Beste Xantialogen,
A.s woensdag ga ik kijken naar een “94-er Xantia 2.0i. De wagen heeft een kleine 190.000km op de teller staan en de distri-riem is bij 183.000km vervangen. Da’s natuurlijk mooi meegenomen.
Als basis weet ik prima waar ik naar moet kijken/checken alvorens een auto aan te schaffen.
Verder weet ik ook dat de kachel van een Xant wel eens problemen kan opleveren. (lekken).
Zijn er nu nog andere specifieke Xantiapunten waar ik op moet letten?
Bij voorbaat bedankt voor jullie inbreng.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
De bollekes
Speling op die wielen.
Hoe staat ze op de banden.
Zet d’r op een brug als dat kan en controleer hoe de uitlaat in z’n geheel er uit ziet.
Staat van de hoogte regelaar achter. (plastic palletje)
C4 Cactus 1.2
Momentum schreef:De bollekes
Speling op die wielen.
Hoe staat ze op de banden.Zet d’r op een brug als dat kan en controleer hoe de uitlaat in z’n geheel er uit ziet.
Staat van de hoogte regelaar achter. (plastic palletje)
Okee, da’s alvast iets. Dat de hoogteregelaar achter een plastic palletje heeft is voor mij nieuw. Hier heb ik wat aan.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
macnail schreef:citroenc2 schreef:neus even rond op het xantia forum
Bovenstaande link werkt niet. Ik neem aan dat je deze link bedoeld;
http://www.xantiaclub.net/
idd ops:
citroenc2 schreef:macnail schreef:citroenc2 schreef:neus even rond op het xantia forum
Bovenstaande link werkt niet. Ik neem aan dat je deze link bedoeld;
http://www.xantiaclub.net/idd ops:
Op die site ben ik natuurlijk ook al wezen kijken. Echter niet iedereen zit op alle forums/clubs, dus vandaar het verzoek alhier.
Helaas niet veel respons gehad.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
tja, de gemiddelde xant is een vrij degelijke bak,, enigste wat ik altijd bij de 2.o versie goed na poog te gaan is zn olieverbruik….
de klepseals willen nogal eens zwak zijn..
voor de rest draagarmen, wielstand achter dus //——\\
rammels bongen tijdens rijden, vering en uitlaat ed.. schade’s en roest.
al is roest niet echt een punt/probleem bij de xantia..
succes..
mvgr wupke
kreazyV8wuppo schreef:tja, de gemiddelde xant is een vrij degelijke bak,, enigste wat ik altijd bij de 2.o versie goed na poog te gaan is zn olieverbruik….
de klepseals willen nogal eens zwak zijn..
voor de rest draagarmen, wielstand achter dus //——\\
rammels bongen tijdens rijden, vering en uitlaat ed.. schade’s en roest.
al is roest niet echt een punt/probleem bij de xantia..succes..
mvgr wupke
Thanx, eigenlijk hetzelfde rijtje dau als bij een BX. Met het rammelen tijdens het rijden bedoel je waarschijnlijk de reactiestangetjes.
Ook dus adal-controle en olieverbruik. zal goed kijken of de Xant pluimt tijdens het loslaten van het gas en daarna accelereren.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Ben weer terug van de testrit met de xantia. Alles zag er fatsoenlijk uit en de proefrit voelde goed aan. Geen gekke dingen kunnen bespeuren. blok ligt er netjes droog in en bij gas loslaten/accelereren geen blauwe pluim te bespeuren. Van binnen ook keurig, niet uitgeleefd. Zit zelfs nog een handbediend schuif/kanteldak in, da’s lekker in het voorjaar.
Alleen de einddemper is niet echt jofel meer en de voorbanden moeten binnenkort vervangen worden.
A.s zaterdag ga ik de xant ophalen. Heb handgeld gegeven en de papieren meegenomen.
Loopt best lekker zo’n 2.0ltr motortje.
Mochten er hier nog mensen geinteresseerd zijn in een ‘92-er BX TZd Turbo, zie onderstaande link:
http://www.citroen-forum.nl/markt/advertentie.php?id=1879
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
en nou niet teleurgestelt zijn dat met normaal onderhoud en wat TLC , de xant saai is. ops:
want hij gaat ( zelden ) spontaan kaduuk…
mvgr wupke
kreazyV8wuppo schreef:en nou niet teleurgestelt zijn dat met normaal onderhoud en wat TLC , de xant saai is. ops:
want hij gaat ( zelden ) spontaan kaduuk…mvgr wupke
Ach, na ruim 8 jaar alleen BX te hebben gereden (en 1 Eend) en met nog 2 BX-en in bezit, zal jij mij niet horen schelden als er eens wat kapot gaat.
Dat ben ik inmiddels al gewend. De gereedschapkist staat altijd paraat.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
dan maar hopen dat de kist niet gaat klagen over de Xantia,van je.
voorlopig kannie met pensioen
maar zonder gekheid,,, even bezijden het feit dat er altijd wel wat kapot kan, ik durf hem wel aan dat een Xantia een behoorlijk degelijk product is ,wat niet echt storings gevoelig is
veel plezier ermee, en fijne kms gewenst..
mvgr wupke
waar zijn de FOTOS !!! altijd fotos.. !!
C4 Cactus 1.2
Momentum schreef:waar zijn de FOTOS !!! altijd fotos.. !!
Yo Bro,
Moet ik die Xant toch eerst voor de deur hebben staan. Dat gebeurt dus a.s. zaterdag. Tot aan die tijd….....geduld is een schone zaak.
Anders maar ff naar m’n avatar of advertentie op Citro-markt kijken, dan zie je tenminste 3 mooie BX-en!!
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Kon maar zo zijn dat je stiekem ff geknipst had met je mobiel ofzo tijdens proef rit.
C4 Cactus 1.2
Momentum schreef:Kon maar zo zijn dat je stiekem ff geknipst had met je mobiel ofzo tijdens proef rit.
Neuh, had alle aandacht nodig om eventuele rammeltjes en andere bijgeluiden op te sporen. Gelukkig niks gevonden!!
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Dat is een goed teken zal ik dan maar zeggen
Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat toen ik m’n proef ritjes gemaakt had.
Ja had er zelfs 3 gehad
Kwamen de problemen pas toen ik hem daad werkelijk in bezit had.
Naja problemen…
Je gaat er dan nog meer op letten als je hem in bezit hebt.
Denk dat je er dan anders mee omgaat ofzo.
C4 Cactus 1.2