Hefarm Koppelingskabel (C15)
Tijmen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 53

Gepost: 02 november 2007 04:36 PM

Ook al gevraagd bij het C15 forum, maar aangezien het systeem hetzelfde of vergelijkbaar is bij oa de AX ook hier de vraag:

De koppelingskabel zit bevestigd aan een hefarm op een as die uit de koppeling steekt. Deze arm is nu voor de 2e X in 1 jaar volledig doorgescheurd. Deze arm zit vast met een borgpen, welke door de as uit de koppeling lgaat, en zit echt muurvast. De eerste vraag is: hoe kan ik deze makkelijk los krijgen? Ik heb al met een drevel en hamer staan rammen op een lading 205jes op de sloop, maar geeneen wilde meewerken (vorig jaar had ik blijkbaar mazzel, toen was t binnen 5 minuten geklaard.. bij de 205 dan, de c15 koste een paar uur fysieke inspanning)

Verder vind ik t vreemd dat dit onderdeel het begeeft. Lijkt mij dat de koppelingskabel eerder zou moeten breken dan dit onderdeel. Wat zou de oorzaak kunnen zijn dat dit gebeurd. En hoe kan dit opgelost/voorkomen worden??

Informatie en hulp zijn erg welkom!
Alvst bedankt!

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 02 november 2007 04:58 PM
  [ # 1 ]

één topic starten aub

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook