Iedereen kent vast de zeldzame chromé bagette die achteraan op de kofferklep zit, in België noemen wij dat de jubielum bagette. Ze zou ook enkel op belgische produktie auto’s geplaatst zijn.
Wat ik me vandaag afvroeg, over welk jubileum gaat het hier?
Iemand?
groeten,
Vik
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Re: JUBILEUM BAGETTE
vikingo schreef:Iedereen kent vast de zeldzame chromé bagette die achteraan op de kofferklep zit, in België noemen wij dat de jubielum bagette. Ze zou ook enkel op belgische produktie auto’s geplaatst zijn.
Wat ik me vandaag afvroeg, over welk jubileum gaat het hier?
Iemand?groeten,
Vik
Ok, Vik bedoeld dus de sierlijst die bij enkel Belgisch geproduceerde DS pallas modellen rond de achterruit zit, op de kofferklep. Hij heeft het dus niet over een verchroomd stokbrood van een jubilerende bakkerij.
Deze sierlijst heeft niets met welk jubileum dan ook te maken. Het is een gewoon een pallas sierlijst. Ook is de lijst niet verchroomd, maar van hoogglans gepolijst RVS.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Het gaat dus om dit kleinood ,
inderdaad RVS en redelijk zeldzaam .
Ik heb nog maar één keer een gelijkaardige sierlijst gezien op de MOTORkap onder de voorrruit .
Iemand meer info over wanneer en hoe deze sierlijsten zijn toegepast .
In het Belgich ” milieu” wordt deze inderdaad jubileum baget genoemd .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
wbogaerts schreef:Het gaat dus om dit kleinood ,
inderdaad RVS en redelijk zeldzaam .
Ik heb nog maar één keer een gelijkaardige sierlijst gezien op de MOTORkap onder de voorrruit .
Iemand meer info over wanneer en hoe deze sierlijsten zijn toegepast .
In het Belgich ” milieu” wordt deze inderdaad jubileum baget genoemd .
Walter
De Sierlijst ( wat nou baquette rare jongens die Belgen…) werd gemonteerd op Pallas modellen, geproduceerd in Voorst, van 1965 tot het sluiten van de productielijn in 1969.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
waterman771 schreef:
De Sierlijst ( wat nou baquette rare jongens die Belgen…) werd gemonteerd op Pallas modellen, geproduceerd in Voorst, van 1965 tot het sluiten van de productielijn in 1969.
Klopt volgens mij niet , ik heb wel vijftig DS palassen gesloopt en maar één keer dit kleinood tegen gekomen .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
wbogaerts schreef:waterman771 schreef:
De Sierlijst ( wat nou baquette rare jongens die Belgen…) werd gemonteerd op Pallas modellen, geproduceerd in Voorst, van 1965 tot het sluiten van de productielijn in 1969.
Klopt volgens mij niet , ik heb wel vijftig DS palassen gesloopt en maar één keer dit kleinood tegen gekomen .
Walter
Waren het wellicht Franse productie auto’s?
Ik weet niet beter dan dan deze lijst enkel op belgische wagen gemonteerd werd. Ik heb ze een aantal keren gezien, steeds op wagen die in Voorst gebouwd waren!
Kocht je in Nederland een DS, in de jaren tot 1969, dan kreeg je een Belgische wagen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:wbogaerts schreef:Het gaat dus om dit kleinood ,
inderdaad RVS en redelijk zeldzaam .
Ik heb nog maar één keer een gelijkaardige sierlijst gezien op de MOTORkap onder de voorrruit .
Iemand meer info over wanneer en hoe deze sierlijsten zijn toegepast .
In het Belgich ” milieu” wordt deze inderdaad jubileum baget genoemd .
Walter
De Sierlijst ( wat nou baquette rare jongens die Belgen…) werd gemonteerd op Pallas modellen, geproduceerd in Voorst, van 1965 tot het sluiten van de productielijn in 1969.
In Voorst? Ligt da in België?
Trouwens geen standars sierstrip op alle Belgische pallas modellen… zeldzaamheid.. jubileum.. zou ook enkel op modellen van voor 67 gestaan hebben..
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
vikingo schreef:waterman771 schreef:wbogaerts schreef:Het gaat dus om dit kleinood ,
inderdaad RVS en redelijk zeldzaam .
Ik heb nog maar één keer een gelijkaardige sierlijst gezien op de MOTORkap onder de voorrruit .
Iemand meer info over wanneer en hoe deze sierlijsten zijn toegepast .
In het Belgich ” milieu” wordt deze inderdaad jubileum baget genoemd .
Walter
De Sierlijst ( wat nou baquette rare jongens die Belgen…) werd gemonteerd op Pallas modellen, geproduceerd in Voorst, van 1965 tot het sluiten van de productielijn in 1969.
In Voorst? Ligt da in België?
Forêt, en dat heet in Nederland gewoon Voorst. Daar heeft Citroën van 1956 tot 1969 Ds’en in elkaar laten zetten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Niet Voorst maar Vorst, bij Brussel.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
BEsuper schreef:Niet Voorst maar Vorst, bij Brussel.
Shit, ja je hebt gelijk… Foutje…. één O te veel… ops:
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Erato schreef:
Asjeblieft, op z’n mooist
mooi…op een ID
Daar hebt ge geen bron voor nodig…
gerardeux schreef:Daar hebt ge geen bron voor nodig…
zilvere chevrons
waterman771 schreef:
Forêt, en dat heet in Nederland gewoon Voorst. Daar heeft Citroën van 1956 tot 1969 Ds’en in elkaar laten zetten.
Twee keer fout. Het is Forest en Vorst.
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/
Belgische Dyane Confort ‘67.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Als we dan toch elkaars fouten aan het verbeteren zijn: Het is baguette en niet bagette
Citroen!