Totaal aantal Berichten: 6502
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
[quote author=“par eXeMple]Nu nog ff op zoek naar die grijze plastic dopjes die op de bouten passen.
Zijn die niet ook gewoon te bestellen bij de dealer?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Zo, das wel heel makkelijk Peter
Overigens die dopjes die jij zoekt, volgens mij zijn die er helemaal niet hoor. Zoek je ze om de kleur ?
Ik heb mijn toiles met nagel neue citroen bouten vastgezet en af dealer hebben die dingen een zelfde kleur als de velg.
Wel dure grap overgens, ff 20 van die bouten bij een dealer kopen…
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Zeg laat jij ook nog es een fotootje zien van de mooie etoiles??
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
gompy58 schreef:Overigens die dopjes die jij zoekt, volgens mij zijn die er helemaal niet hoor. Zoek je ze om de kleur ?
Ik heb mijn toiles met nagel neue citroen bouten vastgezet en af dealer hebben die dingen een zelfde kleur als de velg.
Wel dure grap overgens, ff 20 van die bouten bij een dealer kopen…
Liefst grijs maar chroom is mss ook wel acceptabel.
Iig beter dan roestbruin!
Nieuwe bouten was me een btje te gortig, ik geloof 6 e p/st.
Tja en zelf schoonmaken, primeren, lakken is leuk, maar na 1x wielen wisselen ligt alles er weer af.
zeg Peter, ff voor de duidelijkheid… Je rijd een Xm, das een Franse automobiele… ook wel Limousine genoemd…
Je hebt geen petjes zover ik de laatste kee rheb kunnen constateren..
Je woont in een nette wijk, hebt fatsoenelijke buren…
EN DAN TOCH wil je die dingen erop gaan zetten ????
Overigens, de bouten heb ik wel wat afgedongen hoor. 6 euro idd per bout teruggeschroeft naar 4,50..
Leukste was dat in 2 zakjes van 5 er toch 6 zaten
de befaamde franse slag dus
Ik heb ook fatsoenlijke buren, woon in een redelijk nette wijk, draag wél soms een petje en heb afgelopen week via MP een setje leuke LM-velgen gekocht! Hoewel ze best wel ‘Henkie’ lijken, vind ik ze mooi!
Etoile velgen vind ik net van die ouderwetse tractorvelgen, Monte Carlo’s vind ik niet onder een XM staan, maar Speedlines zijn prima. Let wel (!), dit is mijn bescheiden mening! Net als de mening van de meeste XM-rijders is, dat er alleen maar originele XM-velgen zoals hierboven genoemd, op een XM mogen.
Smaken verschillen!
Citroënloos
ff voor de beeldvorming , ik doelde op de dopjes, niet op de velgen
Aaah! ops:
Maar toch, ‘Henkie’ velgen kunnen ook mooi zijn!
Citroënloos
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
gompy58 schreef:zeg Peter, ff voor de duidelijkheid… Je rijd een Xm, das een Franse automobiele… ook wel Limousine genoemd…
Je hebt geen petjes zover ik de laatste kee rheb kunnen constateren..
Je woont in een nette wijk, hebt fatsoenelijke buren…
EN DAN TOCH wil je die dingen erop gaan zetten ????
Yeah right….
Nee, je hebt gelijk, chroom kan niet!
Daarom heb ik die dingen ook niet besteld.
Maar als ik nette grijze kan vinden dan doe ik het.
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 30-10-2006
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- XM 2.1 TD Pullman
Heb ik een setje leuke etoiles gevonden! Sjieke velg die erg goed onder de xm past!
Soit, proper gemaakt, met de hele nest naar de bandencentrale, m’n (nieuwe) banden van op de stalen velgen laten overzetten op de etoiles. Alles staat klaar, komt er een monteur weer binnen met een beetje een rare blik op z’n gezicht. “Hey makker, wij kunnen die velgen niet monteren. ‘t Is wéér ne Citroën eh, die hebben speciale bouten”
Halsoverkop met een monteur bouten gaan zoeken in een garage waar ik wat volk ken. 13 bouten gevonden.. 8€/stuk! Slik… “E*ikels”, dacht ik nog.. Op 4 bouten en een reserve wiel kan ik ook rijden dacht ik, dus terug naar de bandencentrale.
Onderweg viel plots m’n frank. Ik had nog een emmer CX velg-bouten staan, meer dan ik dacht zelfs! Gelukkig 13x8€ kunnen recuperen en nu rij ik toch op nette Etoiles met vérschrikkelijk afgeleefde bouten. Dat wordt dus iets voor Utrecht volgende maand!
Totaal aantal Berichten: 6502
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Had de kapaza-link al opgeslagen maar inderdaad, er moet iets te zoeken blijven he, op Citromobile… Dopjes dus. En houten dashboard-delen, ipv dat vreselijke plastic dat nu in de XM zit…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
8 euro per bout???
ik heb voor die toiles ook nagelnieuwe bouten gehaald… 4,5 p/s…
Ik betaalde voor schuif/springbouten zelfs maar 4 p/st…
Was dus 80 euro rondom voor die nieuwe bouten in mijn LMVtjes.
Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
Ik heb voor mijn schuifbouten 2€ p. stuk betaald.
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 30-10-2006
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- XM 2.1 TD Pullman
Gelukkig heb ik mijn oude CX bouten kunnen gebruiken
Blijkbaar probeerden ze in de garage nog flink wat centen te maken van hun oude restjes…! Jammer genoeg had ik in eerste instantie niet veel tijd om alternatieven te zoeken..