9 van de 34
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
mkatgert’s GS 1220 Club Convertisseur
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 24 januari 2009 11:06 PM
  [ # 121 ]

Nou ik toch lekker bezig ben: wat is de beste manier om de koelbeplating weer van een mooi nieuw laagje verf te voorzien?

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 25 januari 2009 12:04 AM
  [ # 122 ]

Meegeven met de rest van de auto?

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 25 januari 2009 12:08 AM
  [ # 123 ]
garagestmarien schreef:

Meegeven met de rest van de auto?

Dan moeten jullie wel weer de motor in elkaar zetten. En ik wil hem juist in elkaar hebben om te kijken of de koppelomvormer nou al eens werkt.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 25 januari 2009 12:12 AM
  [ # 124 ]

Waarom laat je het zaakje niet even verzinken? Ik heb vernomen dat het resultaat er mag wezen, en het is relatief goedkoop.

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 25 januari 2009 01:08 AM
  [ # 125 ]
patje74 schreef:

Waarom laat je het zaakje niet even verzinken? Ik heb vernomen dat het resultaat er mag wezen, en het is relatief goedkoop.

En daar weer met een kleurtje overheen neem ik aan. Zo’n glimmend zinken ding smoelt natuurlijk niet. Smile

Dat laatste vraag ik me namelijk even af: het betreft wel koelbeplating, maar het zit op bepaalde punten toch wel heel dicht tegen de motor aan; hoe warm wordt dat (en kan gewone lak daar dan tegen)?

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 25 januari 2009 01:13 AM
  [ # 126 ]

Heb je niet een fijne afdeling ergens op je werk die daar iets mee kunnen? Ik heb toch regelmatig afgebrande auto’s zien staan daar bij jullie.

Profiel  
 
DoctorPallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 27-03-2008

Gepost: 25 januari 2009 03:23 AM
  [ # 127 ]
mkatgert schreef:
patje74 schreef:

Waarom laat je het zaakje niet even verzinken? Ik heb vernomen dat het resultaat er mag wezen, en het is relatief goedkoop.

En daar weer met een kleurtje overheen neem ik aan. Zo’n glimmend zinken ding smoelt natuurlijk niet. Smile

Dat laatste vraag ik me namelijk even af: het betreft wel koelbeplating, maar het zit op bepaalde punten toch wel heel dicht tegen de motor aan; hoe warm wordt dat (en kan gewone lak daar dan tegen)?

Het verzinken van gelaste onderdelen is pokkewerk. Het staalgrid van het stralen, het zuur en water van de diverse baden van het zinkprocess blijft in de naden zitten en dus komt roest snel weer terug.

Normale 2 componenten autolak en poeder coaten kan best tegen de temperatuur rond de motor. Vraag je spuiter tot welke temp zijn verf bestendig is. 100 a 120 graden moet voldoende zijn denk ik.

Profiel  
 
Peter L
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 25-12-2008

Gepost: 25 januari 2009 01:27 PM
  [ # 128 ]

Die koelbeplating wordt helemaal niet zo heet hoor.
Gewone lak houdt dat wel, maar zal wel niet lekker ruiken ...  Wink

Omdat die onderdelen wel kunnen roesten - ze worden wat warm en krijgen ook regenwater te slikken - moet je ze wel behandelen.
De beste optie is stralen en van een laagje cilinder zwart te voorzien.
Dat spul kan uiteraard heel goed tegen warmte en beschermt ook goed tegen roest. Het is ook heel dun en vloeibaar, dus kruipt overal goed tussen.

Is verkrijgbaar in de betere motorfietszaken.
Eéntje die heel goed is en al jaren op de cilinder van m’ n BSA- tje zit ( en nog steeds als nieuw is ) is deze :  

Peter

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 25 januari 2009 01:57 PM
  [ # 129 ]

Deze pagina levert weer veel bruikbare informatie op. Top.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 25 januari 2009 06:08 PM
  [ # 130 ]

Ik laat het altijd poedercoaten , goed en niet duur.

Profiel  
 
djmoqua
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1129
Geregistreerd: 16-07-2007

- Visa 11RE S6
Gepost: 26 januari 2009 06:30 PM
  [ # 131 ]
citro-power schreef:

Ik laat het altijd poedercoaten , goed en niet duur.

Even niet zo erg op de GS van Michiel gericht, maar ik wil het wel even vragen: waar laat jij poedercoaten en voor wat voor een prijs? Ik heb nog een setje velgen waarbij dat nog mag gebeuren namelijk.

"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 26 januari 2009 07:22 PM
  [ # 132 ]
djmoqua schreef:
citro-power schreef:

Ik laat het altijd poedercoaten , goed en niet duur.

Even niet zo erg op de GS van Michiel gericht, maar ik wil het wel even vragen: waar laat jij poedercoaten en voor wat voor een prijs? Ik heb nog een setje velgen waarbij dat nog mag gebeuren namelijk.

Velgen kun je het beste naar GerritsenCoatings in Nijkerk brengen.
Afhankelijk van de velg zo’n 30 p/s.

Alle koellucht beplating van de GS’en breng ik altijd hier in de buurt.
Ben dan meestal zo rond de 125 euro kwijt.

Profiel  
 
djmoqua
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1129
Geregistreerd: 16-07-2007

- Visa 11RE S6
Gepost: 26 januari 2009 08:48 PM
  [ # 133 ]
citro-power schreef:
djmoqua schreef:
citro-power schreef:

Ik laat het altijd poedercoaten , goed en niet duur.

Even niet zo erg op de GS van Michiel gericht, maar ik wil het wel even vragen: waar laat jij poedercoaten en voor wat voor een prijs? Ik heb nog een setje velgen waarbij dat nog mag gebeuren namelijk.

Velgen kun je het beste naar GerritsenCoatings in Nijkerk brengen.
Afhankelijk van de velg zo’n 30 p/s.

Alle koellucht beplating van de GS’en breng ik altijd hier in de buurt.
Ben dan meestal zo rond de 125 euro kwijt.

Hrm .. kun je daar wat meer over vertellen in mijn draadje ?

"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 26 januari 2009 09:06 PM
  [ # 134 ]
djmoqua schreef:
citro-power schreef:
djmoqua schreef:
citro-power schreef:

Ik laat het altijd poedercoaten , goed en niet duur.

Even niet zo erg op de GS van Michiel gericht, maar ik wil het wel even vragen: waar laat jij poedercoaten en voor wat voor een prijs? Ik heb nog een setje velgen waarbij dat nog mag gebeuren namelijk.

Velgen kun je het beste naar GerritsenCoatings in Nijkerk brengen.
Afhankelijk van de velg zo’n 30 p/s.

Alle koellucht beplating van de GS’en breng ik altijd hier in de buurt.
Ben dan meestal zo rond de 125 euro kwijt.

Hrm .. kun je daar wat meer over vertellen in mijn draadje ?

Wat wil je er precies over weten ?

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 27 januari 2009 01:16 AM
  [ # 135 ]

Dank voor de antwoorden. Ik ga inderdaad eens informeren naar poedercoaten, dat lijkt me lekker duurzaam.

Wat me vandaag opviel, is dat er aan de onderkant van het inlaatspruitstuk, onder de carburateur, een klein pieletje zit. Had ik nog niet eerder gezien. Ik kan nergens vinden waar dat voor dient. Iemand enig idee, of moet ik er even een foto van maken?

Profiel  
 
 
9 van de 34
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook