3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Knal, boem!
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 24 november 2007 12:10 PM
  [ # 31 ]

Ik zou meteen alles vervangen!
Als de aandrijfas er spontaan uit gevallen is en de TS aanhaalt dat de meenemer ook beschadigt is,kan het zijn dat de assen van de tripoide ook er onder geleden hebben.
Walter bogaerts,heeft dit ooit voorgehad met zijn SM! daar was één kogel een paar tienden van een mm dikker(revisie Chyparse) en alles paste netjes,maar bij het rijden,moest je het stuur stevig beet houden van het gedaver!! na het aanbrengen van 3 identieke kogels,was alles opgelost. Wink

Profiel  
 
Marcel Gosselink
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 24 november 2007 03:52 PM
  [ # 32 ]

Vanochtend het tripoidehuis en de kogels vervangen. Alles goed schoongemaakt en flink wat nieuw vet erin. Alles ging prima. Speling gecontroleerd door de handrem erop te zetten en dan aan het wiel te draaien: hooguit halve cm speling. En dat is volgens de geleerden binnen de marge.

Ik ben zojuist terug van een heerlijk proefritje. Wat me direct opviel was dat het lichte geratel bij het nemen van een scherpe bocht (vooral op kleine rotondes goed hoorbaar) volledig is verdwenen Razz . Nu de andere kant nog even voor alle zekerheid. Want ook daar zit een laag tripoidehuis. Waarom ze die lage versie ooit bedacht hebben, is mij een raadsel.

Groet en wederom allemaal bedankt voor het meedenken!
Marcel

DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook