Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Methanol Yuri Methanol .....................
Kan bijna met dezelfde eigenschappen als benzine gefabriceerd worden, verbrand zo goed als helemaal `blauw` dit is een volledige verbranding.
Brandstof gewoon tanken in de benzinetank en een veel schonere verbranding.
We hebben we zelfs geen LPG installatie nodig.
Maarja hier zit geen accijns op europees geregeld .....
jawel hier hebben we de koe bij de horens.
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
r.kerstens schreef:Methanol Yuri Methanol .....................
Kan bijna met dezelfde eigenschappen als benzine gefabriceerd worden, verbrand zo goed als helemaal `blauw` dit is een volledige verbranding.
Brandstof gewoon tanken in de benzinetank en een veel schonere verbranding.
We hebben we zelfs geen LPG installatie nodig.
Maarja hier zit geen accijns op europees geregeld .....
jawel hier hebben we de koe bij de horens.
En waar gaan wij dit halen heer Kerstens? Bij de buurt-drogist
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
zitten de mensen uit nijmegen tegenwoordig in de politiek in amsterdam
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Huisafval gft , druiven, suikerbieten, of zoals wij in brabant zeggen
suekkerpeejen.
Nedalco maakt van suikerbieten zuivere alcohol, tenminste als de fabriek weer niet in de fik staat.
Gewoon alles wat kan gisten is te gebruiken en dat is veel.
Dit is niet direct toereikend of dekkend voor het probleem maar we moeten ergens beginnen.
En wie wil er nu geen SM die naar verstookte jenever ruikt .
Totaal aantal Berichten: 6492
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
citroenc2 schreef:zitten de mensen uit nijmegen tegenwoordig in de politiek in amsterdam
Dat zou mooi zijn, kan ik hier straks tenminste nog gewoon overal parkeren…
Gelukkig is dat ASO-bak-verbod er hier niet gekomen…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
waterman771 schreef:En waar gaan wij dit halen heer Kerstens? Bij de buurt-drogist
Mag ook gewoon Ron zijn hoor ............
ik ben benieuwd of een LPG installatie zonder kat ook als milieuvriendelijk gaat beschouwd worden
ik denk zelfs dat ik van vadertje België geen kat mag monteren
ik ben benieuwd of ik met mijn Rancho op LPG binnen een paar jaar niet in elke grootstad aan de kant moet om te bewijzen dat hij slechts ... uitstoot heeft
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Daar ik veel op de weg ben met mijn vrachtwagen verbaas ik me soms over de grote uitzaaing van rotonde’s op drukke doorgaande verkeerswegen. Dit zowel binnen als buiten de bebouwde kom waar een gros van het verkeer alleen maar de functie heeft om rechtdoor te gaan
Stoplichten kan men nog een groene golf meegeven.
Ik blijf letterlijk continue gas geven en remmen… wat voor uitstoot dat geeft dat is niet normaal….
Men moet meer en meer op doorgaande wegen werken met ongelijkvloersse kruisongen, een paar, en de rest van de op en afritten met paralel wegen aanluiten…
Dat bevordert doorstroming, scheelt uitstoot!!
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
ben ik volledig mee eens, met de Movana LWB is het ook niet altijd lachen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Slooppremie is ook al zoiets doms ... De meeste energie (en dus ook milieuvervuiling) die een auto kost is wanneer deze gebouwd wordt ! Dus een slooppremie lijkt mij een verergering en een verplaatsing van het probleem.
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Slooppremie is ook al zoiets doms ... De meeste energie (en dus ook milieuvervuiling) die een auto kost is wanneer deze gebouwd wordt ! Dus een slooppremie lijkt mij een verergering en een verplaatsing van het probleem.
precies daarom vind ik het restaureren van een oudere wagen zinvol
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:Lelijke Eend schreef:Slooppremie is ook al zoiets doms ... De meeste energie (en dus ook milieuvervuiling) die een auto kost is wanneer deze gebouwd wordt ! Dus een slooppremie lijkt mij een verergering en een verplaatsing van het probleem.
precies daarom vind ik het restaureren van een oudere wagen zinvol
Helaas is dit onzin.
Als je kijkt naar moderne auto’s, dan gaat het redelijk gelijk op, dus tijdens de productie wordt er evenveel slechte shit geproduceeerd als tijdens zijn leven (~250dkm), dat gold ook ongeveer voor oude auto’s.
Hoeveel precies is irrelevant. Waar het om gaat is dat oude auto’s enorm uitstoten, de productie is al gedaan dat kunnen we niet terugdraaien, maar we kunnen nieuwe uitstoot wel stoppen.
Door een oude auto te slopen wordt er dus iemand -ergens- verplicht om een nieuwe te gaan rijden en dat scheelt al snel een factor 10x in de uitstoot, maar voor de productie van die nieuwe is lang niet zo’n investering (qua milieu) nodig als ooit gedaan is voor het oudje dat vervangen wordt.
Het mooie aan een oude auto slopen is bovendien dat er onderdelen vrij komen voor anderen
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Zodat die weer verder rijden en hun rommel uit kunnen braken
Maar ik meende dus echt dan de productie vele malen meer energie kostte dan het rijden van een auto. Denk aan het smelten van staal en andere metalen, het smeden van delen, het frezen, boren, lassen, enzovoorts.
Schijt aan originaliteit.
ik bedoel een oude auto hoort op LPG en dat is tja ook al zoveel beter
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Lelijke Eend schreef:Zodat die weer verder rijden en hun rommel uit kunnen braken
Kijk naar de uitstoot eisen van 10 (of erger 20) jaar geleden en je ziet dat een oudere auto in 25dkm net zo veel uitstoot als een nieuwe in z’n hele leven zal doen!
Maar ik meende dus echt dan de productie vele malen meer energie kostte dan het rijden van een auto. Denk aan het smelten van staal en andere metalen, het smeden van delen, het frezen, boren, lassen, enzovoorts.
dat is dus niet zo…dat wordt wel vaker beweerd, maar de cijfers zijn anders. Het is ook logisch: als een auto echt zó veel in energie kostte was hij duuder
Ga er voor het gemak vanuit dat 25%-35% van de nieuwprijs voor energie staat, ergens in de productie/levering (maakt niet uit of dat de verlichting van het toilet van de dealer is, of de winning van Aluminium uit Bauxiet) Voor een gemiddelde auto is dat dus 5kEUR-10kEUR aan energie (incl. belastingen)
Neem bijvoorbeeld een simpel kunststof deel, een kwart van de grondstof prijs is energie, de helft van de productie kosten zijn energie, hierbij komen nog de engineering kosten (de compu van de ontwerper) zo gaat dat voor ieder deeltje van de auto, tel het bij elkaar op en je komt nooit boven de 35% uit…
Terwijl een auto over z’n levensduur makkelijk z’n eigen nieuwprijs aan energie verslindt
240dkm, 15km/L =>
~16dL = ~20kEUR aan brandstof
Bekijk je deze twee zaken samen, dan is de rekensom simpel:
Één oude auto braakt in 25dkm net zo veel uit als een nieuwe in 250dkm.
Één nieuwe auto maken kost net zo veel troep als 25dkm rijden in een oude.
Dus ipv 25dkm rijden in een oude kan je een nieuwe maken!
En ipv 50dkm in een oude kan je een nieuwe maken én 250dkm rijden én die weer slopen (mocht je die behoefte voelen )
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije