel gebeuren dat meneer spee het helemaal verbied
Ik denk het niet. Of Spee moest minister van verkeer en waterstaat worden. Spee mag hooguit de naleving van de wetjes controleren, hij mag ze niet bedenken.
Sorry Ricolt, maar waar we het over het algemeen opvallend vaak eens zijn (smaak over interessante opties bv), ben ik het op dit moment helemaal niét met je eens.
Niet-knipperen vind ik het meest asociale rijgedrag. Je ontneemt mij de mogelijkheid om te anticiperen, en als ik bij je achterop rijdt omdat je opeens afslaat zonder te knipperen ga ik ook echt getuigen zoeken.
Als ik kan aantonen dat je niet knipperde, kun je het toch echt vergeten.
Ofwel: het bumperkleven waar jij je aan ergert wordt (mede) veroorzaakt door het niet-knipperen waar je je schuldig aan maakt!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Ik bel niet met een carkit, ik bel met de mensen die ik wil bellen.
Heh heh, zonder gekheid. Daar ik 60.000 per jaar rijd heb ik een carkit in mijn auto, want alle telefoontjes die ik moet plegen op een dag doe ik het liefste vanuit de auto. Alles bij de hand, agenda, pen enzo.
Maar als het zo uitkomt bel ik ook rustig hand-held.
Ik had mijn rijbewijs al in de tijd dat je nog handheld mocht bellen, en toen hoorde je er niemand over. Tuurlijk, er gebeuren wel ongelukken door, maar net zo goed als met haar zit te borstelen, de radio bediend, koffie inschenkt, de krant leest, de kaart leest, een boek leest, enfin. De strekking is wel duidelijk.
Uit zweeds onderzoek blijkt overigens dat handheld bellen net zo goed afleid als handsfree bellen.
Men zou dus moeten bekeuren op geen 2 handen aan het stuur hebben, want dat maakt handsfree bellen net zo gevaarlijk als met een goed boek op schoot zitten.
Als ik autorijd zonder externe bezigheden, stuur ik meestal met 1 hand. Waarom mag er in die andere hand dan geen telefoon zitten waarmee ik een gesprek voer wat mij evenveel afleid dan handsfree bellen?
Ik ben van hobby radiozendamateur, en heb 2 radiozendapparaten aan boord, met elk een microfoon. Die mag ik wel gebruiken, en een telefoon dus niet. Raar land dat Nederland….
Da’s vergelijkbaar met: Je mag niet wildplassen, maar als je een rode pet op zet mag het wel.
Test
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
oudelut schreef:Sorry Ricolt, maar waar we het over het algemeen opvallend vaak eens zijn (smaak over interessante opties bv), ben ik het op dit moment helemaal niét met je eens.
Niet-knipperen vind ik het meest asociale rijgedrag. Je ontneemt mij de mogelijkheid om te anticiperen, en als ik bij je achterop rijdt omdat je opeens afslaat zonder te knipperen ga ik ook echt getuigen zoeken.
Als ik kan aantonen dat je niet knipperde, kun je het toch echt vergeten.Ofwel: het bumperkleven waar jij je aan ergert wordt (mede) veroorzaakt door het niet-knipperen waar je je schuldig aan maakt!
Zonder hiermee onze vriendelijke relatie te verstoren: Het maakt voor de schuldvraag niet uit of ik heb geknipperd voordat ik afsla. Men hoort zoveel afstand te bewaren dat men zijn/haar auto op tijd tot stilstand kan brengen. Als je kan aantonen dat de voorste auto de verkeersveiligheid in gevaar heeft gebracht is het een ander verhaal, maar afslaan binnen de bebouwde kom zonder richting aan te geven valt daar echt niet onder.
Even voor de duidelijkheid, als ik een heel vreemde manouvre moet uithalen dan geef ik wel richting aan, als iemand op me staat te wachten terwijl ik af wil slaan voordat ik bij diegene ben geef ik ook richting aan en ook op de snelweg als het druk om me heen is geef ik richting aan.
Overigens snap ik niet zo goed hoe het bumperkleven door mijn niet-richting-aangeven zou komen. Dat is echt een kwestie van de achterliggen die te laat snelheid vermindert.
Eveneens ben ik tevens ook.
BT Parrot kit met de Siemens was wel leuk maar stoorde me aan het zoeken tekens je aan de wagen kwam (als je al aan het bellen was)
vind de Hama set op mijn eigen Nokia niet slecht
spijtig dat voor het rubber Nokia geval (weet het type weer ff niet) geen enkele carkit bestaat
ik heb een Nokia kit en een Hama kit liggen maar bestaat gewoon geen kabel voor (misschien zelf eentje maken )
moet dus een oortje gebruiken en dit zo weinig mogelijk, ik zal later wel terugbellen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
knäckor schreef:Zonder hiermee onze vriendelijke relatie te verstoren
Ik ga er van uit dat onze ‘relatie’ niet geschaad wordt door een goede discussie waarin je het evt niet met elkaar eens wordt. Gewoon lekker met modder smijten, als je daarna maar weer samen een pintje kan drinken, toch?
knäckor schreef:Overigens snap ik niet zo goed hoe het bumperkleven door mijn niet-richting-aangeven zou komen. Dat is echt een kwestie van de achterliggen die te laat snelheid vermindert.
Waar ik op doel is dat ik continu tracht anticiperend te rijden. Als iemand manouvres maakt zonder mij daarvan op de hoogte te stellen (niet-knipperen bv), dan ontneem je mij de mogelijkheid om te anticiperen.
Ergo: als ik daardoor jouw achterbumper te dicht zou naderen moet je wat mij betreft toch echt bij jezelf te rade gaan? Schnappez-vous?
Wat betreft niet knipperen en schuldvraag:
“De wetgever heeft een speciale categorie van verkeershandelingen bepaald, waarbij extra oplettendheid van de bestuurder wordt gevraagd, de zogeheten bijzondere manoeuvres. U kent ze wel: wegrijden, achteruitrijden, uitrit verlaten, inrit oprijden, keren, invoegen en van rijstrook verwisselen.
Voert u zo’n bijzondere manoeuvre uit en gaat het mis, dan bent u vrijwel altijd aansprakelijk. Ook als de andere weggebruiker welbeschouwd niet zo slim bezig was of botweg doordramde. Alleen bij heel duidelijk wangedrag van de andere weggebruiker, zal de rechter concluderen dat het ongeval niet te wijten is aan uw handelen.”
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
oudelut schreef:Ik ga er van uit dat onze ‘relatie’ niet geschaad wordt door een goede discussie waarin je het evt niet met elkaar eens wordt. Gewoon lekker met modder smijten, als je daarna maar weer samen een pintje kan drinken, toch?
Gelukkig
Met bumperkleven bedoel ik ook niet dat iemand mijn bumper ´even´ nadert, ik bedoel structureel kleven bij iemand op de snelweg of in de bebouwde kom. Dat iemand even dichter op je komt rijden is niet erg, dat hoort zelfs: het toont de noodzaak van afstand houden.
En voor wat betreft die bijzondere verrichtingen heb je wel gelijk, maar als ik afsla binnen de bebouwde kom wordt dat niet als een bijzondere verrichting gezien. Dus ligt de schuld niet automatisch bij mij. Het is natuurlijk een ander verhaal als ik plots op mijn rem stamp en een ruk aan mijn stuur geef.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
knäckor schreef:...als iemand op me staat te wachten terwijl ik af wil slaan voordat ik bij diegene ben geef ik ook richting aan…
Wat een moeite… Voor anderen na gaan denken “zouden ze graag willen dat ik…?” om vervolgens je knippertje aan te zetten. Als je het gewoon altijd doet, doe je het ook voor die ene voetganger die je nét over het hoofd ziet.
knäckor schreef:Ik krijg ook wel eens een reactie van de auto achter me als ik afsla zonder richtingaanwijzer. Wel leuk allemaal, maar als ik rem moet je gewoon remmen als je achter me rijdt, ongeacht of ik nou af ga slaan of dat ik stop om een kikker te laten oversteken. En ik heb een duidelijk derde remlicht, dus dat ik remde is prima te zien.
Een knipperlicht hoor je te gebruiken vóórdat je op de rem stapt. Ik vind het heel relaxed als iemand voor me richting aangeeft voordat ie remt. Dan kan ik het gas los laten ipv net zo hard op de rem stappen als hij moet doen om af te slaan.
En bellen, dat doe ik niet. Ook niet thuis
Groet,
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi