Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
De Visa word ouder en ouder, en aangezien ouderdom ook vervelende kwaaltjes mee brengt houd het toch een keer op voor de Visa.
Echter.. is het nog niet zo ver.
Maar toch moet het er eens van komen, restauratie!
Aangezien ik nog nooit een auto gerestaureerd heb en niet weet welke haken en ogen er allemaal aan zitten.
Graag had ik dan ook informatie van mensen die ooit eens een keer eerder een Visa hebben gerestaureerd. Wat voor dingen kan ik allemaal tegenkomen wanneer ik een Visa ga restaureren. Waar kan ik nog onderdelen krijgen. Wat zijn de kosten etc. etc.
je wil zelf gaan restaureren begrijp ik?
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Visa Ventje schreef:je wil zelf gaan restaureren begrijp ik?
Klopt,
In de toekomst, denk binnen nu en 5 jaar!
En wat voor kwaaltjes zijn er dan?
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Roest aan deuren, bumperophangings punten enz,
Deukjes
Krassen
Uitlaat die lek is.
Enz.
En interieur slijt -> bestuurdersstoel
Kortom,
De Visa moet weer worden zoals die in 1985 afgeleverd werd.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Heb een paar Citroens gerestaureerd (geen Visa).
Algemeen geldt: Het valt altijd tegen, kost meer tijd dan je gepland had.
Wil je voor volledige nieuwstaat, dan kan je niet om “volledig strippen” heen. En dan bedoel ik alles eraf, alles uit elkaar. Dat kost je wel ff, dan heb je tijd, ruimte (enkele maanden is al weinig), gereedschap, geld en zeker ook steun van de achterban/het thuisfront nodig.
Wat ga je doen?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Ik ga voor een volledige nieuwstaat!
Maar het gaat niet direct gebeuren, maar in de toekomst zit het er wel aan te komen. Want de roest gaat gewoon door!
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Mag je al vast flink gaan sparen, de onderdelen zijn niet duur en redelijk makkelijk te vinden, maar…..
Het spuiten en het strakmaken is enorm tijdrovend en een goede spuitbeurt is zeker een 1500 euro.
Het valt ook aan te bevelen om de hele motorruimte leeg te trekken, alles nalopen , de draagbalken te tectyleren , en je waterbak helemaal nakijken en roestpreventie toepassen.
Op tecnisch gebied moet je de hele remmerij nalopen, en vervangen waar nodig.
Op de visaclubsite staat toevallig een advertentie van iemand die een visa gespot heeft op de sloop in Steenwijk, met harde deurtjes en waarschijnlijk nog meer wat je t.z.t kunt gebruiken
Aangezien de visaatjes nogal rap uit het straatbeeld verdwijnen moet je er nu al vast aan gaan denken om onderdelen te hamsteren.
Je hebt er dus nog ruimschoots de tijd voor en dat is mooi want het geeft je alle tijd om de spulletjes “goedkoop” bij elkaar te sjacheren.
Denk trouwens ook aan een nieuwe benzinetank, die zijn nog wel eens rottig.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Denk dat ik maar even achter die deurtjes aan ga dan!
Wat het kost maakt me niet zoveel uit, het moet gewoon GOED gebeuren.
Half werk kom je later toch alleen weer tegen en ben je uit eindelijk duurder uit
Heb je een ruimte waar je de visa kunt stallen en restaureren?
Het is namelijk erg goed te doen om een auto in delen te restaureren, veel spuiters kunnen en willen ook verschillende delen spuiten los van elkaar, dat scheelt wellicht weer geld.
Verder is het handig om de visa op bokken te zetten en op een goede hoogte zodat je de remmen en wielophanging makkelijk kunt aanpakken.
Sneup zo nu en dan de euroknallerwinkels af naar bruibare spuitbussen met lak/tectyl en andere zooi, dat scheelt vaak een hoop geld.
Dit is wat ik op het moment ook doe met m’n 205, steeds een gedeelte aanpakken en zo langzaam toewerken naar een mooi eindresultaat.
Emiel
Leuk dat je er mee aan de slag wilt. Ik heb sinds 2 weken een Visa 2 cil in mijn bezit en denk ook wel eens aan restaureren…. Hij is op zich okee hoor, maar een ongerestaureerde Visa van begin ’ 87 zitten nu eenmaal wat plekken aan
Mijn advies; doe alles in 1 keer. Dus helemaal strippen en alles doen. Anders blijf je bezig, en tegen de tijd dat je van achter klaar bent kun je van voren weer beginnen… Succes!
Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 - Citroen Dyane Confort 1982 - Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo