DW8 start op drie potten…
lampo
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 185

Gepost: 09 november 2007 09:45 PM

De laatste tijd start mijn DW8 diesel op drie potten, even wat gas geven en dan loopt ze weer mooi op vier…

Volgens mij is het niet echt goed voor de motor, dus ik denk dat ik de gloeispiralen even moet controleren. Weet iemand hoe je dat het makkelijkst kan doen bij een DW8? En kunnen ze er met normaal gereedschap uitgedraaid worden??

Wel balen, want het magazijn van de Citroën dealer is altijd dicht op zaterdag… Zucht….

We beginnen met 198.000 km….

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12524

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 10 november 2007 02:25 PM
  [ # 1 ]

Mochten de gloeiers kapot zijn, dan kun je beter naar de automaterialenzaal gaan en gloeibougies van Bosch halen, de dealer verkoopt ze van Beru. Ik heb er nu Bosch inzitten en die zijn veel sneller op temperatuur, nadat het lampje uitgaat kan ik meteen startten, was bij de Beru’s anders.

Controleer ze in iedergeval eerst zoals peusjoo306 dat zegt, deze motor vraagt wat meer aandacht wat kleppenstellen betreft dan zijn voorganger de XUD9.

Gloeibougies kun je m.b.v. een startkabel direct op de accu controleren.
Zet de nieuwe bougies vast met een beetje kopervet op het schroefdraad en op 30nm.

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12524

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 10 november 2007 05:35 PM
  [ # 2 ]

Ik betaalde bij de Citroen €15/stuk 2 jaar terug en nu bij de automaterialenzaak hetzelfde bedrag. Vind €26 wel erg veel, heb ze namelijk ook weleens voor andere mensen gehaald, maar nog nooit een dergelijk bedrag gehoord.

Verder is het een persoonlijke keuze, ik heb er nu Bosch inzitten en die doen het veel beter.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook