Maten XM velg ?
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2028

Gepost: 27 oktober 2007 11:33 PM

Wat zijn de maten aan ET, steek van de XM stalen velg voor onder een 2.1TD ‘97 ?
Ik zoek setje stalen velgen met winterbanden en misschien dat er ook andere merken/types zijn met dezelfde maten? Smile

Ouwe mopperkont

Profiel  

sweef
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 591

- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Gepost: 28 oktober 2007 12:52 AM
  [ # 1 ]

ik heb een set stalen velgen met 2 redelijke tot goede en 2 slechte winterbanden voor je liggen. keuze uit 3 type originele XM wieldoppen. Komen van TD2.1 type1 maar past ook op de jouwe. Michelin Alpin. Als je het wat lijkt hoor ik het wel.
Groet, Sweef

Profiel  

Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 28 oktober 2007 01:04 AM
  [ # 2 ]

aan 2 goede en 2 slechte heb ik niet zoveel Wink dan moet ik er nog weer 2 bijzoeken. Ik zoek OF 2 nieuwe michelens voor op de voorvelgen of een set van 4 winterbanden :]

Ouwe mopperkont

Profiel  

Matthijs309
> 2000 berichten

Gepost: 29 oktober 2007 12:52 PM
  [ # 3 ]

Niemand? Of stel ik zon stomme vraag ?

Ouwe mopperkont

Profiel  

Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5164

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 29 oktober 2007 01:37 PM
  [ # 4 ]

Alleen twee winterbanden voor zou ik niet doen. Dan gaat ie in de gladheid oversturen ipv ondersturen. Of vier winterbanden, of nul.

Uit mijn hoofd is de eneige velg met dezelfde eigenschappen die van een volvo v70 of zo. Ik ben niet zo goed in volvo’s, maar dat meen ik hier ergens gelezen te hebben.

Mijn tip zou zijn om op een willekeurige plek velgen te halen (dat kan van iedere sloper of iedere garage die wat met XM’s heeft) en er dan een goede aanbieding winterbanden bij te zoeken.

Groet,

Ree

ps, die aanbieding van sweef vind ik zo slecht nog niet. Leg er twee nieuwe om en je hebt een goed setje…

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  

Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 29 oktober 2007 02:32 PM
  [ # 5 ]
Ree schreef:

...en er dan een goede aanbieding winterbanden bij te zoeken.

Daar dacht ik dus aan iets als dit ...

Ree

Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  

Matthijs309
> 2000 berichten

Gepost: 29 oktober 2007 02:34 PM
  [ # 6 ]
Ree schreef:

Alleen twee winterbanden voor zou ik niet doen. Dan gaat ie in de gladheid oversturen ipv ondersturen. Of vier winterbanden, of nul.

Uit mijn hoofd is de eneige velg met dezelfde eigenschappen die van een volvo v70 of zo. Ik ben niet zo goed in volvo’s, maar dat meen ik hier ergens gelezen te hebben.

Mijn tip zou zijn om op een willekeurige plek velgen te halen (dat kan van iedere sloper of iedere garage die wat met XM’s heeft) en er dan een goede aanbieding winterbanden bij te zoeken.

Groet,

Ree

ps, die aanbieding van sweef vind ik zo slecht nog niet. Leg er twee nieuwe om en je hebt een goed setje…

Ik bedoelde ook 2 nieuwe ‘zomer’banden zoals de michelen energys die er nu onder liggen wat me dan 4 zomerbanden geeft, of 4winter banden. Dus dan zitten we wel op 1 lijn hoor Wink

Ouwe mopperkont

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 29 oktober 2007 04:04 PM
  [ # 7 ]

Mijn pa heeft een S60 en die velgen passen volledig, ook qua ET, op mijn Xm. Op MP staan idd wat leuke volvo setjes die je direct eronder kunt schroeven. Nadeel van volvo LM is dat ze zo herkenbaar zijn als volvo wielen hoewel dat natuurlijk persoonlijk is.

Overigens, als je moet kiezen 2 goede banden en 2 iets mindere. Zet je dan de goede voor of achter ? Ik dacht altijd voor, maar nu hoorde ik laatst een argument dat ook wel hout snijd.  De achterwielen zijn volgers die het enkel en alleen van hun profiel moeten hebben. De voorwielen kun je nog enigzins dmv gasgeven beïnvloeden. ( ? )

Profiel  

Ree
> 5000 berichten

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 29 oktober 2007 04:56 PM
  [ # 8 ]

Slechte voorbanden: eerder onderstuur
Slechte achterbanden: eerder overstuur.

Overstuur is gevaarlijker dan onderstuur, dat is een argument om de beste banden achter te zetten.

Then again, wie heeft er wel eens gehoord van een XM met overstuur?

Ree

Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook