Starten zoals het niet hoort
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 852

Gepost: 10 november 2007 03:05 PM

Als bij een koude start een BX 1.6 TGI automaat ik een beetje gas moet bijgeven om de motor op 1000 toeren te houden, want is er dan aan de hand. Anders draait de motor 700-800 toeren en zakt soms wel heel erg, tot het uitvallen aan toe. Een beetje gas erbij en de bx loopt wel weer mooi.

Uit mijn ervaring met andere 1.6 BX-en loopt het toerental even omhoog naar 1500 toeren en zakt het langszaam terug.

Ook bij lang stationair lopen gaat het oranje K lampje branden. Het is bekend dat de motor een beetje olie neemt, wat niet gek is na 250 000 km.

Nog een vraag, wat voor zekering moet er in, welke de cv en het lampje in de auto evenals het klokje bedient? Wat voor een waarde moet die hebben?

Heeft iemand een idee?

Profiel  

B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1505

Gepost: 10 november 2007 03:09 PM
  [ # 1 ]

Een TGI automaat? Dat is vast geen NL-bx, vertel….

Ik kon je de hand schudden, want mijn bx aut. vertoonde eenzelfde kwaal. Je zegt een knipperend oranje lampje? Lees ‘m eens uit met een draad en schakelaar (is hier op het forum genoeg over geschreven). Wellicht krijg je daar al een aanwijzing voor wat aan de hand zou kunnen zijn.

Profiel  

Visa Ventje
> 800 berichten

Gepost: 10 november 2007 03:21 PM
  [ # 2 ]

Excuseer mij, het is een TZI, al die letters ook Smile

Maar weet jij waar het aan lag dan?

Profiel  

Visa Ventje
> 800 berichten

Gepost: 10 november 2007 03:26 PM
  [ # 3 ]

Ik verdiep mij in het uitlezen van zoiets.

Maar is het zo gemakkelijk zoals het staat vermeld, draad en schakelaar, 1 op de stekker 1 op de massa?

Waar/hoe zie je de foutmeldingen verschijnen?

Of zit ik nu helemaal mis?

Profiel  

B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1505

Gepost: 10 november 2007 03:42 PM
  [ # 4 ]

Het is zo gemakkelijk als jij het leest. Je moet op het dashboard kijken; het aantal keren dat het motormanagementlampje knippert geeft een code weer. Eerst de tientallen. Dus [ 1x knipperen - pauze - 2x knipperen ] is code 12 en dat staat voor begin uitleesprocedure en verder…...

Bij mij is de gasklep opnieuw gesteld.

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 10 november 2007 05:09 PM
  [ # 5 ]

Visa ventje ik ben binnenkort weer in Leek (hoop ik) als je dan nog niet hebt uitgelezen kan ik je daar wel mee helpen Wink

Ik vermoed trouwens de stappenmotor…. (of eens schoonmaken hadden ik en Rene toen ook met die blauwe gedaan Wink )

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook