Okee, ben net terug van het ophalen van m’n Xantia. Moet zeggen, makkelijke auto, went erg snel en zeker lekker confortabel.
Zit ook nog een lekker schuif/kanteldak in.
Wat me wel is opgevallen is dat wanneer ik over een echt hobbelige weg rijdt je wat gerammel bij de voorwielen hoort. Zullen de stabi-stangetjes wel zijn. Binnenkort maar ff vervangen, stelt niks voor.
Verder is ie toe aan 2 nieuwe voorbandjes en een andere achterdemper. Ook dit is appeltje/eitje.
Heb nog wel 1 vraag:
Aangezien er geen instruktieboekje bijzit kan ik het niet opzoeken wat het is. Bij de handrem zit een drukschakelaar met verlichting. Als je deze indrukt gaat er eeen soort “spiraalachtig” embleempje branden. Wat is nu de functie van deze schakelaar??
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Toevallig een knop voor je hoogteregelaar? Als dat zo is, dan heb je een hydractief systeem met sportstand. Als je dan die knop indrukt gaat de auto in de “sport” stand.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Okee, bij deze dan op verzoek enkele foto’s van mijn nieuwe aanwinst:
http://www.mijnalbum.nl/Album=DDKRAKJH
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Nice.
C4 Cactus 1.2
ziet er goed uit
Gefeliciteerd met je aanschaf van deze degelijke wagen!
Ik zelf ook al een paar keer Xantia gereden, en dat rijdt zeker niet verkeerd. Maar ik had eigenlijk wel verwacht dat je na je BX turbo diesel voor een fijne HDi ging….
Jan Hendrik
Gefeliciteerd met je aanschaf van deze degelijke wagen!
Ik zelf ook al een paar keer Xantia gereden, en dat rijdt zeker niet verkeerd. Maar ik had eigenlijk wel verwacht dat je na je BX turbo diesel voor een fijne HDi ging….
Jan Hendrik
JHD schreef:Gefeliciteerd met je aanschaf van deze degelijke wagen!
Ik zelf ook al een paar keer Xantia gereden, en dat rijdt zeker niet verkeerd. Maar ik had eigenlijk wel verwacht dat je na je BX turbo diesel voor een fijne HDi ging….
Jan Hendrik
Dat kan Bruintje dus echt niet trekken. Daarbij, gezien het meergewicht van een Xantia HDI t.o.v. een BX TZD Turbo, bloed je dan aardig leeg op de wegenbelasting.
Deze Xant kostte mij bijna niets, en voor het geld dat ik voor m’n BX heb gebeurd, kan ik weer aardig wat onderhoud doen aan de Xantia.
Weer eens een nieuwe ontdekkingsreis met het sleutelen.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Je zei dat het boekje er niet bij zit—dat kan natuurlijk, maar het kan ook nog gewoon in de auto liggen: bij de Xantia is het boekje namelijk op een wat typische plek opgeborgen, links onderin het dashboard, achter een knievermorzelend klepje dat naar beneden kan vallen door een knopje een kwartslag te draaien. Maar goed, ik weet natuurlijk niet of je daar al hebt gezocht .
Ziet er mooi uit. Wel even die lelijke NL sticker eraf halen.
wouterve schreef:Je zei dat het boekje er niet bij zit—dat kan natuurlijk, maar het kan ook nog gewoon in de auto liggen: bij de Xantia is het boekje namelijk op een wat typische plek opgeborgen, links onderin het dashboard, achter een knievermorzelend klepje dat naar beneden kan vallen door een knopje een kwartslag te draaien. Maar goed, ik weet natuurlijk niet of je daar al hebt gezocht .
Was het helemaal vergeten te melden, maar inderdaad, daar zat het boekje opgeborgen. ops: ops:
Het onderhoudsboekje zat er ook bij, en was dealer-ingevuld tot zo’n 145000km. De teller staat nu op 189000km. Wel weet ik zeker dat de xant bij 183000 km een nieuwe distri-riem heeft gekregen.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
met waterpomp en spanrol?
mvgr wupke: erg belangrijk die 2…
kreazyV8wuppo schreef:met waterpomp en spanrol?
mvgr wupke: erg belangrijk die 2…
De tijd zal het leren…......
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.