Ik kom net van mijn franse citroen dealer, ik woon daar een gedeelte van de tijd, omdat ik storingsmeldingen kreeg op mijn display:
Storing remsysteem en Storing uitlaatgas.
Bij de diagnose (met apparaat) konden ze niets vinden.
Wel zei het apparaat iets over de remlichten, die het nu wel doen, maar waarvan ik er laatst een heb vervangen.
Kontakten in de motor zijn schoongemaakt.
Over de uitlaat heb ik al reacties ontvangen ( zie verderop)
Weet iemand wat ik met de melding over de remstoring moet beginnen.
Nadat de kontakten waren schoongemaakt kreeg ik geen melding maar na zo’n 10 km weer wel.
De auto remt overigens normaal en het remvloeistof van de rem was ook OK zei de man van de garage.
Is doorrijden verantwoord en zou het vanzelf overgaan, het is immers frans?
Alvast dank voor juliie reactie.
Is het storing remsysteem of storing ESP/ASR?
In het laatste geval is het waarschijnlijk dat de motorstoring het uitschakelen van het ESP heeft veroorzaakt. Dan heb je dus maar één probleem.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Nee hij geeft aan remsysteem. Ik dacht niet dat ik ESP/ASR had.
Het is een Citroen C5 2 liter Break benzine (16v) uit juli 2002.
Kan ik ermee doorrijden tot ik weer een keer in Nederland ben?
Een melding ANOMALIE FREINAGE gaat volgens mij gepaard met het oplichten van <STOP> dat is niet voor niks
Voor een te laag remvloeistof niveau is er een aparte melding -NIVEAU LIQ. DE FREINAGE, ook met <STOP>.
Als het alleen het ABS is dan krijg je dat als melding, dus in dit geval is er echt iets mis met de remmen.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 1501
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
De mededeling “storing remsysteem” kan ook veroorzaakt worden doordat beide remlichten defect (of gecorrodeerd, of van verkeerde sterkte) zijn, of door een sluiting in een eventueel aanwezige trekhaakstekkerdoos.
Dat eerste klinkt gek, maar haal maar eens beide (zij)remlichten uit de fitting. Het derde remlicht gaat continue branden, i.c.m. de melding “storing remsysteem”.
Gr Martijn
P.S. Oh ja:
Ik heb inmiddels na mijn vliegvakantie de twee achterlichten/ remlichten vervangen en er is nog geen melding gekomen. Hopelijk zijn het de twee lampjes die de storing aangaven. Laten we het hopen.