Radiostoring / -vervanging
0013
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 04 november 2007 06:00 PM

Heren, ( dames? )

Sinds een maand ben ik van mijn Xantia Break TD overgestapt naar een Xsara Berline HDI 90. Een prettige wagen om mee te rijden, een heel stuk zuiniger en ook wat vlotter.

Sinds woensdag geeft de fabrieksradio ( RD3 / PU2295C) wat problemen bij koud weer ... dan wil namelijk de CD niet afspelen ( herkent de cd niet, werpt hierna de cd uit) .
Als hij een hele middag in de zon heeft gestaan doet de CD speler het wel gelijk dus ik verwacht dat condensvorming het probleem is .

De radio ligt nu uitgebouwd op de verwarming om op te “drogen”.

Op het forum staat een en ander over mensen die hun Fabrieksradio vervangen hebben door een aftermarket radio.
Dit zie ik zelf wel zitten vanwege de mogelijkheid voor een headunit met bluetooth voor handsfree bellen.

Mijn vraag is wat zijn hiermee de ervaringen, en welke conversie stekkers moeten er gebruikt worden?

De tabellen van een 2 tal fabrikanten voor wat betreft de conversie stekkers ( stuurbediening)  zijn niet helemaal duidelijk.

Pioneer meent dat mijn auto vanwege de leeftijd een bediening achter het stuur heeft, maar mijn stuur is voorzien van knoppen voorop.

Clarion spreekt zelfs van 4 types Xsara op zijn website.
Bij mijn weten zijn er maar 2, en in de phase 2 een kleine facelift ...

Is er niet toevallig een fabrikant bekend waarbij de stuurwiel bediening gelijk goed werkt zonder extra conversie stekkers ?

Iemand Ervaring met JVC?
Dit is een merk waarmee ik tot nog toe altijd tevreden ben geweest ( en het geluid van mijn € 100 jvc’tje uit de xantia is mooier te krijgen in mijn xsara als de fabrieksradio, helaas alleen geen aansluitmogelijkheden telefoon/stuurwielbediening helaas)

Dit is een auto uit 2002 zonder boordcomputer ( geen verbruiks gegevens e.d. alleen datum tijd, en temperatuur).

Alle aansluitingen achterop de radio zijn via de 2 ISO stekkers verbonden.
er zijn geen bijkomende aansluiting voor stuurbediening, wel een ongebruikte stekker voor cd wisselaar.

Kan iemand mij voorzien van wat meer inzicht ?

Alvast mijn dank hiervoor

2002 Xsara 2.0 HDI 90 Berline

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook