Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Ik heb twee Ami8 motorblokken gereviseerd en van nieuwe zuigers en cylinders voorzien. De eerste keer bij het monteren van de zuigerpen had ik de zuiger warm gemaakt door een beetje spiritus te laten verbranden in het holle deel van de zuiger. De pen niet koudgemaakt, maar die floepte daarna erg gemakkelijk in de warme zuiger. De tweede keer had ik geen spiritus voor handen, en het daarom gewoon maar met de hand geprobeerd: in één soepele beweging erin! Beide keren de pen wel lekker ingeolied natuurlijk. Ik neem aan dat het bij een viercylinder net zo (gemakkelijK) gaat. Misschien heb je hier wat aan. Succes!
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
mkatgert schreef:
Daarnaast moet ik eens op zoek naar een klepveertang, tenzij iemand er een te leen heeft?
heb ik voor je. Maar ik moet eerst effe zoeken waar…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Zit ik hier nou naar een oud bericht te kijken?
Die had Yuri toch al aan Michiel geleend?
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
dat was de zuigerveertang, nu gaat ‘t om een klepveertang.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
en die heb ik ook… ligt bij m’n ouders…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Ha, da’s mooi. Misschien binnenkort eens ruilen tegen een zuigerverentang en een zuigerverenklem?
Iemand trouwens een idee wat voor draad de boutjes hebben die de tuimelaarassen afsluiten? Eentje heeft een beetje matig draad, dus die wil ik opnieuw tappen en snijden.
Diameter is rond de 8.5 en de draad lijkt ongeveer dat van M10 te zijn, maar dat rijmt niet echt…
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
mkatgert schreef:
Iemand trouwens een idee wat voor draad de boutjes hebben die de tuimelaarassen afsluiten? Eentje heeft een beetje matig draad, dus die wil ik opnieuw tappen en snijden.
Diameter is rond de 8.5 en de draad lijkt ongeveer dat van M10 te zijn, maar dat rijmt niet echt…
Iemand enig idee? Ik heb nog steeds niet de goeie maat gevonden. Een of andere vage Franse maat?
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
M9?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
DriverD schreef:M9?
Die bestaat toch niet?
Meet de spoed met een draadkammetje. Pak er eventueel een boutje bij die beter is maar wel dezelfde schroefdraad heeft (dus uit een andere tuimelaaras).
Ben je vanavond in Berlikum ?
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
mkatgert schreef:DriverD schreef:M9?
Die bestaat toch niet?
Zeker wel!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Lelijke Eend schreef:Meet de spoed met een draadkammetje. Pak er eventueel een boutje bij die beter is maar wel dezelfde schroefdraad heeft (dus uit een andere tuimelaaras).
Ben je vanavond in Berlikum ?
Nee, ik ben niet in Berlikum helaas.
De spoed is die van M10, hij heeft een 14mm kop en een diameter van 8.6 millimeter.
Wat betreft andere bout uit andere tuimelaaras; de interne schroefdraad is ook gaar (en daardoor is dus ook het boutje gaar geworden).
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
DriverD schreef:mkatgert schreef:DriverD schreef:M9?
Die bestaat toch niet?
Zeker wel!
Huh? Da’s nieuw voor me. Ik kan er nergens de bijbehorende spoed van vinden, maar als dat inderdaad 1mm is dan moet ik maar eens op zoek.
M9 bestaat wel degelijk. Wat de bijbehorende spoed is durf ik zo niet te zeggen. Echter, die M9 bouten kan je bijna niet vinden. Bijna Tip: informeer eens bij Harry Martens uit Limmen. Die is hier lid en adverteert hier ook.
Spoed van de boutjes kan je meten met een draadkammetje !
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
M9 heeft bijna altijd sleutelwijdte 14mm….
Citroen!