1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

Gevaarlijke benzinepomp - of niet?
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 05 november 2007 03:08 AM

Bang geworden van alle verhalen - is dit een foto van de benzinepomp van mijn 16TRS automatic.

Volgens mij is deze voorzien van een kunststof deksel - of is dit nou juist het foute type?

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 05 november 2007 03:11 AM
  [ # 1 ]

Dit is de goede.

Test

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 05 november 2007 03:11 AM
  [ # 2 ]

Re: Gevaarlijke benzinepomp - of niet?

Leon schreef dit al:

ALLE STALEN BENZINEPOMPEN DIE NOG AANWEZIG ZIJN OP BX16/19 EN OOK DE OUDERE 1400 PER DIRECT VERWIJDEREN EN DOOR KUNSTSTOFPOMPEN VERVANGEN DE MINSTE OF GERINGSTE LEKKAGE KAN AANLEIDING ZIJN VOOR DIT SOORT ELLENDE!!!!!!

De benzinepomp op de foto laat een kunsstof benzinepomp zien, dus volgens Leons beschrijving zou het een goede moeten zijn. Al moet je altijd maar afwachten hoe ze zich houden over 10 jaar.

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 05 november 2007 03:16 AM
  [ # 3 ]

zoals ik even de halve histori ken van de vert Cali, is in dat geval de warmte buis, af hitteschild, luchtfilter ingang , de oorzaak, of mede boosdoener van het uitbranden van zo’n byzonder exemplaar.

wat anderzijds jullie erop wijst ,van, slangen ed goed controleren, en bij het minste twijfffels vervangen..

mvgr wupke Wink

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 05 november 2007 03:16 AM
  [ # 4 ]

Re: Gevaarlijke benzinepomp - of niet?

mpostma schreef:

Leon schreef dit al:

ALLE STALEN BENZINEPOMPEN DIE NOG AANWEZIG ZIJN OP BX16/19 EN OOK DE OUDERE 1400 PER DIRECT VERWIJDEREN EN DOOR KUNSTSTOFPOMPEN VERVANGEN DE MINSTE OF GERINGSTE LEKKAGE KAN AANLEIDING ZIJN VOOR DIT SOORT ELLENDE!!!!!!

De benzinepomp op de foto laat een kunsstof benzinepomp zien, dus volgens Leons beschrijving zou het een goede moeten zijn. Al moet je altijd maar afwachten hoe ze zich houden over 10 jaar.

Ik blijf sowie so alert; een kunststof pomp kan ook gaan lekken - vermoed ik.

Gaat het bij een ijzeren pomp volgens Léon om de lekkende felsrand, mij lijkt de scheiding van kunststof en ijzer ook wel enigzins lek-gevoelig. Als daar roestvorming ontstaat kun je net zo goed een gevaarlijke situatie krijgen. Mooier zou zijn een pomp uit 2 helften met een “eerlijke” pakking ertussen, of een membraan wat als pakking werkt. (Dát hadden ze dan bij die skodaatjes toch wel weer aardig voor elkaar).

Al zie ik geen roest op de felsrand, en heb ik ook niet gecheckt of dit ijzer is of iets niet-roestends.

Het was namelijk pikkedonker toen ik deze plaat schoot; vandaar dat de autofocus van het fototoestelletje ook helemaal niets deed…

Ich bin ein Breaker

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 05 november 2007 03:18 AM
  [ # 5 ]
kreazyV8wuppo schreef:

zoals ik even de halve histori ken van de vert Cali, is in dat geval de warmte buis, af hitteschild, luchtfilter ingang , de oorzaak, of mede boosdoener van het uitbranden van zo’n byzonder exemplaar.

wat anderzijds jullie erop wijst ,van, slangen ed goed controleren, en bij het minste twijfffels vervangen..

mvgr wupke Wink

De warmeluchtbuis - wat kan die misdaan hebben dat de auto is uitgebrand? Tegen de slangen aan gejutterd hebben ofzo?

Ich bin ein Breaker

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 05 november 2007 03:25 AM
  [ # 6 ]

die ALU buis, vanaf het hitteschild, naar de luchtinlaathuis, met termostaat.

die buis was vroeger al de bron van ellende,,

mvgr wupke Wink

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 05 november 2007 03:29 AM
  [ # 7 ]

Dat die buis de bron is, zoveel is me nu duidelijk.

Wat me alleen nog niet duidelijk is hóe deze buis ellende veroorzaakt, en wat voor ellende dat dan is - nouja, dat gaat dus richting een brandje?

Je zult deze buis toch wel nodig hebben voor de winterstand van de luchtinlaat, dus verwijderen is toch geen optie?

Of gaat het om de subtiele gaatjes die erin moeten zitten, waardoor dan kennelijk wat koelere lucht wordt aangezogen?

Edit MOD… quote verwijdert

Ich bin ein Breaker

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 05 november 2007 12:33 PM
  [ # 8 ]

Ik bedoel: is de motor gebackfireerd (past wel bij de situatie, al moet vooraf de carb of ontsteking dan niet optimaal hebben gewerkt), of heeft het luchtmenghuis spontaan vlam gevat en is dat naarbinnen geslagen?

Ich bin ein Breaker

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3025

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 05 november 2007 01:06 PM
  [ # 9 ]

ALS het in mijn geval aan die slang gelegen heeft, dan zou ‘t inderdaad iets van spontaan vlam vatten en naar binnen slaan moeten zijn. Geen backfires gehad in ieder geval en totdat ik na een rit van 10 minuten de snelweg opreed (of daarvoor) was er ook niets mis met carb of ontsteking.

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 05 november 2007 01:08 PM
  [ # 10 ]

Je zult begrijpen dat het resultaat van het onderzoek van jouw wrak op mijn volle belangstelling kan rekenen.
Al zal het waarschijnlijk érg lastig worden om dit soort subtiele details nog te kunnen ontdekken.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4323

Gepost: 05 november 2007 01:14 PM
  [ # 11 ]

Ja, als je de foto’s zo ziet, zal alles wat van plastic of rubber is, wel gesmolten zijn.

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 05 november 2007 01:33 PM
  [ # 12 ]

Ik heb vorig jaar nog eens zo’n plastic benzinepomp, nieuw in doos, verpatst aan Wouter met z’n Digit… had ik even mee moeten wachten, ik vermoed dat ze nu meer waard worden Wink

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
Totaal aantal Berichten: 4323

Gepost: 05 november 2007 02:13 PM
  [ # 13 ]

Ik heb in m’n basisbix ook nog een stalen benzinepomp
kan dit ook kwaad, of zit dit anders?
Zal vanmiddag wel effe een fototje maken.

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 05 november 2007 02:19 PM
  [ # 14 ]

Ik citeer Léon:

PREVENTIEVE AKTIE ANNO 2007 VOOR EEN ONTWERP UIT 1982

Ich bin ein Breaker

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2504

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 05 november 2007 02:26 PM
  [ # 15 ]

Ik heb nog een fotootje van het motorruim van de Vert Cali half mei: Klik

Natuurlijk niet representatief voor de meest recente staat vóór de brand, maar wie weet dat men er wat aan heeft…

Profiel  

1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook