33 van de 34
« Eerste  < Vorige 31 32 33 34 Volgende > 
   
mkatgert’s GS 1220 Club Convertisseur
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6121
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 15 december 2011 06:19 PM
  [ # 481 ]

Jammer dat het zo moet aflopen, maar ik begrijp jouw beslissing goed. Zo gaan dingen soms…

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 15 december 2011 06:25 PM
  [ # 482 ]

Steekt er nog wel een stuk draadeind uit het blok?

Zonde om naar zoveel moeite die je er al in hebt gestoken om er afscheid van te nemen. Kun je hem nog niet
weg zetten totdat je er weer zin in hebt?

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 15 december 2011 06:32 PM
  [ # 483 ]

Als die motor eenmaal weer goed in het blok zit, wat is dan nog de reden dat je het niet meer ziet zitten?

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1338
Geregistreerd: 30-11-2009

Gepost: 15 december 2011 06:40 PM
  [ # 484 ]

Heel jammer Michiel. Elke GS minder gaat mij aan ‘t hart.

Adri

KIA Ceed Break 1,6GDI PHEV

Profiel  
 
Pollux (verbannen)
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 06-05-2007

Gepost: 15 december 2011 07:32 PM
  [ # 485 ]

He verdomme, dat is echt naar.

Inderdaad staat er een enorme -zeg maar gerust kolossale- typfout in de Kluwer:

Bij “Aanhaalmomenten”, pagina 14, staat:

“Cilinderkopmoeren: 

In eerste instantie:...................80 Nm (8,0 kgm)
In tweede instantie (12mm moeren) ......16 Nm (1,6 kgm)
In tweede instantie (13mm moeren) ......22 Nm (2,2 kgm)”

Als je doorleest is het snel duidelijk dat die “80Nm in eerste instantie” niet kan kloppen. Dit moet logischerwijze 8 Nm zijn (0,8 kgm).

Als je niet doorleest is het dus te laat. 80 Nm is echt veel en veel te vast voor een lichtmetalen kop.

Ik wens je veel smartegeld toe.

Si vous partez en Renault, vous rentrez à vélo!

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 15 december 2011 09:12 PM
  [ # 486 ]

Snert man! Die fout ben ik ook al eens bijna ingetrapt. Gelukkig zei mijn boerenverstand op tijd dat het moertje wel vast genoeg zat en heb ik de cijfertjes nog even in mijn andere handboek opgezocht waar het gelukkig wel goed in stond…

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Pollux (verbannen)
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 06-05-2007

Gepost: 15 december 2011 09:34 PM
  [ # 487 ]

Nog iets: de motor hoeft er bij jouw GS niet uit om de kop eraf te krijgen, omdat het binnenscherm losgeschroefd kan worden. Dit is bij alle GS’en tot ongeveer februari 1975 zo. Hoewel het binnenscherm wel met veel meer boutjes en moertjes vastzit dan de motor (stuk of 12 in totaal), kan ik me, gezien de traumatische ervaringen die je hebt gehad met het inprikken van de prise-as, wel voorstellen dat dit misschien een prettiger vooruitzicht biedt op een eventuele reparatie…

Si vous partez en Renault, vous rentrez à vélo!

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 15 december 2011 09:35 PM
  [ # 488 ]

Ja, het is vrij stom. Nog een reminder dat je niet moet gaan klussen als je hoofd er helemaal niet naar staat.

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 15 december 2011 09:36 PM
  [ # 489 ]
Maus schreef:

Als die motor eenmaal weer goed in het blok zit, wat is dan nog de reden dat je het niet meer ziet zitten?

Dat ik dan nog minimaal 3000 euro verder ben voordat ik er überhaupt mee kan rijden…

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 16 december 2011 12:56 PM
  [ # 490 ]
Pollux schreef:

Nog iets: de motor hoeft er bij jouw GS niet uit om de kop eraf te krijgen, omdat het binnenscherm losgeschroefd kan worden. Dit is bij alle GS’en tot ongeveer februari 1975 zo. Hoewel het binnenscherm wel met veel meer boutjes en moertjes vastzit dan de motor (stuk of 12 in totaal), kan ik me, gezien de traumatische ervaringen die je hebt gehad met het inprikken van de prise-as, wel voorstellen dat dit misschien een prettiger vooruitzicht biedt op een eventuele reparatie…

Ik weet het. Maar eigenlijk moet de motor nog even open, omdat ik het vreemde geluid nog steeds niet getraceerd heb. Alsof er intern iets aanliep of lekte. Daarnaast is het ontmantelen van de koelbeplating ook niet heel eenvoudig als alles nog in de auto zit…

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 16 december 2011 06:14 PM
  [ # 491 ]

Koelbeplating valt me hoor als je het binnenscherm eraf is.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 16 december 2011 06:18 PM
  [ # 492 ]

Ik zou zeggen: neem de auto over van Michiel en laat zien hoe simpel het is!

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10301
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 16 december 2011 06:19 PM
  [ # 493 ]
Pollux schreef:

He verdomme, dat is echt naar.

Inderdaad staat er een enorme -zeg maar gerust kolossale- typfout in de Kluwer:

Bij “Aanhaalmomenten”, pagina 14, staat:

“Cilinderkopmoeren: 

In eerste instantie:...................80 Nm (8,0 kgm)
In tweede instantie (12mm moeren) ......16 Nm (1,6 kgm)
In tweede instantie (13mm moeren) ......22 Nm (2,2 kgm)”

Als je doorleest is het snel duidelijk dat die “80Nm in eerste instantie” niet kan kloppen. Dit moet logischerwijze 8 Nm zijn (0,8 kgm).

Als je niet doorleest is het dus te laat. 80 Nm is echt veel en veel te vast voor een lichtmetalen kop.

Ik wens je veel smartegeld toe.

Heeft niets te maken met een lichtmetalen kop. Bij een sm moeten ze met 110Nm. Bij een gs kan dat met veel minder omdat de passing conisch is, zonder koppakking. De bouten zijn daarom dus veel dunner.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 16 december 2011 08:51 PM
  [ # 494 ]
EW schreef:

Ik zou zeggen: neem de auto over van Michiel en laat zien hoe simpel het is!

Helaas, heb genoeg. Maar echt moeilijk is het niet als ik zie wat Michel al gedaan heeft aan zijn GS.

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 18 december 2011 05:13 AM
  [ # 495 ]
Pollux schreef:

He verdomme, dat is echt naar.

Inderdaad staat er een enorme -zeg maar gerust kolossale- typfout in de Kluwer:

Bij “Aanhaalmomenten”, pagina 14, staat:

“Cilinderkopmoeren: 

In eerste instantie:...................80 Nm (8,0 kgm)
In tweede instantie (12mm moeren) ......16 Nm (1,6 kgm)
In tweede instantie (13mm moeren) ......22 Nm (2,2 kgm)”

Als je doorleest is het snel duidelijk dat die “80Nm in eerste instantie” niet kan kloppen. Dit moet logischerwijze 8 Nm zijn (0,8 kgm).

Als je niet doorleest is het dus te laat. 80 Nm is echt veel en veel te vast voor een lichtmetalen kop.

Ik wens je veel smartegeld toe.

Ik heb deze fout helaas ook jaren geleden gemaakt, heb er ander draadeinde in gezet maar deze was niet de correcte. Na 10km brak deze tijdens een apk keuring, uiteindelijk een ander blok in gehangen. Ik kon wel huilen Sad

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
 
33 van de 34
« Eerste  < Vorige 31 32 33 34 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook