2 van de 2
 < Vorige 1 2

Hoogte voorkant op XM
musketierz
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 95

Gepost: 30 oktober 2007 04:31 PM
  [ # 16 ]

@ Ries

Als de auto eenmaal gekeurd is blijf ik zeker niet thuis zitten Wink

Omdat je niet zover woont van me, wil ik wel een keer langskomen om je mijn XM te ‘showen’ en kan ik gelijk jou collectie zien Wink

Jij bent natuurlijk ook van harte welkom.

Groetjes aan iedereen.

—> Just can’t get enough of the "Magic Carpet" ride <—

Profiel  

Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2152

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 30 oktober 2007 04:40 PM
  [ # 17 ]

Oh, je komt 2 keer Wink
Dat lijkt een beetje op ogen uitsteken!

Profiel  

musketierz
< 100 berichten
Rank

Gepost: 30 oktober 2007 05:26 PM
  [ # 18 ]

LOL

Ik weet niet hoe het kan maar het staat er idd 2 keer Laughing

Groeten nog.

Profiel  

sweef
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 591

- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Gepost: 30 oktober 2007 07:41 PM
  [ # 19 ]

Musketierz,
Uit een draad van mijn V”:

Ik heb ook een duren XM uit Dld gehaald, maar wel ouder: van ‘93.
Als ik de Douane daarvoor gewoon zou laten rekenen dan komen ze met XM V6.24 met schuifdak op cat.prijs van 49.226,-. daarvoor hebben ze een tabel en daaruit rolt dan € 1256,- te betalen.
Als je echter dan met een “tegenbewijs” aankomt dat ie minder waard is dan corrigeren ze dat , in het kader van een “tegenbewijsregeling” (de regeling waarmee momenteel zoveel te doen is in det telegraaf: importeurs halen jonge schade auto’s naar binnen en met taxatierapport betalen ze dan weining BPM, vervolgens gaan de schadedeuren er weer uit of zoiets)
Met een taxatierapport van € 1250,- hoef je dan vervolgens maar € 316 te betalen. Douane vond het ook wel leuk toch om dat zo te doen uiteindelijk.

Waar het op neer komt: regel een taxatie (kosdt je 150 tot 250) en je betaalt véél minder BPM. Kan in jouw geval misschine wel € 1000 schelen

Greoet,
Sweef

Profiel  

musketierz
< 100 berichten
Rank

Gepost: 11 november 2007 12:44 PM
  [ # 20 ]

RDW & BPM

Ik ben van de week bij de RDW keuringstation geweest en gelukkig is alles goedgekeurd Laughing

Moet alleen nog BPM afdragen bij de douane, had alle formulieren ingevuld maar het bleek later dat ik 700 euro bij moest betalen Sad
Na het inleveren van de formulieren kwam Heel Sneaky de man achter het loket en vroeg hij op een abrupte manier: PINNEN of ACCEPT GIRO?
Je kon het al raden.. Ik wou eerst weten hoeveel het bedrag precies was geworden.. €1896 zei hij heel zachtjes…DUS NIET dacht ik bij mezelf!!
De discussie heeft ong. 5 min geduurd en werd er ingegaan op kleine dingens zoals: auto heeft wel een elektrische zonnedak dat had je niet staan etc. maar uiteindelijk kwam de waarheid boven water. Hij had gewoon 86% afschrijving gerekend en geen 90%.

De auto is van 20 november 1998 en het blijkt dat het BPM afschrijvingspercentage op leeftijd, tot op de dag nauwkeurig wordt berekend. (of minimaal 5 werkdagen van tevoren)

Het vervelende naast een hele lange wachttijd bij de douane is dat ze te weinig willen vertellen over hoeveel je kunt besparen als je, in mijn geval: nog 1 week wachten is -700 EURO!!!.

Conclusie:
Als je BPM moet betalen van tevoren goed calculeren en eigenwijs zijn want ze kunnen je snel erin lokken om meer te gaan betalen!!

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 12 november 2007 03:15 AM
  [ # 21 ]

mozeskriebel zeg, een week idd wachten en je had een leuke sloot benzinegeld bespaart…

maarrrrrr, je hebt wel een zeer mooie xm von Herr Doctor en da kost nu eenmaal ook wat he Confused

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook