Dit weekend ga ik waarschijnlijk even naar Polen op en neer. Nu kon ik met mijn tweecilinder gewoon van tankstop naar tankstop vol gas over de snelweg blazen, maar ik heb tegenwoordig een blokje van 1142 cc. Maar ik wil natuurlijk toch zo snel mogelijk door Duitsland. Wat is zo ongeveer de hoogste snelheid die ik toch constant achter elkaar kan rijden zonder dat ik een vervangend nieuwerwets rothok van de wegenwacht krijg omdat ik mn motor in de soep heb gedraaid?
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Jij kent je blokje natuurlijk het beste. Continu tegen de top aan rijden, zou ik niet doen. Aan de andere kant, een goed onderhouden blok, met goede olie er in, zal het best lang volhouden denk ik zo. Echter heb ik vernomen dat je het niet zo stipt bent als het om onderhoud gaat. Nu heb je deze nog niet zo erg lang, dus het kan meevallen natuurlijk.
Maar ik zou zeggen, kies gewoon een snelheid waarbij je je lekker voelt en de wagen nog comfortabel rijdt. En dat is vast geen topsnelheid!
Veel plezier hé! Eneh… neem je nog iets mee terug?
Olie bijvullen ga ik zeker doen voor ik naar Polen vertrek, evenals een bepaald modje bij de Visa uit de buurt laten zodat die niet spontan kapot gaat… Mn reisgenote haalt wellicht nog voor dit weekend haar rijbewijs, dus als ze er ff vaart achter zet (versnelde aanvraag) kan ik inderdaad een Niva in Polen kopen, maar ik ga er niet van uit. In ieder geval wel even kijken of er ter plekke een Niva Diesel te koop is.
Of had je het over Poolse vrouwen?
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Alexxxxx schreef:Olie bijvullen ga ik zeker doen voor ik….
Hoe lang/hoeveel kilometer zit de oude er al in?
Verversen is een kwartiertje werk, daar moet je niet moeilijk over doen. En gebruik goede olie!
patje74 schreef:Alexxxxx schreef:Olie bijvullen ga ik zeker doen voor ik….
Hoe lang/hoeveel kilometer zit de oude er al in?
Verversen is een kwartiertje werk, daar moet je niet moeilijk over doen. En gebruik goede olie!
Geen idee, ik heb m nog niet ververst iig… Kan ik van de week anders ff eens langs komen bij de heilige klusschuur? Welke olie heb ik nodig? Neem ik die mee…
onderhoudsbeurt lijkt me 1 van de dingen die je als eerst doet als je een andere auto hebt gekocht, als je niet weet wanneer dat precies gedaan is.
Autofan schreef:onderhoudsbeurt lijkt me 1 van de dingen die je als eerst doet als je een andere auto hebt gekocht, als je niet weet wanneer dat precies gedaan is.
Jij kent mij nog niet, duidelijk Maar goed het gaat hier niet over mijn rare gewoonten met auto’s. Laten we het er op houden dat ik het niet voor niks goed kan vinden met Lelijke Eend. Het gaat hier over de voorbereidingen naar een heen en weer weekendje naar Polen
gewoon 130 is hard zat zeker met een visa neem gewoon je tijd voor de reis
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Natuurlijk mag je langs komen, morgenavond ben ik er wel! Wat voor olie je nodig hebt, weet ik niet, maar jij hebt dat natuurlijk wel in je boekje staan.
Neem gelijk een nieuw oliefilter, luchtfilter + bougies mee. Hoe staan je bougiekabels er voor? Kortom, als je langs komt, lopen we je wagen even helemaal bij langs, zo kun je in ieder geval een aantal verassingen proberen uit te sluiten.
Kost je de wereld niet, maar het komt absoluut ten goede van die karakterloze waterkoker in het vooronder
Ik doe niet aan auto’s met boekjes ops:
PH 2839 OLIEFILTER
SCHROEFFILTER HOOGTE 75MM M16X1.5 DRAAD FRAM 8.80
CA 4317 LUCHTFILTER
ROND 64X277X220MM FRAM 11.40
BP 6 EFS BOUGIE
NGK 2.79
motorolie 15w40 geeft hbase aan
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ach, als je met je kenteken even bij Ferwerda lang gaat, pakken ze het zo uit het schap. En als ze iets niet hebben, kun je 2 minuutjes doorrijden naar Lasaulec.
Ferwerda is de buurman van mn baas, Lasaulec mn vorige baas, moeilijk kiezen
Ik heb ook n visaatje met 1 liter inhoud. Als ik snelweg rijdt dan rijd ik 100 tot 110. Als ik geen haast heb dan rijd ik 90-100 en blijf ik wat achter de snellere vrachtwagens zitten. En dat rijdt pas zuinig
Ik heb ooit es 1 op 17,8 gehaald met constant 110 km/u op de snelweg.
120 is wel lawaaiig en komen er wat bij geluidjes vind ik, maar harder moet je zeker neit gaan vind ik. Tenzij het een 5 bak is, maar dat weet ik niet zo goed hoe dat dan rijd.
Maar ik heb wel haast, want ik wil zo snel mogelijk naar Polen. Duitsland is voorla goed om te eten. En lawaai maakt niet uit, ik heb een goede speakerset Heb een 4-bak. En in Nedeland rij ik gewoon rond de 120 op de snelweg.
Uiteraard, maar je moet niet vergeten dat het een oude auto is. Toen ze werden gemaakt reed men minder hard met auto’s. Het is net zoiets als vrouwen: niet te ruig mee omgaan en niet zovaak de kast op jagen. Dan gaan ze het langst mee.